Check Engine: Kone käy laihalla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ilmamassa mittari edelleenkin. Mulla kävi samalla tavalla. Ahdot pomppi korkealla siis max ahdot 1,7-1,8 jotka rauhoittuivat ilmamassamittarin vaihdolla 1,3 minne pitikin.
Vika koodi syttyy tasaisella ajolla jolloin ilmamassamittarin arvoja käytetään eniten.
Vika koodi syttyy tasaisella ajolla jolloin ilmamassamittarin arvoja käytetään eniten.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ei ei, en usko, tulee liian kalliiksi!potkuhousu kirjoitti:Ilmamassa mittari edelleenkin. Mulla kävi samalla tavalla. Ahdot pomppi korkealla siis max ahdot 1,7-1,8 jotka rauhoittuivat ilmamassamittarin vaihdolla 1,3 minne pitikin.
Vika koodi syttyy tasaisella ajolla jolloin ilmamassamittarin arvoja käytetään eniten.

Ei vaan, tuohan se todennäköisin syy taitaa sitten olla, kun oireetkin täsmää noin hyvin. Pitää vielä koittaa immun pesua, eipä siinä ainakaan mitään menetä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
P.S kahdesti männät vaihtaneena moisen langan takia voin suositella korjaamaan AJOISSATermos kirjoitti:Ei ei, en usko, tulee liian kalliiksi!potkuhousu kirjoitti:Ilmamassa mittari edelleenkin. Mulla kävi samalla tavalla. Ahdot pomppi korkealla siis max ahdot 1,7-1,8 jotka rauhoittuivat ilmamassamittarin vaihdolla 1,3 minne pitikin.
Vika koodi syttyy tasaisella ajolla jolloin ilmamassamittarin arvoja käytetään eniten.![]()
Ei vaan, tuohan se todennäköisin syy taitaa sitten olla, kun oireetkin täsmää noin hyvin. Pitää vielä koittaa immun pesua, eipä siinä ainakaan mitään menetä.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Samalla nakkaa se VV suodatin roskiin ja vakio suodatin tilalle. MAf on aika kallis hankinta kerran vuodessa
Kone ei kauaa tykkää laihalla menemisestä ja remppa on tyyris.
Vakio suodattimella jo 1½ vuotta liikenteessä.

Kone ei kauaa tykkää laihalla menemisestä ja remppa on tyyris.
Vakio suodattimella jo 1½ vuotta liikenteessä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
No ne on nuo muut hemmot puhuneet tuosta VV-filtteristä tässä ketjussa, mulla on aina ollut vakiofiltteri käytössäpotkuhousu kirjoitti:Samalla nakkaa se VV suodatin roskiin ja vakio suodatin tilalle. MAf on aika kallis hankinta kerran vuodessa![]()

Juu, kyllä tässä on ajeltu niin, ettei ahtomittari vahingossakaan pomppaa plussan puolelle. Vaasan merkkihuolto kertoi immun hinnaksi 220e, tilaustavara, toimitusaika 2-3 päivää.Kone ei kauaa tykkää laihalla menemisestä ja remppa on tyyris.
Vakio suodattimella jo 1½ vuotta liikenteessä.
Ei hirveen paha hinta, mutta hakuhommalla täältä löytyi samoilla oireilla tapaus, joka korjaantui lambda-anturin vaihdolla.
Eipä sekään ilmainen palikka ole, taitaa väkisinkin olla ylimääräistä rahanmenoa tiedossa satku/pari kolme

Muoks: Tuo lambda-anturi vaan vaivaa takaraivossa, nimittäin vikavalo alkoi oirehtimaan välittömästi sen jälkeen, kun jouduin oman huolimattomuuteni takia löysäämään DP:n irti ahtimesta (hukkis lipsahti tankoa kiristäessä

Laitoin kyllä palikkaa putken alle, ettei tule haavereita kun sen laskee alas, eikä putki kyllä mielestäni päässyt missään vaiheessa roikkumaan holtittomasti johtoja venyttäen. Ei mitään vikaan vaikuttavaa hommaa silmämääräisesti kyylättynä johdoissa tai liittimissä.
Outo sattuma kait kyseessä

Viimeksi muokannut Termos, Ke Syys 14, 2005 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Vian haku on joskus hakuammuntaa ja jos on tuplavika niin siinä meinaa mennä hermot. Minulla oli DI-kasetti vika ja MAF.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
No tuo taitaa aiheuttaa aika kummallista käyttäytymistä kärryssä kyllä.potkuhousu kirjoitti:Vian haku on joskus hakuammuntaa ja jos on tuplavika niin siinä meinaa mennä hermot. Minulla oli DI-kasetti vika ja MAF.
Kurkkaa vielä tuo mun edeltävä viesti, muokkasin siihen lisää arvailuita

