Saabbi kuumeen uhri kyselee
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Jos ei niin hoppu auton hankkimisella, niin odottelet hetken ja katselet mitä muita vaihtoehtoja tulee myyntiin...
Mutta ymmärrän kyllä tilanteesi, kuume kun iskee niin se on menoa. 
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Aero tietenkin, ei niitä vapareita kannata ostaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Älkää nyt tykätkö houonoa, mutta edellämainittu vikalista muistuttaa harmittavan monesti juuri Saksasta tuotua auotoa. Ei siis pelkästään Saabia. Valitetavan usein samantyyppisiä oireita "vähän ajetuissa" Audeissa, Mersuissa ja BMW:issä myös.9000CD23T kirjoitti:toin autoni Saksasta ja kaikki piti olla hyvin..mutta mutta.
..eräänä kauniina aamuna olin matkalla töihin uudella SAABilla, pysähdyin
liikennevaloihin ja odottelin valon vaihtumista vihreäksi, no niin vaihtuihan
se jalka pois jarrullta ja D pykälään, kaasua...mitä mitä mikä ääni tuo on..( todella kova rytinä ja tärinä kuului konehuoneesta ) ja auto ei liiku mihinkään.
Ja jono perässä kasvaa..ei kun hyppäsin ulos autosta ja rupesin yksin työntämään autoa pois risteyksestä ( ja torvet huusivat takana ) onneksi yksi jenkki pakun kuljettaja tajusi tulla auttamaan työntämisessä.
Vika diagnoosi. Apukuljettajan puoleinen vetoakselin pätkä, toisen pään boorit oli antaneet periksi, vika korjattu uudella akselilla.
Onneksi boorit olivat menneet akselista eikä esim vaihdelaatikon päästä.
Hurraa taas auto pelittää..mutta...mutta...
Taas sama risteys samoissa touhuissa oltiin sinäkin aamuna....valo vaihtuu
mieleeni hiipi ajatus polkaista, ja niinhän minä teinkin voi juma että se hyökkäsi...mikäs nyt..??? nykii mitä tämä on..??
Kojetaulun varoitus valot syttyivät yksitellen ja smmuivat ja syttyivät.........
( SAAB disco ) nykinä ei kun paheni...ja ravistus, ja tehot rupesivat hiipumaan..vilkaisin peiliin..????
Todella älytön harmaa savupilvi peitti koko tien, tässä vaiheessa arvasin
mistä oli kysymys.
Olin oikeassa pahvi rikki.
Ei kun kansi auki ja koneistamoon, siellä kansi oikaistiin ja uudet kumit ja venttiilit hiottiin.
Kansi kiinni ja käyntiin...( eipä lähtenyt ) jaa nyt lähti käypä se kummallisesti..?
Missähän mahtanee olla vika kun ei käy kuin kolmella sylinterillä..?
hmm...hmmm...( ankaraa tutkimista ja miettimistä ) heureka...nyt syy selvisi yksi tulppa oli poikki..ei kun uusi tulppa ja käyntiin, no hyvinhän se käy.
Kyllä elämä on ihanaa kun auto taas toimii, hmmm onpas se likainen taidanpa pestä sen.
No niin tulipas hieno, käydäänpäs kylillä.
No mikäs valo se tuo oikein on...? ANTI LOCK ja mikäs valo se tuo on
( jarrujen varoitusvalo ) ei pe####e.
Varmaankin ABS boksi on mennyt rikki, vai olisiko releet..?
No vaihdetaan boksi ja releet, no niin taas toimii.
Onpas se taas likainen, ei kun pesuun.
......ANTI LOCK ja mikäs valo se tuo on
( jarrujen varoitusvalo ) ei pe####e.
Ei tämä ei voi olla totta...
( purin puoli autoa ja löytyihän se syy...)
