99 muutoskatsastettu turbolle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jos autoa ei saa muutoskatsastuksessa hyväksyttyä (tehot nousee yli 20%) pitää lupaa anoa. Eli propuskaa yms. yms. siitä, että esim. kori kestää tehot, jarrut pysäyttää auton jne.

Ja ihan tarkka tehomaksimi on 99:lle 174 hevosvoimaa (145hp x 1,2 = 174hp). Ja, jos inssi lukee lakia niin kuin pitää niin tuon yli menevällä pitää hakea muutoslupaa. Jossain tieten on katsastettu yleistodistuksen nojalla mutta ei maahantuojan todistukset lakeja kumoa. Kaikki muu onkin yleistodistuksessa lähes 1:1 muutoskatsastussääntöjen kanssa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Ronska, mistä hommasit tuon päästölapun? Pitikö maksaa?
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

t8 kirjoitti:Ronska, mistä hommasit tuon päästölapun? Pitikö maksaa?
Siis ihan tavallinen päästölappu, sama mitä ne leimalla ottaa.
Ei vaan napannut maksaa sitä 12e mitä konttorilla siitä päästömittauksesta pyytävät, hain entiseltä työpaikalta (huoltsikka).
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Ronska kirjoitti:
t8 kirjoitti:Ronska, mistä hommasit tuon päästölapun? Pitikö maksaa?
Siis ihan tavallinen päästölappu, sama mitä ne leimalla ottaa.
Ei vaan napannut maksaa sitä 12e mitä konttorilla siitä päästömittauksesta pyytävät, hain entiseltä työpaikalta (huoltsikka).
Käytitkö yksityisellä vai "virallisella" konttorilla? Soitin eilen kahteen yksityiseen ja molemmissa vaativat maahantuojan päästötodistuksen siltä vuodelta milloin moottori on tehty.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

onnistuin hankkimaan suhteellisen ehjäkoppaisen 99 cc:n. se olisi tarkoitus muuttaa turboksi (tod. näk. 8v ic, mutta 16v ic myös harkinnassa).

inssi suhtautui erittäin positiivisesti hankkeeseen joten pitänee alkaa toimeen ennenkuin muuttaa mielensä (ostin auton inssiltä)

amatöörikysymys: mitä tarkoittaa yleistodistuksessa mainittu jarrutyyppi, liikkuvat jarruikkeet, girling. onko vakiona -76 99:ssä? (niin ainakin tulkitsin yleistodistuksesta)

2. kysymys: bensatankki, kävisikö esim. 900 B turbo cc:sta? mites pa-pumput samaisesta autosta, pelaako H 8v tbon kaverina?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pakko kysyä. Mitä inssi vaati muutoskatsastuksessa, esim. jarrut, alusta, voimansiirto jne.?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

dimebak kirjoitti:Pakko kysyä. Mitä inssi vaati muutoskatsastuksessa, esim. jarrut, alusta, voimansiirto jne.?
yleistodistuksessa mainitut asiat paitsi vaiheloota. se ei vaikuta liikenneturvallisuuteen.
saabin todistusta ei tarvita vaihdetuista osista, mm. pääsylinterin voi todistaa esim. tuomalla samanlaisen mukana katsastukseen, siitä sitten mitataan halkaisija.
jarrupalat vaihdetaan viereisessä korjaamossa (samassa rakennuksessa), jne.

esimerkillistä toimintaa!!

EDIT:

taisi olla dimebakin kysymys asetettu ronskalle, aloitan uuden aiheen projektiani varten :?
Vastaa Viestiin