Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Tota sun projektista on saatu motivaatioo tähänkin peliin. Olet tehnyt sen verran hienoa jälkeä.
Nyt kun nämä isoimmat reiät on paikattu ja heppailtu pikkuhiljaa niin pitää alkaa sopimaan puhaltajan kanssa aikatauluja. Bitumit pitää kaapia vielä pois kaikki ennen sitä, sillä ne ei puhaltamalla lähde. Vartaaseen tämän aion laittaa puhalluksen jälkeen, niin on mukavampi touhuta vetaritunnelit.
Nyt kun nämä isoimmat reiät on paikattu ja heppailtu pikkuhiljaa niin pitää alkaa sopimaan puhaltajan kanssa aikatauluja. Bitumit pitää kaapia vielä pois kaikki ennen sitä, sillä ne ei puhaltamalla lähde. Vartaaseen tämän aion laittaa puhalluksen jälkeen, niin on mukavampi touhuta vetaritunnelit.
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Se on aina kiva jos puuhastelut motivoivat muitakin.rossnach kirjoitti: ↑Ti Huhti 01, 2025 22:26Tota sun projektista on saatu motivaatioo tähänkin peliin. Olet tehnyt sen verran hienoa jälkeä.
Nyt kun nämä isoimmat reiät on paikattu ja heppailtu pikkuhiljaa niin pitää alkaa sopimaan puhaltajan kanssa aikatauluja. Bitumit pitää kaapia vielä pois kaikki ennen sitä, sillä ne ei puhaltamalla lähde. Vartaaseen tämän aion laittaa puhalluksen jälkeen, niin on mukavampi touhuta vetaritunnelit.
Jos vain mahdollista, niin kannattaa ripustaa kampe vartaaseen jo ennen kun aolittaa bitumin kaapimisen pois pohjasta. Säästyy monelta palovammalta ja on mukavampi tehdä ei niin mukavaa hommaa inhimillisemmässä asennossa

Puhaltajakin kiittää ja laittaa pienemmän laskun kun ei tarvitse selällään auton alla puhaltaa jos kori on vartaassa.
Janne
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Pitäny tuohon käyttöpeliin tehdä kattoverhoilun korjaus jo vuoden verran. Kangas on vartoillut tuossa jo pitkään ja nyt sitten päätin touhuta. Ei ihan priima tullut mutta hyvä. Meinas käydä hassusti kun tuo 3m spray liima oli käsittämättömän kiukkuista. Kangas on muovikumista ja hieman tummempaa mielestäni sisustaan sopivaa. Hattuhylly ja c pilarit tehty jo samalla.


-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Eihän tuo pahasti pielessä ole kuitenkaan.
Se on just se ongelma noiden "paukkupullojen" kanssa, että kestää kamppeen levittäminen ihan liian kauan. Kontaktiliima ehtii kuivua "pikaliimaksi" ennen kun sen on saanut suihkittua pintaan. Joissain tapauksissa tämä ei toki haittaa, mutta vaahtomuovin ja vähänkään soviteltavien kappaleiden kanssa ongelma korostuu.
Janne
Se on just se ongelma noiden "paukkupullojen" kanssa, että kestää kamppeen levittäminen ihan liian kauan. Kontaktiliima ehtii kuivua "pikaliimaksi" ennen kun sen on saanut suihkittua pintaan. Joissain tapauksissa tämä ei toki haittaa, mutta vaahtomuovin ja vähänkään soviteltavien kappaleiden kanssa ongelma korostuu.
Janne
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Katohan vaan. Oman projektisatkun katto roikkuu oikein mallikkaasti ja mielessä on ollut juurikin tummempi kangas. Oikeastaan musta
. Yo. kuva sinetöi päätöksen.

Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Tuli tuo turbopyssy haettua kuukausi sitten talvisäilöstä. Monenlaista parantelua ollut tässä pitkin talvea ja homma jatkuu edelleen. 2d sai siirtyä hetkeksi tallista takaisin pihalle kun tämän askartelen taas leima kuntoon. Ilmajousille ei ole muutoskatsastettu niin leimalle painoin tavan jouset tilalle. Abs antureita tarvitsee vielä metsästää kun 2 meni särki irrottaessa.
Vanteisiin tilasin uudet rosteriset lipat ja erittäin matalat renkaat, jotta auton saisi tosissaan mahalleen.



Moottori tulee hieman pitemmillä kangilla ja takokamoilla. Voimansiirtoa muutellaan hieman. Laatikkona toimii siis perus 5 lovinen.


Männät on b205 wössnerit ja lohkoon on lisätty öljysumut. Kampiakseli on uudemmasta koneesta, niitä saa vieläkin uusia edullisesti. Laskeskelin että näillä romuilla, madalletulla t7 kannella ja paksulla cometicilla tulis n.12 puristussuhde. Ja dynaaminen puristussuhde on jotain muuta kun on tuo enem 10.4 imunokka ja hiottu 9.45 pakonokka joilla aukioloa ykk on paljon enemmän. Ihan sopiva viinalle ja tolle 6262 ahtimelle jolla ei tulla ahtamaan baaria enempää.


Vanteisiin tilasin uudet rosteriset lipat ja erittäin matalat renkaat, jotta auton saisi tosissaan mahalleen.



Moottori tulee hieman pitemmillä kangilla ja takokamoilla. Voimansiirtoa muutellaan hieman. Laatikkona toimii siis perus 5 lovinen.


Männät on b205 wössnerit ja lohkoon on lisätty öljysumut. Kampiakseli on uudemmasta koneesta, niitä saa vieläkin uusia edullisesti. Laskeskelin että näillä romuilla, madalletulla t7 kannella ja paksulla cometicilla tulis n.12 puristussuhde. Ja dynaaminen puristussuhde on jotain muuta kun on tuo enem 10.4 imunokka ja hiottu 9.45 pakonokka joilla aukioloa ykk on paljon enemmän. Ihan sopiva viinalle ja tolle 6262 ahtimelle jolla ei tulla ahtamaan baaria enempää.


-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Kyllä nuo uudet rosterilipat on vaan aikapaljon hienommat kun vanha hapettunu ja rotvalliin kolhittu alumiiniset. Jospa näitä ei tarvisi kiilloitella vaan säilyisi hyvänä. Tämmösistä palikoista saa kyllä kummasti motivaatioo tuohon auton hieromiseen. Vanteen keskiöt tarvii maalata jollain mukavalla värillä vielä, kun vaan keksis että millä.




-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Oliko sorvissa lootan ratas
Oliko neulajäljet hakkaantuneet
Oliko neulajäljet hakkaantuneet
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Yötuurissa tulee tehtyä omia hommia jonkun verran tossa töitten ohessa(vai toistepäin
). Tänään touhuan näitä vetarinmaljan holkkeja peltisten tilalle. Autossa olevassa laatikossa on jo tänmöiset mutta onpahan nyt sitten enemmänkin.

Ja ylempään: ei tossa ryhmäpyörässä mitään vikaa ollut, mutta kokeillaan hieman parannella.


Ja ylempään: ei tossa ryhmäpyörässä mitään vikaa ollut, mutta kokeillaan hieman parannella.

-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo