Eli siis halpa, kun kättelevät alle tonnilla.
Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Syyskuu ajettu, ei vikoja.
1879 km
14,8 kWh/100km
52 km/h
Viimeisen 9988 km ajalta
14,1 kWh/100km
54 km/h
Ens viikolla saakin varmaan jo vaihella kitkat alle.
1879 km
14,8 kWh/100km
52 km/h
Viimeisen 9988 km ajalta
14,1 kWh/100km
54 km/h
Ens viikolla saakin varmaan jo vaihella kitkat alle.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Lokakuu ajettu, ei vikoja.
1420 km
17,6 kWh/100 km
46 km/h
1420 km
17,6 kWh/100 km
46 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Marraskuu ajettu, ei vikoja.
1780 km
17,5 kWh/100 km
48 km/h
1780 km
17,5 kWh/100 km
48 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Joulukuu ajettu ja auto porsii.
1971 km
17,8 kWh/100km
46 km/h
Kuskin puolen kuolleen kulman varoitusvalo ei toimi. Aika varattu pajalle. Samalla saavat tutkia lämpöpumpun toimintaa kun pumppu ei pyöri pakkasella.
1971 km
17,8 kWh/100km
46 km/h
Kuskin puolen kuolleen kulman varoitusvalo ei toimi. Aika varattu pajalle. Samalla saavat tutkia lämpöpumpun toimintaa kun pumppu ei pyöri pakkasella.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Tammikuu takana.
1608 km
20,2 kWh/100km
43 km/h
Auto kävi tutkittavana vasemman peilin kuolleen kulman valon ja lämpöpumpun toimimattomuuden vuoksi.
Peilin lasi menee takuun piikkiin vaihtoon, hapettumaa liitoksessa.
12V akku kuulemma heikko ja siitä johtuisi myös lämpöpumpun toimimattomuus. Ihan heti en moista ajatusta osta kun kompressori pyörii normaalisti niin kauan kunnes ulkolämpö menee pakkaselle.
12V akku on nyt kuitenkin vaihdettu ja kuten arvata saattaa ei sillä ollut mitään vaikutusta asiaan.
Tällä viikolla tutkivat asiaa uudestaan samalla kun vaihtavat peilin.
1608 km
20,2 kWh/100km
43 km/h
Auto kävi tutkittavana vasemman peilin kuolleen kulman valon ja lämpöpumpun toimimattomuuden vuoksi.
Peilin lasi menee takuun piikkiin vaihtoon, hapettumaa liitoksessa.
12V akku kuulemma heikko ja siitä johtuisi myös lämpöpumpun toimimattomuus. Ihan heti en moista ajatusta osta kun kompressori pyörii normaalisti niin kauan kunnes ulkolämpö menee pakkaselle.
12V akku on nyt kuitenkin vaihdettu ja kuten arvata saattaa ei sillä ollut mitään vaikutusta asiaan.
Tällä viikolla tutkivat asiaa uudestaan samalla kun vaihtavat peilin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Aina kannattaa kokeilla, josko pääsisi halvimmalla mahdollisella "diagnoosilla". Oikeasti, ei tossa oikein ole järkeä, uusi käynti taas edessä vai ajattelivatko, että käyttäjä muuttuu kuuroksi ja sokeaksi tässä välissä...
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Citikka kävi pajalla.
Peili vaihdettiin ja vikakoodit luettiin. Ei vikakoodeja, eikä tietoa miksi lämpöpumppu ei käy pakkasella. Tekivät tehtaalle teknisen tukipyynnön ja kahen viikon päästä taas uus aika.
Olis kait sitä voinu laittaa sen tukipyynnön jo heti ekan kerran jäljeenkin?
Peili vaihdettiin ja vikakoodit luettiin. Ei vikakoodeja, eikä tietoa miksi lämpöpumppu ei käy pakkasella. Tekivät tehtaalle teknisen tukipyynnön ja kahen viikon päästä taas uus aika.
Olis kait sitä voinu laittaa sen tukipyynnön jo heti ekan kerran jäljeenkin?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Auto oli tänään pajalla ja tehtaan ohjeiden mukaisia testejä oli kuulemma tehty, ohjainlaitetta päivitetty ja ilmastointihuolto tehty. Ei toimi edellenkään kompressori pakkasella.
Nyt odotellaan lisäohjeita miten asiassa edetään.
Joko se neljäs kerta toden sanois kun ei kolmannella yrittämällä tärpännyt.
Nyt odotellaan lisäohjeita miten asiassa edetään.
Joko se neljäs kerta toden sanois kun ei kolmannella yrittämällä tärpännyt.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Eihän nämä autojen ILPt pakkasilla toimi, Volvo&Polestar taitaa luvata päivityksen jälkeen -7˚, jos oikein muistelen.
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Kyllä ainakin Hyundaissa toimii lämpöpumppu kunnon pakkasillakin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Citikan lämpöpumpun pitäis toimia -20 asteeseen asti ja niin se kyllä uutena toimikin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Helmikuussa ajeltiin vähän.
1098 km
19,5 kWh/100km
40 km/h
Lämpöpumppuasiaa tutkitaan taas uudelleen hiihtoloman jälkeen. Tehtaan tuesta oli tullut uusia ohjeita/tarkastuksia.
Saapa nähä montako kertaa joutuu käyttämään ennen kuin tulee kuntoon.
1098 km
19,5 kWh/100km
40 km/h
Lämpöpumppuasiaa tutkitaan taas uudelleen hiihtoloman jälkeen. Tehtaan tuesta oli tullut uusia ohjeita/tarkastuksia.
Saapa nähä montako kertaa joutuu käyttämään ennen kuin tulee kuntoon.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Eiks tämä hurina ole nimenomaan ilppi
https://imgur.com/a/0xYgD2P
Tässä näkyy ite pumppu jos oon oikein ymmärtänyt
https://i.imgur.com/kc39utg.mp4
https://imgur.com/a/0xYgD2P
Tässä näkyy ite pumppu jos oon oikein ymmärtänyt
https://i.imgur.com/kc39utg.mp4
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Joo lämpöpumpun kompressorin hurinalta kuulostaa.tetammi kirjoitti: ↑Ma Maalis 10, 2025 21:07Eiks tämä hurina ole nimenomaan ilppi
https://imgur.com/a/0xYgD2P
Tässä näkyy ite pumppu jos oon oikein ymmärtänyt
https://i.imgur.com/kc39utg.mp4
Toisessa videossa ylinnä näkyvä osa, mihin kompressorilta tuleva kuuma kaasu menee on lämmönvaihdin, missä kuuma kaasu lämmittää jäähdytinnestettä.
Ite kompressori on alhaalla lähes pohjamuovin tasossa, eikä sitä juuri näy ylhäältä katsoessa muuta kuin pieneltä osin.
Meidän Citikka kävi nyt neljännen kerran tutkittavana ja tehtaan ohjeiden mukaan oli taas mittailtu kaikenlaista. Lopputulemana nyt se, että "vedenlämmitin" vaihdetaan ja uusi aika taas parin viikon päähän.
Taitaa talvi ja pakkaset loppua ennen kuin ongelma ratkeaa.
Mielenkiintoista nähdä onko tuo huollon mainitsema "vedenlämmitin" juuri tuo kaasusta nesteesseen lämpöä siirtävä, vai sähkökäyttöinen nesteen lämmitin.
Jos sähkökäyttöinen, niin sillä ei kyllä tuntuisi olevan mitään tekemistä lämpöpumpun toiminnan kanssa.
Oman analyysin mukaan vika on joko kompressorin tai venttiilien ohjauksessa. Kompurahan toimii normaalisti nollaan asti, mutta sitten kun pitäisi jäähdytyksen sijaan lämmittämään, niin mokoma lopettaakin pyörimisen.
Ja jostain syystä pikalaturilla ollessa kompura päättääkin alkaa joskus toimimaan.
Tuossa lämmönvaihtimessa on vain yksi paineanturi, joten luulisi senkin oikean toiminnan olevan kohtuu helposti mitattavissa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334