jaa katos vaa joo, ei taas tullu mietittyy loppuun asti.turkkaki kirjoitti:juu, ei varmaan ole kovin paljoa varaa sieltä välistä yrittää levittää, kun pitäis samalla siirtä niitä jarrusatuloitakin.
Tonnarin vanteet (taas)
Re: Tonnarin vanteet (taas)
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Tuli tarjolle 16" ja 7.5" leveät vanteet ET35.
Lueskelin kaikki mahdolliset viestiketjut vanteista, mutta uskallan kysyä silti..että sopiiko pyörimään tohon CS Aeroon?
Ilmeisesti ei mahdu..
Tällä laskeskelin, että tulis jopa 21mm sisäänpäin:
http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
Lueskelin kaikki mahdolliset viestiketjut vanteista, mutta uskallan kysyä silti..että sopiiko pyörimään tohon CS Aeroon?
Ilmeisesti ei mahdu..
Tällä laskeskelin, että tulis jopa 21mm sisäänpäin:
http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Sattuu olemaan yksi setti juurikin 16"/7,5" ja ET35, 205/55 kumeilla ja mahtui pyörimään CD:ssä jossa vielä ahtaammat kaaret kuin CS- malleissa, ainoastaan etukaarien listojen kiinnikeruuveja täytyi lyhentää. Ei ottanut takana tukivarsiin eikä muutakaan murhetta, ja mielestäni nuo tulivat melkeinpä silmää ärsyttävästi liian ulos kaarista.
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Hmm, toi super-aero on kaiketi 6,5" leveä? ET:stä mulla ei ole aavistustakaan...
Rengastus tulisi juurikin tuo 205/55.
Eli täytyy vakavasti harkita vanteiden hankintaan..
Kiitos, juuri tämänlaista tietoa kaipasinkin.minuteman kirjoitti:Sattuu olemaan yksi setti juurikin 16"/7,5" ja ET35, 205/55 kumeilla ja mahtui pyörimään CD:ssä jossa vielä ahtaammat kaaret kuin CS- malleissa, ainoastaan etukaarien listojen kiinnikeruuveja täytyi lyhentää. Ei ottanut takana tukivarsiin eikä muutakaan murhetta, ja mielestäni nuo tulivat melkeinpä silmää ärsyttävästi liian ulos kaarista.
Rengastus tulisi juurikin tuo 205/55.
Eli täytyy vakavasti harkita vanteiden hankintaan..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Tonnarin vanteet (taas)
16"/6,5" Super Aeron ET on 27mm.
Täytyy tähän vielä lisätä pieni makuasiain disclaimeri tuohon vanneasiaan, eli mikä minun (konservatiiviseen) silmääni ja CD:n ahtaammissa kaarissa saattoi näyttää tulevan melko ulos, saattaa tottakai näyttää jonkun toisen silmään ja CS:n pulleampiin kaariin nähden jäävän liiaksi sisälle.
Mutta siis mahtumisen ja toimivuuden puolesta menee, ja ulommas tottakai tulevat kuin esim. vakiot 16" Super Aerot.
Täytyy tähän vielä lisätä pieni makuasiain disclaimeri tuohon vanneasiaan, eli mikä minun (konservatiiviseen) silmääni ja CD:n ahtaammissa kaarissa saattoi näyttää tulevan melko ulos, saattaa tottakai näyttää jonkun toisen silmään ja CS:n pulleampiin kaariin nähden jäävän liiaksi sisälle.
Mutta siis mahtumisen ja toimivuuden puolesta menee, ja ulommas tottakai tulevat kuin esim. vakiot 16" Super Aerot.
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Juu ja nyt vielä lisää pudotettu, mutta tulin siihen tulokseen etten noita vanteita hommaakkaan, kun ei ole enää edes myynnissä niin edukkaasti ku sillon olis ollut. Täytyy tyytyä noihin 17" dotzeihinJani O kirjoitti:Aerossa on juuri vastaavilla mitoilla vanteet ja renkaat. Raapinut ei ole kuin isommalla kuormalla (4hlö + kontissa tavaraa) takakaareen. Mutta ei siellä keulassakaan liikoja ole tilaa, kun renkaat kääntää linkkuun. Sullahan tais keulaa olla jo pudotettu 60mm?Jontse kirjoitti:Noniin, nyt ois kiikarissa 19x8" vanteet ja et 25. Mahtuuko nuo vanteet kuinka hyvin pyörimään jos rengastukseksi tulis 225/35? Keulaa ois tarkotus pudottaa vielä sentti tai pari kun keulii vähän liikaa. Edelliset vanteet oli myös et 25 mutta 17x7" ja hyvin mahtuivat rullaamaan mutta tuoko tuo 8" vanne paljon leveyttä lisää jos samanlevyiset renkaat laittaa?
Re: Tonnarin vanteet (taas)
mikähän olis hyvä koko 15x7" vanteelle? Tällä hetkellä 185/65/15 ja näyttää aika hurjalta 
#3272
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Tuolta voit katsoa taulukkoa ja laskea kokoja: http://www.autosound.fi/rl/index.htm
Itse laittaisin 7" leveälle vanteelle munkit kokoa 205/60-15 joka on eräs tonnarin vakiorengastuksista.
Itse laittaisin 7" leveälle vanteelle munkit kokoa 205/60-15 joka on eräs tonnarin vakiorengastuksista.
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Tää on oikeen hyvä vaihtoehto!Jontse kirjoitti:Täytyy tyytyä noihin 17" dotzeihin
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Mahtuuko 17"/7,5" ET20 vanteet pyörimään -97 CS tonnarissa? Renkaat ois edessä 205/40 ja takana 215/45.
Re: Tonnarin vanteet (taas)
aij aij, tänää laitoin läskit alle 225/40-18" 7,5vanteille ET lukua en muistanu kattoa mut taakse sai istumaan ilman rahinoita ku anto tukivarrelle vähän moukaria, konttorille en uskaltanu viel mennä ku ottaa aika ikävästi sisäloksuihin kiinni edessä ratin ollessa ihan ääri asennossa, ja levikepaloilla sinne leimalle on ihan turha mennä. Pitäsköhän vaan antaa moukaria etupelleille ja ruuvata sisäloksut sinne kiinni, mua ei haittaa yhtään ku harvemmin ratti käy ääriasennossa mut inssi tietty erimieltä.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
-
DIggItaLLr
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Alko pussihousut kiristää jaloissa sen verta että on pakko kysyä.
Osaako joku sanoa vaikuttaako rengasleveyden kasvatus, 205->225.
a) Kulutkseen merkittäväksi
b) pitäiskö ohjauskulmia säätää ts. palauttaako ratin keskelle, nouseeko uraherkkyys?
c) Nouseeko melutaso?
Osaako joku sanoa vaikuttaako rengasleveyden kasvatus, 205->225.
a) Kulutkseen merkittäväksi
b) pitäiskö ohjauskulmia säätää ts. palauttaako ratin keskelle, nouseeko uraherkkyys?
c) Nouseeko melutaso?
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Melutasoon vaikuttaa renkaan merkkikin paljon.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
elämä alkaa 200:sta
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:45
- Paikkakunta: Eura
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Ostin vanteet,joissa tuli mukaan keskiö adapterit 6mm paksut.Mitä näistä sanotaan leimalla,vai onko ok?
9000CD T+hestec+750cc msd:t
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
Re: Tonnarin vanteet (taas)
Rekisteröintikatsastuksessa mun tonnarissa oli 10mm spacerit. Itse en sitä silloin tiennyt ja ei tainnut inssikään niitä huomata.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977