Pari kysymystä koskien jarruja sekä vaihteistoa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
BaConi
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 20:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pari kysymystä koskien jarruja sekä vaihteistoa

Viesti Kirjoittaja BaConi »

jos se pelkkä jarruttelu ei auta ni vasara avuks ja naputtelet satulaa joka puolelta, sitä pölypaskaa tippuu aika lailla. sit vaa liikuttelet satulaa iha käsineen ku alkaa herkistyä
#4113
Ng900 -94
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Pari kysymystä koskien jarruja sekä vaihteistoa

Viesti Kirjoittaja SS »

Kun pyörän ottaa pois paikaltaan, niin samalla vaivalla ottaa satulat irti, putsaa liukupinnat ja rasvaa keraamisella tahnalla. Tuolla konstilla ainakin satulat saa liikkumaan, ne ovat mäntiä todennäköisimmin jumissa. Samalla voi tarkistaa, miten herkästi männät menevät sisään.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pari kysymystä koskien jarruja sekä vaihteistoa

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Olipa kokemus tuohon liittyen. Tein jarruremppaa taakse ja jarrusatulat olivat aivan uskomattomassa kunnossa. Liukupinnat täysin kuhmuraiset ja ruosteiset, sen sijaan männät pelasivat (yhtä lukuunottamatta) kunnolla. Ei ihme, että täristi jarrutuksissa ja levyt alkoivat ruostumaan. Pitää katsoa saisiko nuo vielä kunnostettua, vai joutuuko hankkimaan uudet. Pitäkäähän silmällä tärinöihin liittyen!
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Vastaa Viestiin