Jo tosiaan kuiva pito ja kaarre ajettuvuus on ihan eri luokkaa kuin vakioilla 15" 195 65, vaikka olivatkin "merkki"renkaat

Tuli juurikin mieleeni, että Suomen Autobild julkaisi Saksassa tehdyn vertailun juuri tuon koon renkaista 2005 alkupuolella.Turbo Sensonic kirjoitti:Olisi tarkoitus ostaa NG900:een uudet kesärenkaat, kun niitä vielä saa halvalla, eikä "buumi" ole alkanut.
Kävin parissa rengasliikkeessä kyselemässä tarjouksia 225/45/17 -kesärenkaista ja tein itselleni tällaisen listan (nämä ovat renkaista, joita oli varastossa/joita löytyi rengastukkurilta):
-Nokian NRVi
-Pirelli P7
-Pirelli PZ Rosso
-Michelin Pilot Sport PS2
-Dunlop Sport MAXX
-Marangoni Zeta Linea
-Aurora K103
Olisiko kenelläkään kokemuksia yllämainituista renkaista tai löytyisikö netistä jotain testituloksia em. renkaista kokoluokassa 225/45/17?
Nokian renkaita en viitsisi ostaa, koska NG900 ei oikein pidä niistä, vaan yleensä seurauksena on hirveät tasapainotusongelmat. Marangonin renkaista olen kuullut sekä hyvää, että huonoa. Rengasliikkeen myyjä kehui Auroran renkaita (valmistaja Hankook) ja työkaverini ajatteli ostaa sellaiset omaan autoonsa. Rengasmyyjä oli työkaverini kaveri, joten tuskin hän uskaltaisi myydä psk
![]()
kaverilleen.
Aurorat ovat kaikista halvimmat ja Michelinit kalleimmat. Näillä on hintaeroa 258 euroa![]()
Sitten on tietysti varmaan olemassa joku "musta hevonen", eli rengas, jota ei löydy tuosta listasta. Mutta mikä (kokemuksia)?
http://www.tyretest.com löytyy käyttäjien henkilökohtaisia kokemuksia em. renkaista (Marangonia lukuunottamatta), mutta kokemukset vaihtelevat laidasta laitaan, joten ota siitäkin nyt sitten selvää
Mulla meni viime kesänä yhet sileex, mutta ei se renkaiden vika ollu. Kyllä ne ihan kohtuuhyvin piti kuivalla, mutta vesikelillä liposaa varsinkin kun jo uusien urasyvyys ei ole välttämättä mikään "syvä".hz81 kirjoitti:No niinpä tietysti...Frostgrey kirjoitti:Itsellä oli tonnarissa ja 9-5:ssa pari kesää nuo Kumhon 712 17" vanteillä ja en itse niistä kauheasti pitänyt, aika äänekkäät ja märällä tosi liukkaat. Tämän takia olen jättänyt ne pois laskuista näissä "halppisrenkaissa". Tämä on ihan henk.koht mielipide ja omaa kokemusta![]()
![]()
Nämäkö oli testin sijoitukset vai pelkkä lista testatuista?-valomerkki- kirjoitti:Auto Bild 6/2006
195/65 R 15 H-luokka
1. Hankook Ventus Prime K 105
2. Conti PremiumContact 2
3. Nokian Nrhi
4. Marangoni Vanto
5. Pirelli P6
6. Toyo Proxes CF1
7. Bridgestone Turanza ER300
8. Goodyear HydraGrip
9. Dunlop SP Sport 01
10. Fulda Carat Progresso
11. Vredstein Hi-Trac