Eli siis menee tuning puolelle nuo dumpit!!
Ja ihan niiku vähä paremmin pitäis ku leeveet taka rattaat!?

Vakiona ahdot on n. 0,8bar ja lastu nostaa ne turvallisesti 1,2-1,3bar tasolle. Ilman lastua ei paljoakaan kannattane ahtoja tuosta 0,8bar nostaa jos ei ole vaihtomoottorirahoja taskussa. Isommalla ahtimella + muilla modeilla ahdot voi moottorin suhteen suht turvallisin mielin nostaa vaikka 1,6-1,8bar tasolle jos ajatus vaihdelaatikkorempasta ei ahdista.pena78 kirjoitti:Paljoko turbon paineet vakiona?!
Ja paljoonko kärsii nostaa? :lol:
Autohan on ng900 -96 2.0t 185hv!
Mahtuu vieläkin kookkaammat nakit alle. Mulla oli 245/35/17 alkuperäsenä.pena78 kirjoitti:Tuli häijyt vanteet mulle eteen 7.5" et35 ja taakse 9" et30 16" alut!!Renkaina 205/55 edessä ja takana 225/50/16.. MAHTUU!!
Ja 3"putkea tilattu ja kisa kissa tulossa sekä 1 vaimennin taakse..! Täysin kiiloitettu rosteri pönttö!
MUUTEN SAAPI OLLA ORKKIS!!
pena78 kirjoitti:Miten tuo vakio bybass venttiili antaa nostaa paineita ku on lastutettu!?![]()
Rupes jopa vähä kosahteleen ku laitoin vapaavirtaus suodattimen vakio koteloon ja tuli jopa vähän herkemmäksi kaasulle nuin niiku pers tuntumalta!!Eli kyllä nuo vapari filtterit jotain auttaa mut kartioista en tiiä,lämpö ongelmia ehkä..?
Ei ole muuten kovin alavääntöinen ainakaan tämä mun saab tai sitte vaan tuntuu ku aikaisemmin ollu T5 volvo ja S4 audi turbo autoista..?![]()
Liekkö kunnossa ku rupee vetämään 1:llä 2500rpmn jälkeen ja 2:lla 3000rpmn jälkeen "noin arvoja"!?
Ei se vapari tehoihin vaikuta tuossa vaiheessa, se on varma, luuloa vain vaikka perse niin sanookin.pena78 kirjoitti:Eli siis ääni toi tehon tuntua..?
Tai sitte oikeesti vähä ku oli tuo paperi filsu sen näköinen että oli alkuperäinen(jopa hometta)!![]()
Samoin ratis ilmasuodatinki vaihto kunnossa,menee lasit huuruun ku ottaa ilmastoinnin pois päältä missä muuten se siaitsee??![]()
Audi S4 mikä mulla oli -92 eli 2.2 5-pyttyinen..![]()
Pitääkö hukka portin tankoa lyhetää vai jatkaa että ahdot nousee ja mikä vaikutus yhdellä kieroksella on ahtoihin??
Tää mun suappi on ihmeen pieni ruokainen matka ajossa vähän yli 7l/100km..! Kait kunnossa vaikka ajelen 110-120km/h matkaa..
Hukkiksen tankoa säädettäessä säädät peruspainetta eli et nosta maksimiahtoja. Vakio T25 ahtimella 0,4bar peruspaine on ihan ok.pena78 kirjoitti:Pitääkö hukka portin tankoa lyhetää vai jatkaa että ahdot nousee ja mikä vaikutus yhdellä kieroksella on ahtoihin??
Silloin kun magneettiventtiili ei ohjaa hukkaporttia ajelet peruspaineilla (n. 0,4bar). Tämä siis esim. 150hv matalapaineversioissa jossa ei ole magneettiventtiiliä tai täyspaineisissa jos otat APC:n sulakkeen irti. Tuolla hukkaportin säädöllä muutat ainoastaan tuota peruspaineen arvoa mutta magneettiventtiilin tullessa peliin sitä korkeammilla paineilla ei ahdot kuitenkaan nouse yli 0,8bar vaikka ruuvaisit tankoa kuinka. Tätä max ahtoa taas rajoittaa moottorin ohjaus.testing1 kirjoitti:Mitä tässä tarkoitetaan peruspaineella.
Itse ainakin ymmärrän että ahtimen paine tuotto on aina dynaaminen 0-MAX paineen välillä. Siis painehan vaihtelee kokoajan kuormasta riippuen ja MAX paineella pitäisi hukkaportti aueta 100%, mutta jo aikasemmin jonkinverran, riippuen tietysti kellon jäykkyydestä.
Noin kuvaamallasi tavalla homma toimii "kiinteillä ahtopaineilla" varustettu turbon ohjaus, eli esimerkkinä vaikka matalapaine Trionic 5 saab, jossa ahtopaineen noustessa yli 0.4 bar rupeaa hukkaportti aukeamaan ahtopaineen työntäessä hukkaportin kellon avulla hukkaporttia auki. Käytännössä ahtopaine nousee maksimissaan noin 0.5bar tietämille.testing1 kirjoitti:Mitä tässä tarkoitetaan peruspaineella.
Itse ainakin ymmärrän että ahtimen paine tuotto on aina dynaaminen 0-MAX paineen välillä. Siis painehan vaihtelee kokoajan kuormasta riippuen ja MAX paineella pitäisi hukkaportti aueta 100%, mutta jo aikasemmin jonkinverran, riippuen tietysti kellon jäykkyydestä.
Ja pieniin ahtojen nostoihin bleederi hyvä vaihtoehto.Hook kirjoitti:
Ahtojen nosto eletronisesti kontrolloidussa autossa täytyy tehdä softalla ja softa siis säätää auton ahtopainetta peruspaineen ja ohelmallisen tavoiteahtopaineen välillä.
Hook