ABS boksin liittimen tiiviys oli hiukan kärsinyt, vesi valui suoraan liittimeen
ja aiheutti oikosulun..( boksi hommattiin aivan turhaan )
Joten tuskin ne siellä auto baanalla 100Km/h ajelee..( en minä ainakaan ajaisi )
Kyllä tämä yksilö on kenkää saanut, mutta mitä siitä..kyllä SAAB monotusta kestää, ja uusilla osilla vielä pitempään.
Ja sitä paitsi SELLAISTA AUTOA EI OLE TEHTY JOKA EI MENISI RIKKI.
( ainakaan minulla ei ole vielä ollut sellaista.. )
Lisätään vielä listaan joitakin vaihdettuja romppeita.
DI-Kasetti, IMM, Takajarrulevyt+palat, Vesipumppu, Laturin säädin/hiilet,
Lämmityslaitteen hiilet, Kompressori ( etulaippa ), Sisäilman lämpötila
haistelija, Pakoputki ( kaksi takimmaista pätkää ), Keskipakosäätäjän
tiivisteet, pari kappaletta matolaatikoita, automaattilaatikko.
Mutta mutta....vaikka remonttia jouduinkin tekemään, ikinä minulla ei ole
ollut noin MAHTAVAA laitetta ( ja tuskin taitaa enää tullakkaan ) siis aivan
älytön kokemus päästä tuolla laitoksella baanalle.
Huvikseenki jo painaa varmaan 300km tuosta vaan, ja oikein odottaa niitä
ohituskaistoja..
Ja miten auto voi olla hiljainen sisälle ( sitä rupeaa nyt arvostamaan ) ja TILAVA.
Aivan hillitön keksintö.. SAAB 9000CD 2.3T.
Vastaavissa Suomi-autoissa samalla ajomäärällä ei vastaavia vikoja välttämättä ilmenny näin yleisesti.
Itse epäilen, että oikein vikaiset tuontiautot ovat oikeasti paljon enemmän ajettuja, kuin mitä mittarissa lukee.
Ei sitten herneitä nenään.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Turpoja poletaan ilosta, vapareita pakostaOze kirjoitti:aina niitä turpoja poletetaan
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
vaparia ei tartte polkee, koska kaikki tietää että se ei kumminkaan kulje.aero kirjoitti:Turpoja poletaan ilosta, vapareita pakostaOze kirjoitti:aina niitä turpoja poletetaan
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Vain aito Suomi,,,Saab,,,jota,,,on,,,ajettu,,,vain,,,pussihousut jalassa
Aito suomi-suola pitää auton kunnossa.
Aito suomi-suola pitää auton kunnossa.
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Pääsee premium-autoilun makuun, kun ajelee tonnarilla jossa on veivilasit ja voimakas B202I.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7828
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
voimakas B202I
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Oli I siis vaparimalli tuossa mallivaihtojen välissä, hienosthan se kulki mutta kyllä tuo ISO T tekee Saabista nautittavan ajoauton. Joten suosittelen suoraan turbon ostamista!JouniCSE kirjoitti: Aito suomi-suola pitää auton kunnossa.
Tuohon lainaukseen: Tämä talvi on ollut täällä lounaassa/ etelässä suorastaan loistava tuon suolankäytön kannalta- Pitänyt kerrankin oikein kunnon pakkasia ettei suolaa ole kannattunut kylvää koska ei sulata. Parikertaa olen havainnut tuollaisen lievän suolauksen lämpötilan ollessa n. -2 joten kaikinpuolin mukavaa tällaiset perinnetalvet täälläkin
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
no olipas vaihtoehdot...
ruosteinen aero, tai ihan ok iivari...
jos ite olisin tuossa tilanteessa, niin ei tietysti kumpikaan, vaan blocket auki, ja ruotsista lisää laaturautaa härmään. eli siis. ruosteviat on hanurista, ja niiden korjaaminen vielä syvemmältä. tosin verrattuna ruisku tonnariin... ööö ööö ööö paha paha paha.. liian paha. Kaneettina. Ehjä ja hyvä turbotonnari alle, virittäminen ei ole niin kallista kuin väitetään... tai sit on...

ruosteinen aero, tai ihan ok iivari...
jos ite olisin tuossa tilanteessa, niin ei tietysti kumpikaan, vaan blocket auki, ja ruotsista lisää laaturautaa härmään. eli siis. ruosteviat on hanurista, ja niiden korjaaminen vielä syvemmältä. tosin verrattuna ruisku tonnariin... ööö ööö ööö paha paha paha.. liian paha. Kaneettina. Ehjä ja hyvä turbotonnari alle, virittäminen ei ole niin kallista kuin väitetään... tai sit on...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Kerran tuollaisen operaation ihan kunnolla tehneenä sanoisin ettei kannata harkitakaan autoa jonka tuulilasinkarmit on mädät, pirunmoinen dremelöinti + kemppiliimaushomma edessä, ruosteinen tuulilasin ympärysseutu tiputtaa auton arvon omasta mielestäni vähintään puoleen.V.J.S kirjoitti:Ikkunankarmin ruosetfiksaus on sitten hyvällä todennäköisyydellä todella perseellinen tehtävä. Jos karmin reuna jo kukkii, niin lasin alta voi löytyä vaikka mimmonen kukkamultakeko. "Amattikorjaajalle" vietynä maksaa paljon ja työnjälkikin voi olla mitä sattuu.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Hyvin olen tullut toimeen vapari tonnarillakin jo neljä vuotta. Kyllä se vielä täällä aavalla laakeella pohjanmaalla menettelee ellei ole sitten kovin kiireinen typpi, mutta kun ajelee mäkisemmillä seuduilla niin kyllä siinä alkaa turboa kaipaamaan
Minulla on ollut hyvää tuuria tonnarin kanssa, ei ole isoja remppoja vielä tullut eteen ja mittarissa on 282000 kilsaa. Bensapumppu postas ensimmäisenä, mut sekään ei ole mahdottoman iso töinen vaihtaa. Jarrulevyt vaihdoin itse eteen ja hoonasin satulat ja pistin uudet männät. Kuskin penkin löysin romikselta samalla verhoilulla 120 egellä. Nyt pelaa myös penkin lämmitys. Penkin vaihdon jälkeen tuli parin viikon aikana 2000 kilsaa pelkkää huviajoa
Lambda-anturi ja sytytyksen ohjausyksikkö on mennyt kerran uusiksi, muuten on tuntunut kuin olisi ajanut uudella autolla. EI siinä vielä nuo kilsat tunnu missään. Seuraavakin auto tulee olemaan tonnari se on jo selvä, mutta sillä turbokoneella ja kaikilla sähköherkuilla
Ja hiukan nuorempi niin voi vaikka lastuttaa jos siltä alkaa tuntua. Täytyy tässä toisella silmällä vilkuilla sitä kaikilla herkuilla varustettuu Saabii, jos sais sopivasti sellaisen alle kun asfaltti kuivuu. Sitten tulee taas ylimääräistä huviajoa vaikka millä mitalla. Ei tahdo kotona housuissa pysyä kun tekee mieli baanalle 
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Se ei ollut syy vaihtoon vaan se laukes muutenkin. Korkeussäätö petti ensin ja sitten selkänoja meni vinoon. Se oli jo ihan horoMimmi kirjoitti:Penkinlämmittimen korjaus ei maksa 120e, jonka maksoit "uudesta" penkistä.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
120e plyyssiverhoillusta YHDESTÄ penkistä on silti aivan törkeä hinta.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Re: Saabbi kuumeen uhri kyselee
Itse annoin ylimääräiseksi jääneet etupenkit ilmaiseksi
Takapenkit vielä odottelee hakijaa.. (beiget ja siistit).
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson