Volvoissakin kolkottaa vaan matalakitka(satasarjan) koneet,bxx moteissa ei tuota kalkatusta ihan pikku kilometreillä esiinny.Ääni kirjoitti:Ei se kalina mikään yleinen Saabin ominaisuus ole, ainakaan oman kokemuksen mukaan. Volvot kalisee, ei Saabit.
Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi
Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi
Mistä tämä 2.1:sen huono maine tulee?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi
Erittäin hyvä ja aiheellinen kysymys.Olen joskus kysynyt koneistamon mielipidettä 2.1 koneesta ja luotan täysin heidän tietoonsa.Kertoivat sen olevan hyvä moottori.Minulle vuosikymmenien tuomalla varmuudella lausuttu tieto on enemmän kuin joittenkin yksityisten päinvastaiset kirjoitukset.
Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi
Hakua käyttämällä varmasti juttua löytyy aiheesta.Frostwind kirjoitti:Mistä tämä 2.1:sen huono maine tulee?

Itse en nyt ainakaan mitään 2.1 koneita hylji,taitaa ne huonot yksilöt jo korjattu aikapäiviä sitten?

Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi
Eikös ne ollut ne teflon pinnotteiset männät jotka alkupään 2.1:kkösissä pilasivat maineen?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi
Joo, ne alkupään 2.1 litraisten irtoavat männänpinnoitteet pilasivat satkun kautta aikojen parhaan vaparin maineen. Ei omasta 2.1:stäni yli 300tkm ajettunakaan ylimääräisiä sivuääniä kuulunut ellei ajoittain kylmänä kalkattavia venttiilien hydrauliyksiköitä lasketa.
Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi
Missä vaiheessa nuo teflonpinnoitteiset männät poistuivat?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi
Tietääkseni noita ongelmapinnotteisia oli ainoastaan ensimmäisissä vm -91 valmistuserissä. (Oma 2.1 oli vm -93.)Frostwind kirjoitti:Missä vaiheessa nuo teflonpinnoitteiset männät poistuivat?
Re: Muuttaminen 2,1;stä 2 litraiseksi
Tiedän paikkakunnalla ainakin kaksi 2,1 OG 900 ja molemmat vm-93 ja kalisee ihan erilailla kuin normit 2 litraiset ja molemmat ei ole edes paljon ajettuja...
teidän yhden hilajienkin ja ajettu reilut 300 ajettu.
teidän yhden hilajienkin ja ajettu reilut 300 ajettu.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147