Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
ja jälleen HINNAN !
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Jos on liian halpa voi lisävarusteilla saada hinnan sopivaksi.Rene-Rane kirjoitti:ja jälleen HINNAN !
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
^Totta, mutta mitäs tehdään jo hinta on liian kova ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Ajelee entisellä.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
niinkai se vaan menee !
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Näin se varmaan pitää tehdä, siis ajaa entisellä, kun ainakin minulla ihan viattomana tämä edelleen kulkee. Tietysti parempi on viattomana kestääkin, ettei vaan mitään varaosia tarvitse, kun osia ei tunnu olevan uusien autojen tekemiseenkään? Vai miten se oli?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Paljonkos Risto tuo sinun "Pikkumustasi" on taittanut jo matkaa ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Autoilu on hieman rauhoittunut kesän myötä ja nyt tuo lukema on 38012.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
noonii, kesä onki hyvää aikaa olla ulkosalla.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Moro Risto!
Oletko päässyt ko. autosi kanssa ihan ongelmitta tuonkin km-määrän? Sorry, en jaksanut lukea aikaisempia viestejäsi aiheesta Syy ja yhteys kysymykseen: tulevaisuuden työmatkat per päivä (120 km edestakaisin)
Oletko päässyt ko. autosi kanssa ihan ongelmitta tuonkin km-määrän? Sorry, en jaksanut lukea aikaisempia viestejäsi aiheesta Syy ja yhteys kysymykseen: tulevaisuuden työmatkat per päivä (120 km edestakaisin)
ristos kirjoitti:Autoilu on hieman rauhoittunut kesän myötä ja nyt tuo lukema on 38012.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Moro kaikille "pitkästä"aikaa. Mun on pakko tohon hintaan reagoida, sillä eikös tämä uusi femma olekin osaltaan halvempi kuin edeltäjä? Saiko vanhaa alta 40k€? Ja taitaa tämä uusi auto olla aika paljon enemmän kuin edeltäjänsä.Rene-Rane kirjoitti:ja jälleen HINNAN !
Kateellinen olen kaikille ketä sellaisella pääsee ajamaan.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Vanhaa sai alle 40k€:n ja on nykymalli useamman tuhatta euroa kalliimpi. Lähtömalli 2.0t Linear maksoi 38700€. Esimerkiksi 1.9TID Linear automaattina oli 42900€ ja nyt businessmalli on 46715 ja Linearina 49881€. Halvin Aero on 3-4€ kalliimpi kuin vanhalla mallilla. Toki se erotus on, että aiemmin Aero oli oma mallinsa, nyt se on vain varustetaso.Pekko_Å kirjoitti: Moro kaikille "pitkästä"aikaa. Mun on pakko tohon hintaan reagoida, sillä eikös tämä uusi femma olekin osaltaan halvempi kuin edeltäjä? Saiko vanhaa alta 40k€? Ja taitaa tämä uusi auto olla aika paljon enemmän kuin edeltäjänsä.
Kateellinen olen kaikille ketä sellaisella pääsee ajamaan.
Viimeksi muokannut Teme100, La Kesä 25, 2011 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Tosiaan tuota Diesel automaattia kaipaisin takaisin tonne 40k€ tienoille tuo 46k€ on kuitenkin suhteellisen paljon.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?
Moro vaan kaikille!Jarmo900 kirjoitti:Oletko päässyt ko. autosi kanssa ihan ongelmitta tuonkin km-määrän?
Kyllä vaan olen päässyt ongelmitta ihan tämän matkan. Toivottavasti pääsen jatkossakin. Eka vuosihan tulee minulle täyteen 26.8.11.
Ajo tällä autolla on ollut oikein mieluisaa ja vaivatonta kaiken aikaa. Nyt, kun kilometrejä on jo vähän kertynyt, kulutus alkaa muuntua pikkuhiljaa varmaan todellisiin lukemiin. Tuollaisen normaalin suomalaisen liikeennevirran mukana matka-ajossa kulutus on ollut jo pitkän aikaa 5,3 litraa sataselle ja kaupunkipyörittelyssä kulutus lisääntyy vajaan litran, vaihteluväli minulla on ollut 5,7-6,1 litran välillä.
Varmasti tämän auton hintaa rukataan jatkuvasti ja se varmasti lopulta tulee kohdilleen. Olen varma siitä, että itse olen maksanut autosta "kalleimman" mukaan, koska autoni lienee aivan ensinmäisiä myytyjä yksilöitä, ellei ihan eka asiakasauto Suomessa.
Näin jälkeenpäin ajateltuna, niin olen kyllä edelleen tyytyväinen hankintaani ja siltä saamaani ajokokemukseeni tähän asti.
Mikä tämän vuoden aikana on eniten askarruttanut, on tämän jatkuvan negatiivisen keskustelun tuoma ilmapiiri.
Ei ole kivaa kokea kaiken aikaa ilmapiiriä, missä Saabin jatkuvuus on kyseenalainen. Tottahan tuo asia tietysti on. Mutta uutisointi olisi voinut varmaan olla toisenlaistakin ja asia olisi silti tullut selväksi.
Eniten tietysti askarruttaa varaosien saatavuus jos jotain peruuttamatonta tahpahtuu.
On ollut harmillista, että tämä uusi malli heti merkattiin kokonaisuudessan GM-tuotteeksi ja Opel-plagiaatiksi. Kyllähän tässä autossa on saman ketjun osia kuin muissa GM-autoissa. Niin on myös muitten autoketjujen autoissa. Niistä ei kuitenkaan yleisessä keskustelussa ole tehty samanlaista "pahetta" kuin Saabin tapauksessa.
Tässä autossa on todellisuudessa todella paljon ihan oikeaa "perinteistä Saabia", mitä ei kuitenkaan ole tuotu aina selkeästi esille. Nyt kaiken käytännössä kokeneena, voin vain harmitella yleisen keskustelun joissain asioissa vääristynyttä ilmapiiriä. Kriittiä tulee antaa aina, kun se on tarpeen, mutta kyllä siinäkin jotkut "rajat" voisivat olla.
Tähän keskusteluun ovat lehdistön kannustamana kyllä osallistuneet "saabistitkin". No, tästähän tulikin aika pitkä juttu. Oma tuntemukseni on kuitenkin autosta positiivinen ja kannanotto perustuu todellisiin kokemuksiin, niin talvella kuin kesälläkin. Tämä on oikea Saab-auto! Toivotaan nyt, että auton valmistus kuitenkin jatkuisi.
Terveisin Risto
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen