
Arvuuttelin sellaisella ajatuksella, että mikäli mekaaninen kitka olisi automaatissa suurempi kuin manuaalissa, voisi rvs:n vaikutuskin olla polttoainetalouteen prosentuaalisesti suurempi kuin manuaalissa...
Niin siis noiden stefojen palaminen ja laakerien leviäminen oli ymmärtääkseni ollut aika yleistä ko automallissa.. kuten mainitset syyllinen lienee todnäk ongelmat alueen voitelussa. Sama täällä haluaisin nähdä nuo osat. Testijärjestelyt olivat sellaiset, että tosiaan tuo Haagan Ammattikoulu toimi puolueettomana osapuolena, hommaten auton, tehden käsittelyn ja tuon purku/analysointityön. Itte en enää tuota vanhaa Puskurin juttua löytänyt YLE:n www- sivuilta... varmaan pyytämällä löytyy. Myöskin tuolta amiksesta voi varmaan kysyä asiaa jos ei muuten uso.walderama kirjoitti: Sen verran sierran moottorin sielunelämään perehtyneenä, en pitäisi nokan stefaa, enkä laakeria mitenkään tyyppivikana. Ennemminkin nokka-akseli ja keinuvivut ovat arkoja voitelulle. En väitä ettenkö uskoisi, mutta haluaisin ihan aikuisten oikeasti nähdä kys nokka-akselin ja keinut, joilla on ajettu 160km ilman öljyjä ja todeta itse niiden virheettömän kunnon..
Lol.. Herra ahtopaine, kuten varmaan huomasit siteerasin vain rvs:n sivuilta tekstiä, en maininnutkaan perehtyneeni asiaan..Ahtopaine kirjoitti:
Aineen partikkelit ovat 1-20mikrometrin luokkaa, ja jauhautuvat käsittelyssä pienemmiksi, holahtavat siis kevyesti filtterien lävitte. Yhden käsittelyannoksen partikkelit on sekoitettu 10millilitraan öljyyn liukenevaa geeliä, joten tuosta ei todellakaan riitä "mönjää" -tukkimaan kanavia tms. Ei koneen massakaan tuosta määrästä ainettä hirviästi kasva...Taaskin havaittavissa kommentointia ilman kunnon perehtymistä asiaan.
Kerrotko hieman kokemuksistasi ? Pelkkä puristuspaineiden mittaaminen ei vielä oikein vakuuta, ensinnäkin kys mittaustapa on aika epätarkka, eikä kerro vielä oikeastaan mitään.Ahtopaine kirjoitti: Keraamiikka on tunnetusti hyvin kulutusta ja kuumaa kestävää, omaten hyvät kitkaominaisuudet. Tähän mennessä aine on toiminut täysin juuri niin kuin ko firma kertookin, joten ei ole syytä väittää muuta.
No jaa, on noita fordin moottoreita tullut purettua aika monta, enkä kertaakaan ole törmännyt mainitsemaasi ongelmaan, kuluneisiin nokka-akseleihin ja keinuihin kylläkin.. tallilla taitaa nytkin olla 3 konetta auki, joten tarkistan niistäkin.Ahtopaine kirjoitti: Niin siis noiden stefojen palaminen ja laakerien leviäminen oli ymmärtääkseni ollut aika yleistä ko automallissa.. kuten mainitset syyllinen lienee todnäk ongelmat alueen voitelussa. Sama täällä haluaisin nähdä nuo osat. Testijärjestelyt olivat sellaiset, että tosiaan tuo Haagan Ammattikoulu toimi puolueettomana osapuolena, hommaten auton, tehden käsittelyn ja tuon purku/analysointityön. Itte en enää tuota vanhaa Puskurin juttua löytänyt YLE:n www- sivuilta... varmaan pyytämällä löytyy. Myöskin tuolta amiksesta voi varmaan kysyä asiaa jos ei muuten uso.