Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Henkka #2283
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ng900aero kirjoitti:Totta, tuo e34:n kojelauta ei ole mikään helmi. Onkos noissa 90-luvun e34:sissa acc ja jonkimmoinen ajotietokone ynnä airbagit ja muut heebelit? Kun tuo kojelauta näyttää niin mooseksenaikaiselta niin on vaikea kuvitella siinä olevan muita kuin mekaanisia säätölaitteita :D
Niinpä!
Kyllä tommosessa jo pitäs perusilmastointi olla vakkarina, olihan se jo t-tonnareissaki, jos en väärin muista. Automaattistakin olisi jo "siihen hintaan", mitä tommonen on maksanut, aikanaan voinut olettaa.
Mutta noi nakkiruuvit kyllä näyttävät ihan, että ei tuossa yksilössä mitään acc:tä ole...
Muistakin heebeleistä ois ihan kiva kuulla, vaikka sillä nyt niin välii ookaa :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
900S
"Hölösuu"

Re: Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..

Viesti Kirjoittaja 900S »

petteri75 kirjoitti: Oliko siellä sellainenkin?! Piti tehdä kuolauskierros pikana, paremman puoliskon sietokyky oli aika hyvin ulosmitattuna. Paljonko sellaisesta pyydettiin ns. kadulla?
Ei se 540:nen siellä itse kentällä ollut esittelyssä/myynnissä, vaan ihan parkkipaikalla. Myyntiesite siinä oli tuulilasissa ja hinta oli muistaakseni 13600€. Vm. taisi olla -93. Kilometreistä siinä ei puhuttu mitään, eikä niitä myöskään näkynyt kun oli digitaalimittari.
Oli kyllä fiksun näköinen peli hemmetin hienoine vanteinensa!
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Henkka #2283 kirjoitti:Taas ohi alkuperäisen aiheen, sori Petsku :oops:

Ja toinen offtopic. Kun kattelin tuota linkitettyä M5:sta, niin en käsitä, miksi "kaikkialla" mollataan (toki niin käytännöllistä) saabin kojetaulua? Jos joku on tylsän ja turhauttavan näköinen lavetti, niin se on (ainakin tuon vanhemman) bemarin taulu. Taas mun mielipide, mutta silmillä mäkin kattelen.
Munkin mielestä tossa E34 bemussa kojetaulu on aivan karmea :x Nykynenkin on suhteellisen karmea, noi edellisen mallin 3-(E46) ja 5-sarjalaiset(E39) olivat hienompia sisältä kuin nykyiset :roll:

Ainakin 9-3:ssa toi kojetaulun ulkonäkö oli yksi asia, josta en oikein oppinut ikinä pitämään. http://www.auto-simpa.hr/Auti/Slike/Saab93/Saab93.jpg
Mun mielestä toi on todella aneemisen näkönen, jopa ruma :oops: :oops: Vaalealla verhoilulla(jolloin kojelaudan alaosat vaaleat) ja alumiini/hiilikuitu somisteilla ton sai jo näyttämään siedettävältä :)
Uudessa 9-3:ssa sitä vastoin kojetaulu näyttää sopivan modernilta
http://motoweb.pl/news/Saab/9-3_Sport_C ... _3_big.jpg
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

turporuuvi kirjoitti:Itse 30.nen omistamani bmwn jälkeen voin sanoa että hyi vi"¤%# noita peemweitä.... en ajais metriäkään pemarilla enää ja siihen kuutosen murinaan kyllästyy muuten aika äkkiä.
Tuo pitää muuten paikkaansa! :wink:
Olin itse vielä tuossa muutama vuosi sitten, ennen kuin Saabeista kiinnostuin, aika vannoutunut bemareihin.. :oops:
Se ei kuitenkaan koskaan "tuntunut" ihan oikealle.. :? Saabien kanssa asia on täysin päinvastainen, sopii mulle täydellisesti, ja oon niitten kanssa täysin sinut. En välitä enää yhtään muitten komenteista, ja se taitaa jo kertoa paljon.. :)
Stene
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Stene »

Itellä ei oo mitään bemareita vastaan, ihan mukiinmeneviä menopelejä ovat, mutta niinkun aikaisemminki on todettu, että kuskit ovat egoperseitä :D
curry
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tästä biimerin kyykyttäjä.... :o
Tätä vois harkita ( vitsi...vitsi...vitsi..)

Mercedes-Benz 124 420E -93 ( 18500,-)
Bensa, V8, teho 205KW (279hv), automaatti, sähköpenkit ym.

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Rommitommi kirjoitti:
Ainakin 9-3:ssa toi kojetaulun ulkonäkö oli yksi asia, josta en oikein oppinut ikinä pitämään. http://www.auto-simpa.hr/Auti/Slike/Saab93/Saab93.jpg
Mun mielestä toi on todella aneemisen näkönen, jopa ruma :oops: :oops: Vaalealla verhoilulla(jolloin kojelaudan alaosat vaaleat) ja alumiini/hiilikuitu somisteilla ton sai jo näyttämään siedettävältä :)
Uudessa 9-3:ssa sitä vastoin kojetaulu näyttää sopivan modernilta
http://motoweb.pl/news/Saab/9-3_Sport_C ... _3_big.jpg
Totta turiset tuon kojetaulun suhteen, on aika halvan näkönen toi 9-3:n taulu... todella muovisen näkönen. Parempaan ollaan uudessa menossa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Ville K
"Ruisku"

Saab vs. Bmw

Viesti Kirjoittaja Ville K »

kristian kirjoitti:Saa olla aika sairas jos mieli tekee bemarin hankkia :x
Saabissa sentään jotain persoonallisuutta. Nykyään kun tuntuu että noita bemareiden perään kuolaajia on aivan liikaa (varsinkin nuoremmassa ikäluokassa). Mihin on maailma menossa? :( Baijerin munanjatkeen hinnalla saa Mersunkin eli varmasti enemmän vastinetta pennosilleen...
Noh, noh.

