Laatikkoko?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

mikkoimp kirjoitti:aukeeko nuo kuvat muilla hyvin? mulla älyttömän hitaasti, parissa minuutissa tullut sentti kuvan yläosasta...
Mullakin meni usempi sekunti/kuva, mut siedettävä aika silti..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

Joo nosturi vähän otti ja kaatu...mutta ei hajonnut kun moottorista se kytkimen paineletku vai mikä lie hienolta nimeltään :) Kyllä nuo kuvat pitäs aueta ihan normaalisti.

Ja naapurista onneksi saan uuden vesijäähdytetyn ahtimen tuon kärsineen tilalle...eikä ihme jos ennen seokset oli vähän laihalla. Imuputkessa oli melkein se oravan mentävä halkeema ja putki oli niin löysällä että putos itestään pois kun turbon irrotti :D Liekkö sieltä ottanu vähän paskaa siipeensä...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä varmasti imee sieltä paskaa, tukkoisella ilmanputsarilla imee sen letkun pätkän ihan lyttyyn!
oliko tuo turbo muuten missä kunnossa?


edit: kirotus virheitä..
Viimeksi muokannut mikkoimp, Ma Heinä 31, 2006 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

mikkoimp kirjoitti:kyllä varmasti imee sieltä paskaa, tukkoisella ilmanputsarilla imee sen letkun pätkän ihan lyttyyn!
iloko tuo turbo muuten missä kunnossa?
Joo pitää tarkistaa vielä kaikki letkut ennen ku kasaan laittaa.
Niin mikä turbo? Naapurissako? En ole vielä kerenny sitä käydä irrottamassa...toivottavasti ois paremmassa kunnossa ku tuo entinen :lol:
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikun tuo sun turbo. noin niinkuin laakereiden kunto ja päästikö öljyä läpi? saattaisi olla tarvetta, itsellä ehjä siipinen laakeri vaurioinen...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

mikkoimp kirjoitti:eikun tuo sun turbo. noin niinkuin laakereiden kunto ja päästikö öljyä läpi? saattaisi olla tarvetta, itsellä ehjä siipinen laakeri vaurioinen...
Kyllä se muuten taitas olla toimiva peli. Tosin taisin lupailla sitä jo naapurille vaihdossa. Mitä nyt pakopesä vähän halki...
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

No nyt on uusi ahtaaja. Siivet "hieman" paremmassa kunnossa kuin vanhassa :) Saa nähdä miten onnistuu tuo kasaamis puoli sitten tämmöseltä jolle joskus oli jo renkaitten vaihto pirun iso ja raskas operaatio :D

Ahdin:

http://www.esnips.com/doc/565419ee-3ee5 ... /ahdin.jpg
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eipä siinä oikeastaan mitään muuta pahaa ole kuin se toinen sisempi turbon pakosarjaan kiinnitys pultti...

kannattaa tämä tiivistesarja hakea turboon: 8817264
siinä on turbo-pakosarja ja öljylaippojen tiivisteet.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
high velocity
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 05:02

Viesti Kirjoittaja high velocity »

nyt ois laatikko irti ja pitäs vaan nostaa kone siihen päälle.
vaihdelaatikon ja öljypohjan välinen tiiviste on jotain pahvia.
Tarviiko siihen tiivistelimaa kaveriks?

mistä tuon kampiakselin saa lukittua kun yrittäsin samalla vaihtaa kampiakselin tiivisteen ja öljypumppuun o-renkaita. Jotain vinkkejä tuon hihnapyörän irroiutukseen?

Uuden laatikon tunniste on GM45712. Eli samalla enskalla taitaa olla ku entinenkin. vaikka entisestä oli tuo tunnistekilpi hävinny.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

high velocity kirjoitti:nyt ois laatikko irti ja pitäs vaan nostaa kone siihen päälle.
vaihdelaatikon ja öljypohjan välinen tiiviste on jotain pahvia.
Tarviiko siihen tiivistelimaa kaveriks?

mistä tuon kampiakselin saa lukittua kun yrittäsin samalla vaihtaa kampiakselin tiivisteen ja öljypumppuun o-renkaita. Jotain vinkkejä tuon hihnapyörän irroiutukseen?

Uuden laatikon tunniste on GM45712. Eli samalla enskalla taitaa olla ku entinenkin. vaikka entisestä oli tuo tunnistekilpi hävinny.
Mie olen avannut niitä pultteja esim. sellaisella hylsyyn käypäisellä noin 35cm pitkän varren omaavalla vääntöavaimella siten, että hakkaan massavasaralla auki sen pultin. Iso pulttimopo on ollut vielä kepeempi tapa avata.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin