2.3i-16 kirjoitti:
Aika käsi kädessä tuntuvat kulkevan pitkä ö-vaihtoväli, huohotusongelmat ja jakopään rahina (löysyys).
Lisätään tuohon vielä lyhyt pätkäajo, niin saadaan 9-5T suljettua pois tästä kaavasta Jotain yksilöeroja noissa koneissa tuntuu olevan, kun jotkut kestävät huolentonta ajoa ilman ongelmia ja toiset hajoavat tihennetyistä öljynvaihdoista huolimatta...
Eski kirjoitti:Jotain yksilöeroja noissa koneissa tuntuu olevan, kun jotkut kestävät huolentonta ajoa ilman ongelmia ja toiset hajoavat tihennetyistä öljynvaihdoista huolimatta...
Eski
Näin minäkin olen antanut itseni ymmärtää. Sama koskee muitakin osia, kuten org. iskareita ym. puslia. On aivan käsittämättömiä nuo kirjoittelut esim. viimeksi mainituista...
9-5/2,3LPT kirjoitti:
On aivan käsittämättömiä nuo kirjoittelut esim. viimeksi mainituista...
Ei mitenkään. Aika monilla niitä on mennyt melko vähäisilläkin kilsoilla, joten kannattaa ne ainakin tarkistaa. Noiden kuluminen johtuu tietty ajotyylistä. Tasaisella maantieajollahan ne ei miksikään mene.
Mulla kanssa 2002 ja reilu vuosi sitten iskarit ja puslat aivan lopussa. Kilometrejä tosin tuntuvasti enemmän kuin ketjun aloittajalla.
Mielestäni minkä vaan auton ostossa on kaksi tärkeää asiaa tarkistettava:
- onko vaihteistoöljyjä koskaan vaihdettu ja mikä on vaihteiston kunto
- onko moottoriöljyt vaihdettu ajallaan ja kuunnella moottorin käyntiääni
Pitää muistaa, että virallisesti 9-5 manuaalivaihteiston öljyjä ei kuulu vaihtaa koskaan. Virallinen linja siis on, että öljyjä ei vaihdeta, vaihteistoja vaihdetaan.
Markkinointi on myös päässyt kovin vaikuttamaan moottoriöljyjen vaihtoväliin. Toki -90 luvun alussa öljyt olivat vähän erilaisia, mutta alle 10tkm öljynvaihtovälit turboissa silti oli.
Jos autoon on vaihdettu vaihteistoöljyt edes joskus ja turbomoottorin öljyt vaihdettu 10tkm välein, niin hyvällä pohjalla ollaan.
Minulta löytyisi 02 aero myynnissä nettiauto id 1553907. ajettu 103t ei rahise, käy todella nätisti, ei kuluta öljyä, vaihdettu 10 t välein ja on muutenkin pidetty kuin prinsessaa, joka näkyy sekä päältä että sisältä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Passi kirjoitti:Pitää muistaa, että virallisesti 9-5 manuaalivaihteiston öljyjä ei kuulu vaihtaa koskaan. Virallinen linja siis on, että öljyjä ei vaihdeta, vaihteistoja vaihdetaan.
Kaikki kymmenet 9-5 laatikot jotka olen nähnyt purettuina on hajonneet muun syyn kuin öljyn takia.