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Jep, tiiviiksi todettu. Löytyi myös kummia aiheuttava (?) bypass-venttiilin alumiiniputken löysä liitos ahtimen imuputkeen. Tarkistettu ja vaihdettu O-rengas, ei vaikutusta.Vigge kirjoitti:Vuotava DP:n liitos ennen lambdaa saa myös kummia aikaan, kuten sen että seokset menevät päin pyllyä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Päivitetään nyt tätäkin, vaikka tuskin ketään kiinnostaa
Uusi ilmamassamittari on nyt kiinni (210€, vaihdoin itse), maantietestejä en ole vielä ehtinyt ajamaan. Ainakaan reilun 10 kilometrin moottoritiepätkällä vikavalo ei syttynyt.
Jotain häikkää siinä vanhassa immussa kyllä täytyi olla, tällä uudella kiesi ei kule sitten yhtään mihinkään
Uutta ilmamassamittaria odottaessa vaihdoin AutoGauge:n ahtopainemittarin toiseen halpismittariin, jossa on tarkempi asteikko, asteikon max 1.5 bar.
Ahtopaineet nousee nyt uudella ilmamassamittarilla maksimissaan 0,7-0,8 bariin, sillä entisellä immulla sama mittari näytti 1.1-1.2 bar.
Edelleen ihmetyttää, että mistä TECH mittaa nuo ahdot, kun huollossa puhuivat 1.7 barin piikeistä sillä viallisella immulla
[Turhautumisen aiheuttama provo]
No joo, kunhan toimii ilman vikavaloja. Ei tämä nyt sellainen tehokas perheauto ole, minkä toivoin ostaessa saavani (+ pieni ekstra lastuvirityksellä), ainakaan ehjillä osilla. Saakeli
[/Turhautumisen aiheuttama provo]

Uusi ilmamassamittari on nyt kiinni (210€, vaihdoin itse), maantietestejä en ole vielä ehtinyt ajamaan. Ainakaan reilun 10 kilometrin moottoritiepätkällä vikavalo ei syttynyt.
Jotain häikkää siinä vanhassa immussa kyllä täytyi olla, tällä uudella kiesi ei kule sitten yhtään mihinkään

Uutta ilmamassamittaria odottaessa vaihdoin AutoGauge:n ahtopainemittarin toiseen halpismittariin, jossa on tarkempi asteikko, asteikon max 1.5 bar.
Ahtopaineet nousee nyt uudella ilmamassamittarilla maksimissaan 0,7-0,8 bariin, sillä entisellä immulla sama mittari näytti 1.1-1.2 bar.
Edelleen ihmetyttää, että mistä TECH mittaa nuo ahdot, kun huollossa puhuivat 1.7 barin piikeistä sillä viallisella immulla

[Turhautumisen aiheuttama provo]
No joo, kunhan toimii ilman vikavaloja. Ei tämä nyt sellainen tehokas perheauto ole, minkä toivoin ostaessa saavani (+ pieni ekstra lastuvirityksellä), ainakaan ehjillä osilla. Saakeli

[/Turhautumisen aiheuttama provo]
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ei huolta tehojen katoamisesta sillä kestää tovin kun järjestelmä sopeutuu uuden ilmamassamittarin antamiin arvoihin. Itsellä uusi ilmamassamittari tuotti autostani XLTP (extra low pressure turbo) sillä ahtoja oli huikeat 0,2-0,4 ja auto kulki jopa 4. vaihteella 140km/h. Tota kärsimystä kesti 200km. Kone sammuksiin ja ½h jälkeen paineet takaisin. Itsellä laski ahdot 1,7-1,8 ahdoista "normaaleihin" 1,3.
Saab on välillä kovin merkillinen laite
Saab on välillä kovin merkillinen laite

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jep, hukkaportin tankoa on löysätty ahtojen piikkailun takia.Ansis kirjoitti:Kannattais varmaan zekata peruspaineet
Vikavalo on nollattu huollossa 3 kertaa (kustannukset 0 euroaAnsis kirjoitti:
Jos se kulkupuoli paranis. Kannattaa myös käyttää akku irti 5 minuuttia ja vetäistä kolmosella 1500-5000 väli muutamaan kertaan.

Boksia koitin motarin rampilla sopeuttaa pariin otteeseen, mutta eipä auttanut. Ahtaa yli peruspaineen, mutta ei tarpeeksi.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen