Mihin pykäliin vedotaan jos 90->90Tbo?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kyllä ne nykyäänki soittelee yleensä ennen päätöksen lähettämistä että haluatko kielteisen päätöksen vai ei.. :)
Aki Peltola #1132
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tästä nyt sitten tuli mieleen kun tuota datsunia, pick-up -84, olen ajatellut turbottaa, tuolla pick-up nimellä kun valmistetaan vieläkin ja tehot ovat parissa kymmenessä vuodessa tulpaantuneet... vai vedotaanko siinä tuohon pick-up 720 alanimeen? nykyään kun tuo loppu numero on jotain ihan muuta, olisiko d22..




edit:
hätä ohi, eipä ole sitten aiemmin tullut mieleen että sitä on myös bensa koneella, saan siis reilut 40hv (72-->116) turbottaa tuota kiisseliä, mikä on jo aika kova sana, ehkä liiankin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:Erikoislupa on melko hanurista nykyään muutenkin. Ensinnäkin se on moninkertaisesti kalliimpi, kuin takavuosina ja nykyään maksu on maksettava, meni hakemus läpi, tai ei. Ennen ei kuulemma tarvinnut maksaa, kuin läpimenneet.
Kyllä minun mielestä on pitänyt maksaa niin kielteiset kuin myönteiset ainakin sen aikaa mitä olen autoillut.. eli yli 10 vuotta.. vai?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Myrkky kirjoitti:Mites, koskeeko tuota vääntöäkin se +20% sääntö kuten tehoa?
Ei koske.

Tehothan pysyvät kurissa kun ei anna koneen kiertää liikaa. Esimerkiksi B-turbolla 120 hv:n maaginen raja menee rikki 3600 rpm:n kohdalla. Nopeutta tuolloin on suurimmalla vaihteella n. 135 km/h.

Pienenä nippelitietona kerrottakoon, että Pohjois-Amerikkaan viedyt B-turbot antoivat 135 hv/5500 rpm ja 216 Nm/3500rpm 0,5 baarin ahdoilla kun meikäläisten vastaavat arvot ovat 145 hv/5000 rpm, 235 Nm/3000 rpm ja 0,7 bar.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

nuohan olivat jo tuohonkin aikaan katteja nuo jenkki pelit..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin