Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Yrittikö se ottaa valokuvaa siitä pahvilaatikosta...
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Oulussa on näköjään bussit keksineet kääntyä oikealta kaistalta vasemmalle tunkien väkisin vasemmalla kaistalla olevan jonon eteen. Katselin jonkin aikaa toimintaa Kajaaninkadulta Rautatienkadulle kääntyessä. Kolme bussia toimi täysin samalla tavalla, vilkku vasempaan ja suoraan oikeaa reunaa ja kun keula suojatien ohi, käännös vasempaan vasemmalla kaistalla olevista välittämättä. Joustavin henkilöautoilija jopa peruutti risteyksessä jotta arvon bussi pääsisi kääntymään
http://maps.google.com/maps?q=65.012301 ... 9,,0,-9.45
http://maps.google.com/maps?q=65.012301 ... 9,,0,-9.45
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Onkohan Wesku, joka ilmeisesti ei ole koskaan ajanut juurikaan henkilöautoa isompaa vehjettä varsinkaan kaupungissa ajatellut millaisen tilan linja-autokin tarvii kääntyäkseen? Tuossa risteyksessä on melkeinpä pakko ottaa käännös oikeasta laidasta vasemmalle kääntyessä ellei välttämättä halua kierrättää keulaa jalkakäytävän yli..wesku kirjoitti:Oulussa on näköjään bussit keksineet kääntyä oikealta kaistalta vasemmalle tunkien väkisin vasemmalla kaistalla olevan jonon eteen. Katselin jonkin aikaa toimintaa Kajaaninkadulta Rautatienkadulle kääntyessä. Kolme bussia toimi täysin samalla tavalla, vilkku vasempaan ja suoraan oikeaa reunaa ja kun keula suojatien ohi, käännös vasempaan vasemmalla kaistalla olevista välittämättä. Joustavin henkilöautoilija jopa peruutti risteyksessä jotta arvon bussi pääsisi kääntymään
http://maps.google.com/maps?q=65.012301 ... 9,,0,-9.45
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Ei tuossa ole mitään ongelmaa käännöstilan suhteen. Ihan normaali vasempaan kääntyminen yksisuuntaiselta, ennen Ratakatua on suojatiekin. Pysäkiltä pitäisi vaihtaa kaistaa heti siihen jonoon eikä pyrkiä etuilemaan muutamaa autoa ja sekoittamaan koko risteyksen ajoa. Ja jos on tarpeen koukata keskemmältä voi sen tehdä juuri ennen risteystä.arvi kirjoitti: Onkohan Wesku, joka ilmeisesti ei ole koskaan ajanut juurikaan henkilöautoa isompaa vehjettä varsinkaan kaupungissa ajatellut millaisen tilan linja-autokin tarvii kääntyäkseen? Tuossa risteyksessä on melkeinpä pakko ottaa käännös oikeasta laidasta vasemmalle kääntyessä ellei välttämättä halua kierrättää keulaa jalkakäytävän yli..
Tässähän muuten näkyykin asiallisesti kääntyvä bussi.
http://maps.google.com/maps?q=65.012142 ... 5,,0,23.01
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Bussilla läpi väkijoukon liikenteeltä suljetulla kadulla
http://areena.yle.fi/player/index.php?c ... anguage=fi
http://areena.yle.fi/player/index.php?c ... anguage=fi
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Nyt ammattikuljettajien liikennekäyttäytymistä on tutkittu oikein yliopistotasolla:
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-10-7275-8
Väitöskirja on tosin englanninkielinen:
Professional Driving : An Emphasis on Organizational Safety Climate
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-10-7275-8
Väitöskirja on tosin englanninkielinen:
Professional Driving : An Emphasis on Organizational Safety Climate
Aikaisempien tutkimusten ja onnettomuustilastojen mukaan ammattikuljettajat muodostavat riskiryhmän liikenteessä. Ammattikuljettajien turvallisuuskäyttäytyminen ja sen seuraukset ovat kuitenkin herättäneet vain vähän huomiota turvallisuustutkijoiden keskuudessa. Täten on olennaista selvittää, miten ammattiajaminen poikkeaa ei-ammattimaisesta ajamisesta liikenneturvallisuuden kannalta sekä pyrkiä kuvaamaan autolla ajamista perustasolla.
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia ammattiajamista turvallisuusilmaston näkökulmasta, sekä verrata ammatti- ja ei-ammattimaista ajamista. Tutkimus koostui neljästä osatutkimuksesta, joissa tutkittiin organisaation turvallisuusilmaston, ammattikuljettajien ja ei-ammattikuljettajien välisten erojen, ajostressin, inhimillisten riskitekijöiden, sekä liikenneonnettomuuksien välistä yhteyttä. Tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella, jossa kysyttiin mm. ajokäyttäytymiseen, ajotaitoihin ja ajostressiin liittyviä tekijöitä. Aineiston tilastoanalyyseissä käytettiin mm. faktorianalyysiä, kovarianssianalyysiä sekä hierarkkista ja logistista regressioanalyysiä.
Turvallisuusilmastomittareita koskevat analyysit osoittivat, että turvallisuusilmastomittarin rakenne on monidimensionaalinen. Lisäksi analyyseissa havaittiin eroja ammattikuljettajien ja ei-ammattikuljettajien välillä useilla ajamisen osa-alueilla, kuten stressireaktioissa, vaarallisessa ajokäyttäytymisessä sekä saaduissa rangaistuksissa. Ajostressin havaittiin olevan yhteydessä onnettomuuksiin. Tulokset osoittivat myös, että myönteinen turvallisuusilmasto on yhteydessä ajokäyttäytymiseen ja -suoritukseen sekä onnettomuuksiin.
Tämän tutkimuksen tulokset ovat merkittäviä erityisesti sen kannalta, miten turvallisuusilmastoa ja turvallisuusilmaston vaikutusta ammattikuljettajien ajamiseen voidaan mitata ja miten ammattikuljettajat eroavat ei-ammattikuljettajista. Aikaisempien tutkimusten ja tämän tutkimuksen tulosten perusteella muodostettiin alustava teoreettinen malli, jossa esitettiin miten turvallisuusilmasto, inhimilliset tekijät ja ajostressi ovat yhteydessä onnettomuuksiin eri kuljettajaryhmissä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Täällä sentään pääsee pois duunista jos itse haluaa mutta toisin näyttää olevan asiat Intiassa: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201201 ... 9_ul.shtml
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012022 ... 6_uu.shtml
Palkitaankohan Kosonen tuosta sakoilla liikenteen vaarantamisesta? En ihmettelisi yhtään...
Palkitaankohan Kosonen tuosta sakoilla liikenteen vaarantamisesta? En ihmettelisi yhtään...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Palkitaankohan Kosonen tuosta sakoilla liikenteen vaarantamisesta? En ihmettelisi yhtään...
Ihan sama tuli mieleen ja vielä potkut kaupanpäällisiksi. Reilu peli. Mutta oikeesti monen mitalinarvoinen teko
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Vähän vanha jo..
http://www.kp24.fi/uutiset/306728/Rekka ... 4ell%C3%A4
http://www.kp24.fi/uutiset/306728/Rekka ... 4ell%C3%A4
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Aamuyöstä kuorma-autolla ajellessa lähti rekka painelemaan edelle 20 kilometriä ennen määränpäätä. Ei hirveästi hyötynyt ohituksesta kun sen kääntyessä tieltä pois muutama 100 metriä ennen määränpäätäni jouduin hidastamaan kun kyseinen rekka edelläni hidasti liittymään kääntyäkseen
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97