Tuolla logikalla Bemari olisi hitaampi varustettuna samantyyppisellä vaihteistolla kuin AlfaMoukarimies kirjoitti:Lisäsin tuohon vielä Lexus IS 220d:n, jota ei edes saa automaattivaihteisena.
Kateutta?
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Just noin. Alhaalta vääntävällä (elikkäs suht uudehkollaMertmi kirjoitti:Alfassa on aivan takuulla välitetty vaihteistoa siten, että kakkosella olisi tuossa 60-90 kiihdytyksessä kierrosluku paljon paremmalla tehoalueella. Pitää huomioida, että maksimivääntö irtoaa 4500rpm:ssä.Henkka #2283 kirjoitti:En muuten halua puuttua sen enempää, mutta tuon "tehoedun" hyödyntämiseen tarvitsisi käyttää sopivaa vaihdetta, jolla moottori olisi alueella, jolla tuo teho on tarjollaMoukarimies kirjoitti: Entäs jos BMW:stä olisikin ollut jokin muu kuin kaikista hitain dieselmalli ja samalla myös Alfa olisi automaatti? Eikö 70Kw tehoetua Alfalle mielestäsi merkitse mitään?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Moukarimies
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Yllättävän hyvin tuokin Alfa näemmä vääntää. Ei se silti poista oikean vaihteen tarpeellisuutta haettaessa parasta suorituskykyä.Moukarimies kirjoitti:Alfa Romeossa väännöstä 90 % on tarjolla 1800 ja 6250 r/min välillä.
Näin kirjoittavat TM:ssä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tuolla saatiin todistettua ainoastaan se, että Alfan paras tehoalue kolmosella on jossakin 90km/h jälkeen.Moukarimies kirjoitti:
Mitatut kiihtyvyydet:
**********************Alfa***BMW***Lexus
0-100 km/h*************7,4****9,5****9,8
60-90 km/h*************4,4****3,9****4,0
90-120 km/h************4,5****4,9****5,6
60-120km/h*************8,9****8,8****9,6
Ilmeisesti TM:n perustelu on se, että "ihmiset yleensä ajaa liian isoilla vaihteilla" ?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tommonen testi olis järkevä, jos jokaisella autolla otettais rivakka 0-120 km/h -veto ja katottais sitten että miten asiat on. Siitähän saisi samalla noi em. nopeusalueiden tulokset. Sitkeysmittaukset manuaalivaihteisten ja automaattivaihteisten autojen kesken on aika älyttömiä.
Vissiin jengi ohitteleekin niin vähän sen takia, ettei osata valita pienempää pykälää kun samalla pitäisi myös ohjata ja tarkkailla liikennettä. Corolla 1.6 ei vaan lähde vitosella 80 km/h -vauhdista.peinu kirjoitti:Ilmeisesti TM:n perustelu on se, että "ihmiset yleensä ajaa liian isoilla vaihteilla" ?
-
Moukarimies
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Minä sain ainakin itselleni todistettua varsin selvästi, että arkipäiväistä suorituskykyä löytyy tosi hyvin, vaikka auto onkin diesel, josta "veto loppuu kuin seinään pienen vääntöspurtin jälkeen". Saa tuollaisella tehokkaalla Alfallakin tehdä ihan tosissaan töitä, että pärjää edes 520d:lle puhumattakaan kevyemmästä 320d:stä. Esimerkiksi 525d:llä ja varsinkin 530d:llä näytettäisiin perävaloja tälle "sporttimallille" vaikka minkälaista vaihdelaatikkoa käytettäessä. Tämä asia on mielestäni varsin kiistaton, mutta sen voi tietysti halutessaan tarkistaa autolehdistä.peinu kirjoitti:Tuolla saatiin todistettua ainoastaan se, että Alfan paras tehoalue kolmosella on jossakin 90km/h jälkeen.Moukarimies kirjoitti:
Mitatut kiihtyvyydet:
**********************Alfa***BMW***Lexus
0-100 km/h*************7,4****9,5****9,8
60-90 km/h*************4,4****3,9****4,0
90-120 km/h************4,5****4,9****5,6
60-120km/h*************8,9****8,8****9,6
Ilmeisesti TM:n perustelu on se, että "ihmiset yleensä ajaa liian isoilla vaihteilla" ?
Tekniikan Maailman nettisivuilla kiihdytyskokeessa käytetyistä vaihteista kerrotaan, että he käyttävät kolmea suurinta vaihdetta. 6-vaihteisten manuaalilaatikkojen yleistyttyä he näyttävät siirtyneen käyttämään neljää suurinta vaihdetta.
-
Moukarimies
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Nooh, tuo kohtuullisen hintava 530d irtoaa viivalta 7,1 segunttiin. Siinä on kieltämättä vakio Saaballa tekemistä, mutta eihän tuo taida pärjätä edes Steg1:lle...
Tiedä sitten mitä tuosta saa virittämällä ulos. Toisaalta tuon saksan sukkulan hinnalla saa aika monta käytettyä Viggeniä jolla niitä perävaloja sitten sakulle näytetään. Eli uusi biimeri on 65k€ niin sillähän saa 3 Viggeä. Olisi sitten valinnan varaa (vaikka eri värisiä) millä turkkilaisten kasaamaa saksan nakua nöyryttää...
Kateuttako, ei kiitos, ehkä sääliä
Tiedä sitten mitä tuosta saa virittämällä ulos. Toisaalta tuon saksan sukkulan hinnalla saa aika monta käytettyä Viggeniä jolla niitä perävaloja sitten sakulle näytetään. Eli uusi biimeri on 65k€ niin sillähän saa 3 Viggeä. Olisi sitten valinnan varaa (vaikka eri värisiä) millä turkkilaisten kasaamaa saksan nakua nöyryttää...
Kateuttako, ei kiitos, ehkä sääliä
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
Moukarimies
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Uskon kyllä. Aika jännä juttu sinänsä. Tässä työpäivän aikana vain mietin, että aika hyvin kyllä Saab lähtee, jos pesee noinkin vääntävän ja voimakkaan Bemarin. Ajattelin sitä siltä kantilta, että BMW:ssä on pikkuisen enemmän tehoa ja varmaankin paljon enemmän vääntöä.9-5T kirjoitti:Ne ovat olemassa, mittalaitteena poliisienkin kayttama harveli.Moukarimies kirjoitti:OK! Varmennettuja mittaustuloksiakin saa esittää.193hv 530d ei pärjännyt 192hv 9-5:selle missään käytännön mittauksessa.
Jos saab ilmoittaa 192hv ja bmw 193, on aiheellista olettaa että saab on todellisuudessa se tehokkaampi. Saab kun on tunnetusti aina ollut hyvinkin varovainen suorituskyvyn ilmoitteluissa.Moukarimies kirjoitti:Ajattelin sitä siltä kantilta, että BMW:ssä on pikkuisen enemmän tehoa ja varmaankin paljon enemmän vääntöä.
Katselkaa vaikkapa tätä iltafiilistelynä.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8386117642
-
Moukarimies
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Aika legendaarista! Eräällä sukulaismiehellä on kuulemma ollut tuollainen 99 Turbo silloin, kun ne olivat uusinta uutta. Se oli siihen maailmanaikaan kuulemma aikamoinen tykki ainakin näillä lakeuksilla.Tri-Lo kirjoitti:Jos saab ilmoittaa 192hv ja bmw 193, on aiheellista olettaa että saab on todellisuudessa se tehokkaampi. Saab kun on tunnetusti aina ollut hyvinkin varovainen suorituskyvyn ilmoitteluissa.Moukarimies kirjoitti:Ajattelin sitä siltä kantilta, että BMW:ssä on pikkuisen enemmän tehoa ja varmaankin paljon enemmän vääntöä.
Katselkaa vaikkapa tätä iltafiilistelynä.![]()
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8386117642
Tuo tosiasia tuntuu näistä vertailuista usein unohtuvan.Juusokas kirjoitti:Eli uusi biimeri on 65k€ niin sillähän saa 3 Viggeä. Olisi sitten valinnan varaa (vaikka eri värisiä) millä turkkilaisten kasaamaa saksan nakua nöyryttää...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kiitos, hyvä pätkäTri-Lo kirjoitti:Katselkaa vaikkapa tätä iltafiilistelynä.![]()
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8386117642
Pidän muuten melko omituisena, että autojen testeissä ja vertailuissa ei aina mainita tai oteta huomioon painoa. Hitonko väliä pelkällä teholla on, jos auto muuten on painava tankki. Eihän se silloin liiku, kevyempään verrattuna
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: kateutta?
Termos.ysitonttu kirjoitti:Tuossa eilen ajellessani heinolan moottoritietä tojo lexus kuski ohitti mut ja sitten jäi kupeksimaan mun eteen,painoin tallukkaa ja vauhtii oli 140km/h
kevyesti rullasin ohi siitäkös äijä otti nokkiinsa ja painoi samantien horisonttiin.. vauhtia varmaan alun toista sataa...
ainakin viesti meni PERILLE! ettei kannata jäädä kuppaamaan eteen:))
Kyl tää saapikas kulkee vaik miten.
Piti oikein rekisteröityä kysymään minkälainen tojo lexus oli kyseessä.
Sillä olin itsekkin liikkeellä juuri tuona päivänä tuolla tiellä.