Itse en ole autoilussa noin mustavalkoinen, kuten useat täällä palstalla.

Itse vaihdoin 93 vuosimallin 900 aeron tuollaiseen vm. 2002 "munan jatkeeseen" Eipä kyllä kaduta. Saab on äärimmäisen hyvä auto ja turbona mukavan tehokas...mutta, jotain uusista Saabeista puuttuu, minkä itse katson tarpeelliseksi ja itseäni mielyttäväksi. Mikä itseäni BMW:ssä miellyttää on tuon suorankutosen käynnin tasaisuus ja äänimaailma, matkustamon hiljaisuus, sekä tietenkin takaveto ja ajo-ominaisuudet. Lisäksi yleinen laadukkuus, osien sovitus, ei kuulu nitinöitä tai natinoita kojelaudasta tai muualta matkustamosta. Tietenkin jokaisessa autossa on vikoja, enemmän tai vähemmän, niin Saabeissa kuin Bmw:ssä. Toivottavasti omani olisi viaton, kuten oli Saabinikin.

Ei ole Bemarin (520 2.2L) tai Saabin kulutuksissa juurikaan eroa. Molemmat menee seka-ajossa kymmenen litran pintaan, mutta maantiellä Bemari menee pienemmällä.

Kaksi autoa olisi toivelistalla. E24 malli, eli 600 sarjan M635csi vm. -89, sekä tietenkin viimeisen vuosimallin 900 cabriolet aeron helmoilla ja 16 tuuman aerovantein.

Mulla olisi yksi APC-boxi ylimääräisenä. Sopii ainakin tonnariin ja satkuihin, missä boxi on etulokasuojan kupeessa. En tiedä onko ehjä...
Saa hakea jotainrahaa vastaan. Eli tarjoa.

Ville K
0400 878 490
Henkka #2283
"Hölösuu"

Re: Saab vs. Bmw

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Ville K kirjoitti: Itse en ole autoilussa noin mustavalkoinen, kuten useat täällä palstalla.
Muuten asialliseen kirjoitukseesi puuttumatta yksi asia pisti silmään. Kyllä ne mustavalkoajattelijat näistä kahdesta merkistä löytyvät sieltä mw-puolelta. Oi jospa kaikki bemarikuskit olisivat yhtä fiksuja ja suvaitsevaisia kuin sinä :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ville K
"Ruisku"

Re: Saab vs. Bmw

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Henkka #2283 kirjoitti:
Ville K kirjoitti: Itse en ole autoilussa noin mustavalkoinen, kuten useat täällä palstalla.
Muuten asialliseen kirjoitukseesi puuttumatta yksi asia pisti silmään. Kyllä ne mustavalkoajattelijat näistä kahdesta merkistä löytyvät sieltä mw-puolelta. Oi jospa kaikki bemarikuskit olisivat yhtä fiksuja ja suvaitsevaisia kuin sinä :wink:
Olet kyllä aivan oikeassa. Kyllä suurin osa idiooteista "liipisvinossajampasta" istuu yleensä Bemarin kuín Saabin ratissa.

Ville K
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jeps. Joskus aikanaan kun tuli vielä tuota katukisailua harrastettua (myönnetään että siihenkin on sorruttu) erään baijerilaisen kuljettaja päätti pienen kisan jälkeen lyödä autostani sivulasin rikki jollain kättä pidemmällä. Huono häviäjä ilmeisesti. Onneksi ei sentään päähäni osunut vaikka lähellä oli. No, sen välikohtauksen jälkeen meikäläisellä on alkanut verenpaine nousta aina kun kuulenkin puhuttavan bemareista. :)

No eihän tuon takia tietenkään saa yleistämään ruveta mutta valitettavan usein bemaristeilla on hieman jotain häikkää yläkerrassa...
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

petteri75
"Hölösuu"

MUTU Tiedoksi?

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Off-topic on otsikkona syystä.. Allekirjoittaneesta BMW:n kojelauta on ihan OK, mutta kieltämättä mittaristo on og900:en onnistuneimpia kohtia. En pitä sitä edes vanhentuneena, näitä "pyöristettyjä" muotoja on käytetty jo vuosikausia ja vähän ajankuluttua nekin näyttävät vanhoilta.

Ah. Olisipa 9satkua aikanaan tehty vaikka ahdetulla suoralla kutosella. Vaikka etuvetoisena :)
Viimeksi muokannut petteri75, To Elo 11, 2005 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Niin. :) Ja ajatelkaa myös tonnarin kojelautaa! 8O Tullut markkinoille jo-84 ja säilynyt samanlaisena -98:aan asti, eikä silloinkaan näyttänyt mitenkään epämodernilta.. :wink: Mikä muu merkki pystyy siihen.. :?: (Volvo taitaa päästä lähimmäs) :roll:
vilpertti
"Aero"

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Tri-Lo kirjoitti:(Volvo taitaa päästä lähimmäs)
Ja silti niin kaukana... Oman -88 Volvon kojelauta on yhtä moderni kuin Kuupan kojelauta.
Vastaa Viestiin