https://yle.fi/a/74-20023458
nykyään helppoa kun on kännykät ja mopoautot, ennenvanhaan polkumankelilla katsomaan oliko se joukko tappelu käynnissä vai ei yleensä ei ollut ja turhaan ajettiin huhun perässä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
onkohan marinin kotona myäs sama tyyli eli eletään yli varojen aikka me maksamme ne aamupalat vai miten se yksi scandaali meni
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tälle jutulle pitäisi ehkä itkeä eikä nauraa->
Tuhansiin ei-asuinkäytössä oleviin rakennuksiin pitää pian asentaa sähköautolaturi – näin tarkistat https://www.is.fi/autot/art-2000009474911.html
onko puukaasu autojen tankkausasemat unohdettu kokonaan,
esim muuten vaan ilman lupaa suomessa loikoilevat voisi tehdä pilkkeitä ajan kuluksi ja myydä katujen kortnereissa säkki sinne toinen tänne tyyliin.
ja koska pilkkeiten keräily metsistä rinnastetaan marjojen keräilyyn ei menisi verojakaan.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tuo on yksi niitä surkuhupaisia ja ylihypetettyjä pykäliä, mitä tässä maassa tehtaillaan.
Alkajaisiksi, kyseessä on siis lämmitetyt rakennukset, kun kiinteistöllä on ko. rakennukseen liittyen yli 20 pysäköintipaikkaa. Ei siis tarpeeksi pihaa pysäköidä 20 autoa, vaan 20 pysäköintipaikkaa. Mitä tähän kastiin osuu, jotain toimistorakennuksia? Niissä todennäköisesti latauspisteitä on tehty jo muutenkin, joten vaikutus on lopulta aika pieni. Haastan teidät laskemaan tuntemistanne rakennuksista kaikki, jotka osuvat tähän kategoriaan ja joissa kiinteistön omistajalla ei muuten ole intressiä asentaa vähintään yhtä laturia.
Toiseksi, ainakin uutisten mukaan vaatimuksen täyttymiseen vaaditaan siis yksi (1) latauspiste, jolla voi ladata 3,7kW teholla (tähän ei muuten 1*16A sähköteknisesti riitä, mutta todennäköisesti se lasketaan kelpaavaksi), sillä ei kauhean kattavaa latausverkostoa tehdä.
Kolmanneksi, latauspisteen käyttöehdoista ei taideta sanoa mitään. Eli lataaminen saa maksaa vaikka ja mitä, aika voi olla rajoitettu vaikka kahteen minuuttiin tai käyttö vaan yksinkertaisesti kielletty.
Ja lopulta, koko hommaa valvoo trafikoomikot. Mitäpä lottoatte, millainen konklaavi Trafikoomikoilta lähtee Suomen-kierrokselle tarkistamaan rakennuksia 2.1.2025?
Kaiken tämän jälkeen, millainen on tuon lain todellinen vaikutus? Kuinka monta latauspistettä asennetaan ko. lain takia? Minä väitän, että jää aika vähiin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Joo, repikää pihat, pysäköinti alueet ja kadut auki, "vähän" lisää kuparia, suurempi sulake tauluun jne. sinne soran alle kaapelit ja asvalttia päälle, hyvin menee ei oikein naurata.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Pysäköintipaikkojen osalta tuo taisi kuitenkin mennä niin, että JOS tehdään remonttia, missä tarvii repiä pihaa auki, niin sinne pitää samalla rakentaa valmius vetää kaapeleita, eli riittävän paksut putket suuntaan ja toiseen, mikä nyt olisi muutenkin ihan järkevä ajatus.
Sen sijaan ainakin jossain kohtaa ilmassa oli myös speksi, että taloyhtiöiden parkkialueille pitää rakentaa yksittäisiä pikalatauspisteitä, kun rakennetaan asukkaiden laturikenttä. Noissa tilanteissahan sitä autoa voi roikottaa johdossa vaikka joka yö, joten pikalatausta harvemmin kotona tarvii. Ja valtion intresseissä pitäisi olla ennemmin julkisten kuin taloyhtiökohtaisten pikalatauspisteiden tarjonta, jotta siinä voi ladata muutkin kuin yhden talon asukkaat. Minusta tuo vaatimus kuulosti aika tyhmältä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla