Apc asennus apua

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Apc asennus apua

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ng900aero kirjoitti:Ei kenelläkään sattuisi olemaan ensimmäisten vuosimallien APC:n kytkentäkaaviota? Oma APC:ni on kait peräisin -82/-83 satkusta ja boksi on harmaa.
(Tai on minulla itsellänikin kuvatiedostona kytkentäkaavio mutta ei sen johdotusten väreistä saa selvää, eikä oikein komponenttienkaan, kun taitaa olla pienennetty aika lailla korjaamokirjan kaaviokuvasta.)

Tarvitseeko sitä jarruvaloliitosta tehdä ollenkaan, ei kait ole välttämätöntä että APC heittää peruspaineille jarrua painettaessa, sehän vaan hidastaa seuraavaa kiihdytystä? :D
Olen asentamassa järjestelmää 99:iin jossa ei ole mitään ylimääräistä kytkintä jarrupolkimella (vai onkohan satkussakin APC:n piuhat kytketty vaan yhteen varsinaisten jarruvalopiuhojen kanssa, tuskin sentään?)
Taisin itse luntata tuon kytkiksen ihan alfamerin saab-korjauskirjasta. Harmaassa ei kytketä jarruvaloa, eli aina täyden paineet pelissä. Jos tarvitsee testata peruspaineet, niin mankuvenan johto vaan irti testin ajaksi. Skannasin korjaamokirjasta vuosimallin -84 kytkiksen. kytkis

178 nakutusanturi
177 apc-boksi
9 maadoitus
152 joku pistoke johtosarjassa
180 paineanturi

152 pistokkeen kytkentä:

A7 vihreä/punainen virransyöttö sulakkeelta (16amppeeria)
A5 magneettiventtiilin ohjausjohto keltainen/valkoinen (toinen magneettiventtiilin johto kytketään maihin konetilassa.)
A6 sytytyspuolan miinukseen

APC:n navat vielä

3,2,1 nakutusanturi
6 maadoitus
14 käyttöjännite päävirtareleen takaa 16A sulake väliin
12 mankuvenan ohjaus
7 sytkäpulssi puolan miinukselta
8,9 paineanturi

nakuledin kytkentä pitää vielä etsiä jostain vanhasta viestistä. EDIT: löytyikin melko nopeasti eli nakutusledille etuvastuksen kautta plussa ajovirroista ja maadoitus apc:n pinniin 5.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9407
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Apc asennus apua

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiitokset Mertmille, eiköhän noilla ohjeilla tuo asentune paikalleen.
Ajoin 99:illä äsken sellaisen 150m sprintin kotitiellämme ja ihmetytti kun ahdot ei nousseet kuin 0,2bar:iin, eikä se oikein tuntunut kulkevan mihinkään... autossa ei ole vielä apc:tä asennettuna, mutta hukkis on ruuvattu aika tiukaksi (arvioisin että hukkiksen perusteella perusahtoja voisi olla luokkaa 0,5-0,6bar).
Kelju-K-jetti on suht järjissään (ehkä), mutta käytös muistutti enemmänkin vaparia. Poikittaispönttö on ulkoapäin tarkasteltuna oikeinkin ehjä, mutta sieltä tuli asennusvaiheessa vaiheessa palanutta villaa ulos, osaisikohan tukkonainen pönttö ahdistaa niin paljon ettei turbollinen auto kulje kunnolla? :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Apc asennus apua

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä tukko putkessa rajoittaa tehoja. Oma kokemus on paperituposta ahtimen immuputkessa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin