Check Engine: Kone käy laihalla

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Päivitetään nyt tätäkin, vaikka tuskin ketään kiinnostaa :wink:

Uusi ilmamassamittari on nyt kiinni (210€, vaihdoin itse), maantietestejä en ole vielä ehtinyt ajamaan. Ainakaan reilun 10 kilometrin moottoritiepätkällä vikavalo ei syttynyt.

Jotain häikkää siinä vanhassa immussa kyllä täytyi olla, tällä uudella kiesi ei kule sitten yhtään mihinkään :evil:

Uutta ilmamassamittaria odottaessa vaihdoin AutoGauge:n ahtopainemittarin toiseen halpismittariin, jossa on tarkempi asteikko, asteikon max 1.5 bar.

Ahtopaineet nousee nyt uudella ilmamassamittarilla maksimissaan 0,7-0,8 bariin, sillä entisellä immulla sama mittari näytti 1.1-1.2 bar.

Edelleen ihmetyttää, että mistä TECH mittaa nuo ahdot, kun huollossa puhuivat 1.7 barin piikeistä sillä viallisella immulla 8O

[Turhautumisen aiheuttama provo]
No joo, kunhan toimii ilman vikavaloja. Ei tämä nyt sellainen tehokas perheauto ole, minkä toivoin ostaessa saavani (+ pieni ekstra lastuvirityksellä), ainakaan ehjillä osilla. Saakeli :cry:
[/Turhautumisen aiheuttama provo]
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kannattais varmaan zekata peruspaineet :oops:
Jos se kulkupuoli paranis. Kannattaa myös käyttää akku irti 5 minuuttia ja vetäistä kolmosella 1500-5000 väli muutamaan kertaan.
96 M75 i12 5-speed ;)
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ei huolta tehojen katoamisesta sillä kestää tovin kun järjestelmä sopeutuu uuden ilmamassamittarin antamiin arvoihin. Itsellä uusi ilmamassamittari tuotti autostani XLTP (extra low pressure turbo) sillä ahtoja oli huikeat 0,2-0,4 ja auto kulki jopa 4. vaihteella 140km/h. Tota kärsimystä kesti 200km. Kone sammuksiin ja ½h jälkeen paineet takaisin. Itsellä laski ahdot 1,7-1,8 ahdoista "normaaleihin" 1,3.

Saab on välillä kovin merkillinen laite :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kehtaalo kysyä minkänäköinen on tuo vm98:n 9-5 saabin immu. :?:
Näin ehkä tulevana 9-5 omistajana (kaikista varoituksista huolimatta). :?
Eiks noissa alkupään 9-5:ssa olekaan sama kone ja ohjaus sydeemi kuin tossa mun tonnarissa. :?:
Eli jätänkö hankkimatta. :?:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti:Kaikissa 9-5:ssa on Trionic7.
Hyvä tietää tuokin, ettei enään T5:sta 9-5ssa. :(
Missä vaiheessa tuo T8 astui kuvaan mukaan. :?:
Miten itse tuo perusmoottori eli mihinsaakka käytetty tota tonnarista tuttua b204/234 konetta. :?:
Ja tuo T7:nkö ne rikkoo 100t ajettuna. :?:
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Ansis kirjoitti:Kannattais varmaan zekata peruspaineet :oops:
Jep, hukkaportin tankoa on löysätty ahtojen piikkailun takia.
Ansis kirjoitti:
Jos se kulkupuoli paranis. Kannattaa myös käyttää akku irti 5 minuuttia ja vetäistä kolmosella 1500-5000 väli muutamaan kertaan.
Vikavalo on nollattu huollossa 3 kertaa (kustannukset 0 euroa :lol: ) ja akun plussakenkä on irrotettu muutaman kerran.

Boksia koitin motarin rampilla sopeuttaa pariin otteeseen, mutta eipä auttanut. Ahtaa yli peruspaineen, mutta ei tarpeeksi.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin