Meilläkään MY ei ollut vaihtoehto juuri Koiran takia ja Päädyttiin Eenakkiin. MY:ssä on kyllä loosteria, mutta jyrkästi laskeva kattolinja ei sovi, lisäksi MY:n konttissa on syvä kuoppa pohjan alla jonne kyllä mahtuu paljonkin tavaraa mutta ei siellä isoa koiraa voi oikein pitää. Samaa vaivaa kontin muotojen suhteen oli todella moneessa sähkärissä ja valinnan varaa ei oikeasti ole paljoa vieläkään. MX:ssä olisi varmaan tilaa mutta hinta taas ihan omaa luokkaansa.petrisa kirjoitti: ↑Ke Elo 07, 2024 14:32En tiedä tarkempaa perustelua tuohon, mutta kontin muoto luultaasti ratkaisee, koska koirat ovat vinttikoiria. Enkä kyllä sitäkään, että oliko työsuhde auton valinnassa jotain ehtoja tai rajoitteita, jolloin Tesla ei ole valittavissa.V.J.S kirjoitti: ↑Ke Elo 07, 2024 07:15No tuo nyt on ihan diibadaabaa tuo tilojen takia Teslan hylkäämiseen. Model Y:ssä on jo huomattavasti tilavampi kontti mitä ID4/ID5, ja jos on massimies, niin Model X:ssä sitä tilaa vasta onkin.petrisa kirjoitti: ↑La Elo 03, 2024 10:30Ei ne koirat muuten olleetkaan mukana tällä reissulla, vaan Tesla sähköautot oli pois suljettu mahdollisten koirien kuljetusten takia. Eli sähköauton pitää olla riittävän tilava sisältä, jota Tesla ei ainakaan ole. Ilmeisesti tämä VW oli todettu tältä osin sopivaksi.
Silti aivan sama...itse en Teslaa valitsisi, edes työsuhde autoksi, omasta nyt puhumattakaan.
Sähköautoista yleensä
Re: Sähköautoista yleensä
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Sähköautoista yleensä
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Sähköautoista yleensä
Sinänsä OT, mutta...
Tässä tapauksssa toisena kauppana toimii siis valmistajien suoramyynti, joka sekin on ihan kelposaa, markkinataloudellista kilpailua. Mutta ei tuo minusta millään "ihan omilla säännöillään" operoimiselta kuulosta, että suosittuun tuotteeseen lyödään lisää katetta ja tehdään enempi hilloa, jos ei myynti siitä sakkaa.
Eiks tää oo ihan normaalia kaupantekoa markkinataloudessa? Hilataan ulsomyyntihintaa ylöspäin niin kauan kun myynti vaan vetää ja tehdään parempaa tulosta. Suosituilla tuotteilla myyntiä riittää kovemmallakin hinnalla ja niillä voi jälleenmyyjä tehdä enemmän hilloa. Sitten jos hintaa on liikaa niin ostaja on hyvä ja marssii toiseen kauppaan.Iltalehti kirjoitti: Jälleenmyyntiliikkeet operoivat ihan omilla säännöillään ja saattavat läpsäistä uusien autojen listahintojen päälle rajuja preemioita, jotka ovat sitä korkeampia mitä suositumpi jokin automalli on.
Tässä tapauksssa toisena kauppana toimii siis valmistajien suoramyynti, joka sekin on ihan kelposaa, markkinataloudellista kilpailua. Mutta ei tuo minusta millään "ihan omilla säännöillään" operoimiselta kuulosta, että suosittuun tuotteeseen lyödään lisää katetta ja tehdään enempi hilloa, jos ei myynti siitä sakkaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Sähköautoista yleensä
Aika lailla minunkin käsityksen mukaan normaalia, kyllä. Jos kysyntää on niin tuollaisen "preemiomahdollisuudenhan" se luo. Ja kukapa ei niitä hamuaisi, hassu kauppiashan se on jos ei myyntikatteen maksimointi kiinnosta.... Eikös noita vastaavia myyjien luomia preemio-edition-malleja ole ennenkin ollut?
Ja jos olisi kirjattu "yleiset" säännöt, toimittaja valittelisi pöytälaatikkokartellista tjsp. Yksi myyja tuli mieleen joka myös laittaa preemioita, Alko....Siellä sitä on "rajuja preemiota" joissain malleissa aika reilusti.
Ja jos olisi kirjattu "yleiset" säännöt, toimittaja valittelisi pöytälaatikkokartellista tjsp. Yksi myyja tuli mieleen joka myös laittaa preemioita, Alko....Siellä sitä on "rajuja preemiota" joissain malleissa aika reilusti.
Re: Sähköautoista yleensä
Nyt tämä lataustolppapakko nousi taas esille ja nimenomaan siellä Ruotsissa uhkaa perikato ->
Ensimmäiset uutiset kantautuivat jo naapurista: Lataustolpat uhkaavat viedä urheiluseuroja ja yhdistyksiä perikatoon
https://www.is.fi/autot/art-2000010614815.html
Re: Sähköautoista yleensä
Ensimmäiset uutiset kantautuivat jo naapurista. Juurisyy selvitetty, latausautot uhkaavat viedä urheiluseuroja ja yhdistyksiä perikatoon.
Jos ei olis latausautoja ei tartteis lataustolppiakaan eikä perikato meitä perisi
Kävelemään on kaikkien ryhdyttävä, se on kai vähäpäästöistä jos älyäis kiinnittää huomiota ruokavalioonsa....
Jos ei olis latausautoja ei tartteis lataustolppiakaan eikä perikato meitä perisi

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Sähköautoista yleensä
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Sähköautoista yleensä
Moottori-lehti:
Koeajo: Smart #1 – tämä on kyllä jo vähän noloa Volvon kannalta
https://moottori.fi/koeajo/koeajo-smart ... -kannalta/
On kyllä niin paljon samat aatokset kuin itel ku kävi Volvon ex30:sen ja tuon ykkös smartin kokeilees.
Koeajo: Smart #1 – tämä on kyllä jo vähän noloa Volvon kannalta
https://moottori.fi/koeajo/koeajo-smart ... -kannalta/
On kyllä niin paljon samat aatokset kuin itel ku kävi Volvon ex30:sen ja tuon ykkös smartin kokeilees.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Sähköautoista yleensä
Niin, tuote ja siinä käytetyt rakennuspalikat kehittyy ja seuraavasta tuotteesta tulee (toivoisi tulevan...) parempi kuin nykyinen.
Se on kiinalainen kapitalisti, joka globaalia e-automarkkinaa itselleen on rakentanut ja nyt sitä vahvistelee itselleen sopivaan muotoon.
Ei Volvolla eikä Polestarille sen ihmeempää "asemaa" geelyllä ole. Geelyhän vana hamuaa ja haluaa hallit amarkkinaa. Luulisi autotoimittajankin hiffaafanSamalla #1 antaa aihetta pohtia sisarmallin asemaa. Samoista rakennuspalikoista paremmin suuniteltu kokonaisuus pistää miettimään, mikä oikein on Volvon asema Geelyn merkkipaletissa. Hukkasiko ruotsalaisvalmistaja pelikirjansa sähkömurroksessa kuin Volkswagen ID.3:n kanssa, vai onko merkki laitettu pääkonttorista käsin koville muun muassa valmistuskustannusten suhteen?

Se on kiinalainen kapitalisti, joka globaalia e-automarkkinaa itselleen on rakentanut ja nyt sitä vahvistelee itselleen sopivaan muotoon.
Re: Sähköautoista yleensä
Käytiin EV6:lla pitempi reissu Mamman kans. Päähänpistona sunnuntai-iltana päätettiin lähteä reissuun ja tuntia myöhemmin oltiinkin jo tienpäällä. Ajeltiin Oulusta Vaasaan tuttujen luo yöksi. Seuraavan päivän targettina oli Mikkelin seutu. Tuntia ennen Mikkeliä Mamma bongasi netistä hienon pikkumökin rantasaunalla Visulahden läheltä ja varauskin onnistui mukisematta. Oli hieno paikka. Pienen lammen rannalla keskellä ei-mitään. Riisuttiin talviturkki eka kerran kahteenkymmeneen vuoteen 
Sieltä aamulla Anttolan lähelle ex-kesämökin naapureita tervehtimään ja savolaiset tuntien pikkupiipahdukseen meni kolmisen tuntia
Sieltäpä sitten Kolille pientä lenkkiä ja vielä yötämyöten takaisin kotiin.
Matkaa tuli n. 1400km ja sähköä tuli tankattua 89 euron edestä.
Kommelluksiakin mahtui mukaan. Ensimmänen Joensuun pohjoispuolella kun piti valita kummalle puolelle järveä lähdetään. Noh, nokka kohti Kontiolahtea. Heti alkajaisiksi motarilla tietyö ja meidät ohjattiin saattoauton perässä vastaantulijoiden puolelle yli 10km:n matkalle ja sitten vastakarvaan rampille pois motarilta. T-risteyksessä ei tietenkään ollut väliaikaisopasteita takaisin oikeaan suuntaan ja viisaasti ajattelin että eikun motaria ylittävälle sillalle ja sieltä oikeaan suuntaan samalle motarille. Ja ketut, siellä oli tötteröt ja vahti. Niin jouduttiinkin kohti Lieksaa ja Mamman paperikartanluku joutui koetukselle. Auton navi nimittäin oli vahvasti sitä mieltä että uukkari ja takaisin motarille.
Viimeinen enemmänkin hihitystä aiheuttanut tilanne oli sitten Kajaanissa viimeisen tankkauksen jälkeen. Emäntä heitti paperikartan takapenkille ja tuumasi että tästä nyt ei enää navikaan voi viedä meitä harhaan. Kuuluisia viimeisiä sanoja. Olisi pitänyt edes pikkasen vilkasta. Niinpäs navi lähetti meidät etelää kohti Kajaanista ja sieltä Vaalaa kohti. Vaala ihan hyvä reittipiste sinänsä. Vaan 50km ennen Vaalaa navi käännytti meidät vasemmalle. Tässä kohtaa hälytyskellot pikkasen kilkahtivat, mutta emäntä sanoi "Anna mennä vaan". Ja minähän annoin. Eipäs mennyt kauaa kun tie muuttui soratieksi!. Onneksi suht hyväkuntoiseksi kuitenkin, mutta puolenyön jälkeen säkkipimeässä herätti kyllä, kun hirvien yms lisäksi piti seurata tarkasti tien monttuja ja sorakasoja. Piti se kartta sieltä takapenkiltä sitten kuitenkin kaivaa esiin. Paikannettiin itsemme ja todettiin ettei takaisinkaan kannata enää kääntyä. Niin päädyimme Kestilän kautta Temmekseen ja nelostielle. Eipä tuo lopulta ihan hirveästi hidastanut. Auton statistiikan mukaan Kajaanista kotiin 180km, 128min, keskinopeus 92kmh. Hmm... Nyt kun katson tuota statistiikkaa, joku ei ihan täsmää. Kertoo että luppoaika 4min, joka lienee kartalukutauko. Mutta sekään huomioonottaen ei riitä korjaamaan. Mun laskuopin mukaan 180km ja 120min -> 90kmh tasan
Tämä oli sitten tämän murheenkryynin viimeinen reissu. Yhteistyö hänen kanssaan päättyy viikon-kahden päästä.

Sieltä aamulla Anttolan lähelle ex-kesämökin naapureita tervehtimään ja savolaiset tuntien pikkupiipahdukseen meni kolmisen tuntia

Matkaa tuli n. 1400km ja sähköä tuli tankattua 89 euron edestä.
Kommelluksiakin mahtui mukaan. Ensimmänen Joensuun pohjoispuolella kun piti valita kummalle puolelle järveä lähdetään. Noh, nokka kohti Kontiolahtea. Heti alkajaisiksi motarilla tietyö ja meidät ohjattiin saattoauton perässä vastaantulijoiden puolelle yli 10km:n matkalle ja sitten vastakarvaan rampille pois motarilta. T-risteyksessä ei tietenkään ollut väliaikaisopasteita takaisin oikeaan suuntaan ja viisaasti ajattelin että eikun motaria ylittävälle sillalle ja sieltä oikeaan suuntaan samalle motarille. Ja ketut, siellä oli tötteröt ja vahti. Niin jouduttiinkin kohti Lieksaa ja Mamman paperikartanluku joutui koetukselle. Auton navi nimittäin oli vahvasti sitä mieltä että uukkari ja takaisin motarille.
Viimeinen enemmänkin hihitystä aiheuttanut tilanne oli sitten Kajaanissa viimeisen tankkauksen jälkeen. Emäntä heitti paperikartan takapenkille ja tuumasi että tästä nyt ei enää navikaan voi viedä meitä harhaan. Kuuluisia viimeisiä sanoja. Olisi pitänyt edes pikkasen vilkasta. Niinpäs navi lähetti meidät etelää kohti Kajaanista ja sieltä Vaalaa kohti. Vaala ihan hyvä reittipiste sinänsä. Vaan 50km ennen Vaalaa navi käännytti meidät vasemmalle. Tässä kohtaa hälytyskellot pikkasen kilkahtivat, mutta emäntä sanoi "Anna mennä vaan". Ja minähän annoin. Eipäs mennyt kauaa kun tie muuttui soratieksi!. Onneksi suht hyväkuntoiseksi kuitenkin, mutta puolenyön jälkeen säkkipimeässä herätti kyllä, kun hirvien yms lisäksi piti seurata tarkasti tien monttuja ja sorakasoja. Piti se kartta sieltä takapenkiltä sitten kuitenkin kaivaa esiin. Paikannettiin itsemme ja todettiin ettei takaisinkaan kannata enää kääntyä. Niin päädyimme Kestilän kautta Temmekseen ja nelostielle. Eipä tuo lopulta ihan hirveästi hidastanut. Auton statistiikan mukaan Kajaanista kotiin 180km, 128min, keskinopeus 92kmh. Hmm... Nyt kun katson tuota statistiikkaa, joku ei ihan täsmää. Kertoo että luppoaika 4min, joka lienee kartalukutauko. Mutta sekään huomioonottaen ei riitä korjaamaan. Mun laskuopin mukaan 180km ja 120min -> 90kmh tasan
Tämä oli sitten tämän murheenkryynin viimeinen reissu. Yhteistyö hänen kanssaan päättyy viikon-kahden päästä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Sähköautoista yleensä
Ekan viestin perusteella tulee 2 vuotta täyteen, oliko tää jollain liisarisopparilla vai vaan mitta täyteen kaikkien säätöjen kanssa?
Mikäs tilalle, tuskin samaa merkkii
Mikäs tilalle, tuskin samaa merkkii

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Sähköautoista yleensä
Siis ...mitä....anv kirjoitti: ↑Pe Elo 16, 2024 10:05
Viimeinen enemmänkin hihitystä aiheuttanut tilanne oli sitten Kajaanissa viimeisen tankkauksen jälkeen. Emäntä heitti paperikartan takapenkille ja tuumasi että tästä nyt ei enää navikaan voi viedä meitä harhaan. Kuuluisia viimeisiä sanoja. Olisi pitänyt edes pikkasen vilkasta. Niinpäs navi lähetti meidät etelää kohti Kajaanista ja sieltä Vaalaa kohti. Vaala ihan hyvä reittipiste sinänsä. Vaan 50km ennen Vaalaa navi käännytti meidät vasemmalle. Tässä kohtaa hälytyskellot pikkasen kilkahtivat, mutta emäntä sanoi "Anna mennä vaan". Ja minähän annoin. Eipäs mennyt kauaa kun tie muuttui soratieksi!. Onneksi suht hyväkuntoiseksi kuitenkin, mutta puolenyön jälkeen säkkipimeässä herätti kyllä, kun hirvien yms lisäksi piti seurata tarkasti tien monttuja ja sorakasoja. Piti se kartta sieltä takapenkiltä sitten kuitenkin kaivaa esiin. Paikannettiin itsemme ja todettiin ettei takaisinkaan kannata enää kääntyä. Niin päädyimme Kestilän kautta Temmekseen ja nelostielle.

Oululainen ei osaa ajaa Kajaanista Ouluun, onko totta

Ei tämä voi pitää paikkaansa?
Vaikka mikä navi opastaisi ajamaan Oulujärven eteläpuolelta (Kajaanista Ouluun) ei kai kukaan sitä oikeasti usko, että tätä reittiä kannattaisi ajaa?
Saattaa kyllä olla jonkun kilometrin lyheyempi, sitä en väitä, mutta on valtatietä pitkin se normaali ajoreitti. Varmasti myös nopeampi.
Navigaattori saattaa opastaa miten sattuu, niin pitää itse olla kuitenkin tarkkana.
Viimeksi muokannut petrisa, Pe Elo 16, 2024 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Sähköautoista yleensä
^ Älä välitä, en minäkään. Siksipä se niin hauskaa olikin. Toisaalta, eipä ole Kajaanissa tullut ikinä käytyä ennen...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Sähköautoista yleensä
Muakuntakiarrokset ne onki parraita 
Ja kertomuksia niistä on aina mukaava ja huvittavaa lukea

Ja kertomuksia niistä on aina mukaava ja huvittavaa lukea

Re: Sähköautoista yleensä
Joo, tuleehan sitä ajeltua sitten niitä teitä mitä ei varmaan koskaan muutoin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)