Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

jblgti1200 kirjoitti:
900i kirjoitti:Yhdyn samaan kommenttiin. Helvetin kallis ylläpitää . Jarrulevyt ja palat maksaa niin paljon vag tiskillä että en sanotuksi saa. Tuohon lisää vielä kivat saksalaiset laadukkaat preemium öljyvuodot niin eiköhän se tonnari rupea olemaan kiva peli..
-Kaverin S4 Avanttiin maksoi etujarrupalat alennuksilla 300e/sarja. :roll:
Elämä on.
Emännän nipponii (vm2002) maksaa etupalat 18,95€/sarja ....

...Audi ja "premium"partsit... :mrgreen:
Ei se mitn!
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Mutta jarruosissa kannattaa muistaa se, että jos esim. M5 jarrut maksaakin paljon ne myös palkitsee paljon. Eli usein kestävät vaikka vaihdetuilla nesteillä ja paloilla ihan oikeata ajoakin, mitä suurimman osan auton jarrut eivät kestä.

Eli pitää olla valmis maksamaan, jos hankkii auton, jossa on käytetty rankkaan ajoon tehtyjä palikoita. Tuossa taas kannattaa mietii, tarvitseeko niitä itse, eli tarvitseeko itse koko autoa ;) M5 vai 540 ja sitä rataa...
STCF #3
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Speedou kirjoitti:
Eli usein kestävät vaikka vaihdetuilla nesteillä ja paloilla ihan oikeata ajoakin, mitä suurimman osan auton jarrut eivät kestä.
Meinaatko että suurimmassa osassa autoista jarrut eivät kestä ajoa? :?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

MacTurbo kirjoitti:
Speedou kirjoitti:
Eli usein kestävät vaikka vaihdetuilla nesteillä ja paloilla ihan oikeata ajoakin, mitä suurimman osan auton jarrut eivät kestä.
Meinaatko että suurimmassa osassa autoista jarrut eivät kestä ajoa? :?
Tuolla taidetaan tarkoittaa KUNNON ajamista, esim radalla tai vastaavaa, missä normi perheauton jarrut katoaa aika nopeasti :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Frostgrey kirjoitti: Tuolla taidetaan tarkoittaa KUNNON ajamista, esim radalla tai vastaavaa, missä normi perheauton jarrut katoaa aika nopeasti :wink:
Joo, tarkoitus olikin pieni provo.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Frostgrey kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:
Speedou kirjoitti:
Eli usein kestävät vaikka vaihdetuilla nesteillä ja paloilla ihan oikeata ajoakin, mitä suurimman osan auton jarrut eivät kestä.
Meinaatko että suurimmassa osassa autoista jarrut eivät kestä ajoa? :?
Tuolla taidetaan tarkoittaa KUNNON ajamista, esim radalla tai vastaavaa, missä normi perheauton jarrut katoaa aika nopeasti :wink:
Kuinkahan monta promillen kymmenystä ko. autojen "ajosuoritteesta" on ajettu radalla - noin niinkuin keskimäärin? Suurimmalla osalla tuskin on ajettu yhtäkään "ratakilometria".
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Einiin, mutta ne on tehty kestämään sitä. Ne ovat M-malleja, jotka ovat tehty kovaan ajoon. Ajettiin niillä sitä tai ei. Joten eipä ole sillä mitään merkitystä. Aivan sama, kuin Porscheilla, Ferrareilla jne. Monet menevät rantacruisinkiin ja motarikiihdyttelyyn. Vaikka potentiaalia olisi 100 kierrokseen rataa putkeen.

MacTurbolle,

Tosiaan, omassa ajossa ei tunnu monien autojen jarrut kestävän edes kadulla. Radalle ees voi harkita vievän.
STCF #3
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Speedou kirjoitti: MacTurbolle,

Tosiaan, omassa ajossa ei tunnu monien autojen jarrut kestävän edes kadulla. Radalle ees voi harkita vievän.
OK, luovutan :D
Mutta olen silti samaa mieltä Bob:in kanssa.
Hankkisin itse kyllä silläkin rahalla jotain muuta "fiilisteltävää" muin M-sarjan bemarin, vaikka jonkin vanhan klassikon tai vesitason :)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Speedou kirjoitti:Einiin, mutta ne on tehty kestämään sitä. Ne ovat M-malleja, jotka ovat tehty kovaan ajoon. Ajettiin niillä sitä tai ei. Joten eipä ole sillä mitään merkitystä. Aivan sama, kuin Porscheilla, Ferrareilla jne. Monet menevät rantacruisinkiin ja motarikiihdyttelyyn. Vaikka potentiaalia olisi 100 kierrokseen rataa putkeen.

MacTurbolle,

Tosiaan, omassa ajossa ei tunnu monien autojen jarrut kestävän edes kadulla. Radalle ees voi harkita vievän.
Lihavoidusta tekstistä vois olla eräällä entisellä M5 omistajalla hyvin poikkeava mielipide mut siitä ei sen enempää.. :lol:Auto meni myyntiin osina.. :twisted:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Koska Saabistit ovat ahtamisen spesialisteja verrattuna esim btcf:n porukkaan niin pitääpä kysyä täältä neuvoa, eli tuollainen setti kiinnostaisi, tosin osittain itse rakenneltuna (eli halvempaan hintaan):
http://www.esstuning.com/default.asp?c= ... t2=109&id=

Onko tuollaisen asentamisessa muita esteitä kuin saastepäästöt = VTT:n todistus??

Tuollainen mieto viritys kiinnostaisi, menisi vakiomännillä ja ilman IC:tä, tosin tuon setin hinta on niin suolainen että pitäisi hankkia osa kerrallaan sieltä täältä ;)
Jos haluaisi kunnolla tehoa niin sitten isompaa ahdinta, IC:tä ja matalapuristeisimpia mäntiä, joku 700hv on kuulemma ihan ok katuajossa ja kestääkin ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

VTT:n todistus ja penkkilaput riittää, tehot lapulla mallisarjan tehokkain + 20% max. Eihän tuo remmiahdin nosta pakolämpöjä niinkuin pakokaasuahdin, mutta olisi se cooleri hyvä olla moisenkin kanssa, kiinalaisia sisärivoitettuja kun saa alta 200€.
Foxbody turbo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Japso kirjoitti:VTT:n todistus ja penkkilaput riittää, tehot lapulla mallisarjan tehokkain + 20% max. Eihän tuo remmiahdin nosta pakolämpöjä niinkuin pakokaasuahdin, mutta olisi se cooleri hyvä olla moisenkin kanssa, kiinalaisia sisärivoitettuja kun saa alta 200€.
Juu jos nyt tulee pidettyä koko baijerilaista edes niin pitkään, niin kyllähän tuollainen plug&pray -asennus olisi aika houkutteleva, hinta vaan on aika suolainen.
Viimeksi muokannut ng900aero, To Kesä 29, 2006 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Jusau kirjoitti:takaveto on plussaa.
"Kyllä".. riippuu ihan siitä missä ajelee. Kyllä meillä oli sitten jätkien kanssa hauskaa kun eräs kaveri oli uudehkolla biimerillään Lappohja-reissulla. Se oli ainoa takavetoinen auto siellä ja myös ainoa, jota saatiin sitten hinata, työntää, kaivaa yms. kun se jäi joka ikiseen kohtaan jumiin mihin vaan voi jäädä :D:D
Vastaa Viestiin