Jos oot nostanu konetta öljypohjan irrotusta varten onko voinu öljynjäähdyttimen putket jäädä lysmälle estäen kierron.
Tosin voisi luulla ettei öljy edes kierrä konnessa kunnolla ja yläkerta rolisisi.
Normaali öljynpaine?
Re: Normaali öljynpaine?
Ah joo, ei tuo öljynsuodatinjuttu yms. tullut mieleen. Mutta tuohon alkuperäiseen ongelmaan. Oli siellä pumpun jälkeen tukos tai ei, tuon ylipaineventtiilin pitäisi päästää paineet säädettyyn. Elikäs keskittäisin tuon vianhaun nimenomaan siihen. Tietenkin, jos heti pumpun jälkeen olisi totaalitukos eikä venttiili pystyisi päästämään kaikkea öljyä ulos, mutta tällöin ei kyllä missään kiertäisi öljyä.Wespa kirjoitti: ↑Pe Loka 03, 2025 12:27Tiivisteet ja öljynsuodatin yms. on speksattu tietylle paineelle, jos paine on jatkuvasti yli speksin niin jossain kohtaa joku paikka antautuu ja öljyt tulevat ulos vauhdilla, jolloin isompi moottoriremppa alkaa olla aika lähellä. Vai oliks tää nyt kompakysymys, kyllähän sää ton tiesit jo?![]()
EDIT: mitä kautta tuo ylivuotoöljy palaa öljypohjaan tai takaisin imupuolelle? Puhdas arvaus että pumpun jalassa on lohkoon reikä tälle, mutta onko konerempaan jälkeen tiivisteessä tuo reikä tallella tai muuten tukossa?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Normaali öljynpaine?
Venttililtä on kanava suoraan pumpun pesään sinne imupuolelle.
Tää
tulee myyntiin jossain vaiheessa, saa joku toinen miettiä mitä sille tekee. Mielestäni motti pitää rempata koska paineet on liiaan alhaiset tyhjäkäynnillä.
Tää
