saapasi kirjoitti:jos haluat mukavuuttakin orkkis malliin niin en kokemuksesta Koneja suosittele. Siihen sitten Saab Sport, joka pitäisi olla Aeron orkkis sarja jousineen, on myös edullisin.
Mistä tuota sarjaa saa?
Ainakin Rikulta PCS:ltä on saanut. Joskus oli muistaakseni jokin toimituskatkos, koitin äsken tiedustella muttei vastannut. Saatavuuden voi tarkistaa 014-282200.
Täytyypäs tässä kysyä kun sattui juuri sopiva ketju olemaan. Olisi haluja nostaa vielä pikkaisen auton tehoja mutta pitäisi varmaan aloittaa turbon vaihdosta. Tuo nykyinen T25 alkaa varmaan stage3 softalla olla aika maksimissaan lisätehojen tuomiseen. Putkisto on vaihdettu ja alustakin on jo vaihdettu paremmaksi,aeron kytkinsetti olisi myös jo hankittuna. Kestääkös tuo kone miten virittelyä,auto siis alkujaan 2.0 matalapaineturbo jolla on ajeltu nyt 323tkm
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
[mutu]Riippu síun riskinottovalmiudesta.
Vaihtoehto1: virittelet lisää ja kone kestää ties miten pitkään tai sitten laukeaa heti...huu nou.
Vaihtoehto2: Rengastat ja laakeroit sen, jaa ehkäpä jakopää remppakin olis paikallaan ja kone kestää ties miten pitkään tai sitten laukeaa...vähän myöhemmin kuin ilman remppaa...juu nou. [/mutu]
Jos on ollut hyvillä huolloilla niin ei se muuta kaipaa kuin kovaa ajoa.
Jos huollot on ollut niin ja näin niin laakerit voi olla vaihdon tarpeessa. Jakoketjukin on vähän tuurista kiinni, mutta sitä ei viritykset juuri kiinnosta.
Ahdin ja muiden osien tarve riippuu miten paljon lapasesta haluat homman lähtevän, esim. 280hv, 300, 320, 350, 400...?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Huolloiltaan auto on aina käynyt samassa liikkeessä ja on ollut muutenkin tarkalla pidolla. Ajattelin että jos tuollainen 300-350hv saisi näin alkuun autosta irti niin riittäisi vähäksi aikaa.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
saba90 kirjoitti:Huolloiltaan auto on aina käynyt samassa liikkeessä ja on ollut muutenkin tarkalla pidolla. Ajattelin että jos tuollainen 300-350hv saisi näin alkuun autosta irti niin riittäisi vähäksi aikaa.
Mun mielipide, että kumma jos ei noilla eväillä tuota kestäisi koneen osalta. Itselläkin ollut hieman samansuuntaisia ajatuksia. Kerro sitten mihin tulokseen tulit tuon ahtimen osalta. Suuttimet, b-pumppu ainakin menee myös vaihtoon. Mistäs lastun meinasit?
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96