Viriboxi ja bensankulutus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Firon
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2003 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Firon »

Vigge kirjoitti:Trionic säätää...
Kuinkas on nakutustunnistuksen kanssa kun vuoden -93 tonnarissa ei ole trionickia?

Firon
#1899
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Firon kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Trionic säätää...
Kuinkas on nakutustunnistuksen kanssa kun vuoden -93 tonnarissa ei ole trionickia?

Firon
Itse en kovin hyvin tunne noita vanhempia laitteita, mutta ennen sytystulppien kautta tehtyä ionisaatiovirtamittausta, naku tunnistettiin erillisellä "mikrofoonilla". Analogi boxista löytyy k-potikka, jolla voi säätää nakutusherkkyyttä. Mittaus ilmeisesti mikin kautta?
#1730
500whp.net member
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kuinkas on nakutustunnistuksen kanssa kun vuoden -93 tonnarissa ei ole trionickia?
Olettaen että autossa on DI, elikkäs se on 2.3T.

Muistaakseni DI haistaa aina nakutusta tulppien kautta. Sehän koko vehkeen perusidea on, ei suinkaan puolien vienti paikkaan missä ne kestävät mahdollisimman vähän aikaa :D

Erillinen nakutusanturi on taas LH-Jetronicia varten. Vanhempien tonnareiden DI-APC-LH on melkonen tårta-på-tårta viritelmä.

Vanhat 2 litraset haistoivat nakutuksen vain nakutusanturilla.

Nakutusanturi taas on huomattavasti ionisaatiomittausta epätarkempi juttu. Siinä kuulostellaan nakutuksen ääntä, eli nakutus tapahtuu jo siinä vaiheessa kun tulee indikaatio. Ionisaatiomittaus periaatteessa varottaa etukäteen.
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Huomasin hassun efektin maptunin poksissa tässä taannoin. Motarin rampilta kiihdytettäessä 4. vaihteella auto kiihtyy aluksi kuten pitääkin, mutta sitten kiihtyvyys pienenee hetkeksi, kiihtyy taas kovemmin jne.. kyse ei ole nykimisestä vaan auto vaan ikäänkuin "ei saa välillä henkeä".
Autossa on vakio ilmanputsari ja putket, eli olisiko sieltä löydettäissä syytä tähän, kenelläkään muilla vastaavia kokemuksia ?
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

potkuhousu kirjoitti:
tevisu kirjoitti: Ajattelin vain, että kuluttaako auto "virityksen" jälkeen saman verran maantiellä kuin ennen vai meneekö kulutukset toiselle kymmenelle litralle...?
Mulla laski kulutus noin litralla/100km ja sitten se nousi koska innostus voiman käyttöön kasvoi. Olen päässyt omalla 9-3 seuraavaan kulutuslukemiin: 80km/h kulutus 5,8L/100km. Syitä on kaiketi kaksi, 98 polttoaine joka räjähtää tehookkaamin ja noussut vääntö, ei tarvii polkee autoo koko ajan suurilla kierroksilla.

Mulla on Steg 1 autossa
Väännöillähän sitä autoa ajetaan. Mitä alempaa maksiväännöt löytyy, sitä vähemmän sitä pedaalia joutuu painamaan.
9000 CS 2.3t
Vastaa Viestiin