Huurteen poisto/ilmankierto 900
Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900
Onkos kellään tullut vastaan sellaista että satkun raitisilmasuuttimet ovat koko ajan auki? Meinaan voi tulla kylymä kovemmilla pakkasilla kun nytkin paleloo maantiellä ajellessa. Mistä tuota vikaa lähtisi kaivelemaan, olisiko katkaisijalta lähtevissä alipaineissa häikkää. Muutenkin tuntuu että huurteenpoisto olisi aikaisempia satkujani huonompi.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Tästä olisikin mielenkiintoista saada testituloksia, käryääkö lasilämppärin vastukset heti vai parin vuoden päästä?Mertmi kirjoitti:Johdot on liian ohkaset... Isomman tehon siitä saisi irti pelkällä johtojen päivityksellä. En tullut mitanneeksi, riittäisikö pelkkä maajohdon parannus miten suureen teholisään. Ehkä se voisi nostaa jännitettä jo niin paljon, että teho nousisi siedettäväksi. Paksumman maajohdon asentaminen ei ainakaan olisi mikään hirveän iso juttu tehdä.
Meinaan ovat aika ohutta kamaa, ja jo pienellä virran kasvulla voi kriittiset lämmöt ylittyä.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900
Siis ne keskellä kojelautaa olevat? Niistähän kuuluukin tulla vain kylmää ja niiden välissä on vipu, mistä ne saa suljettua. Ja muistaakseni ovat avattavissa vain "nuolet sivuille" asennossa.Jorppe kirjoitti:Onkos kellään tullut vastaan sellaista että satkun raitisilmasuuttimet ovat koko ajan auki? Meinaan voi tulla kylymä kovemmilla pakkasilla kun nytkin paleloo maantiellä ajellessa. Mistä tuota vikaa lähtisi kaivelemaan, olisiko katkaisijalta lähtevissä alipaineissa häikkää. Muutenkin tuntuu että huurteenpoisto olisi aikaisempia satkujani huonompi.
PS. Tekeekö muillakin niin, että puhallin puhaltaa ilmaa ulos myös ilmanottoaukosta? Sisälle puhaltaa kyllä ihan normaaliteholla ja raitista ilmaa. Kädellä kun kokeilee siitä konepellin reiästä, niin hento puhallus käy.
NG9-3 Aero MY05
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900
Toimivat myös jalkapuhalluksen "teho"asennossa. Tämä tuli huomattua kun kuivatin ajaessa lattiamattoja lämmitys ja puhallin täysillä ja meinasi tulla ihan hiukkasen kuuma, kunnes tajusin kääntää suuntausta yhden askeleen alaspäin jolloin taivaallisen viileä ilma rupesi syöksymään päin naamaa.duuduu kirjoitti:Niistähän kuuluukin tulla vain kylmää ja niiden välissä on vipu, mistä ne saa suljettua. Ja muistaakseni ovat avattavissa vain "nuolet sivuille" asennossa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900
^ Joo se isoin nuoli alaspäin on vielä raitisilma-asento. Siitä ylöspäin olevissa asennoissa ovat keskisuuttimet suljettu.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900
On satku sevverran tuttu kapine että osaan avata ja sulkea sen suuttimen mutta siis sieltä tulee kylmää ja reilusti ihan sama missä asennossa se pyöritettettävä katkaisija on. Toki sen suuttimen sulkeminen auttaa kovimpaan viimaan mutta kaasujalan polvi paleltuu silti. Alipaineissa häikkää vai joku mekaaninen vika?duuduu kirjoitti:Niistähän kuuluukin tulla vain kylmää ja niiden välissä on vipu, mistä ne saa suljettua. Ja muistaakseni ovat avattavissa vain "nuolet sivuille" asennossa.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Huurteen poisto/ilmankierto 900
Veikkaisin että joku letku vuotaa tai sitten se valintakytkin itse. Yhessä satkussa sen kytkimen takana olevasta liittimestä oli ne pidikkeet poikki, ja edellinen omistaja oli tehnyt nipparipatentin tooodella suurien prikkojen kanssa. Vuoti sitten välistä...
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850