^^Kappas, kohtalotoveri ! Hienoa, että joku muukin jakaa tätä taakkaa

Siellä on tosiaan lähtenyt homma lapasesta, bongaan kuvasta myös kromisen pakoputken pään joka näkyy katselijalle, toisin kuin vakion nöyrästi puskurin kätköissä kumartava peltinen. Ohhoh !
Tänään ei tullut autoilla ajettua kuin i20 tallista pois ja talliin ja Civic talliin ja tallista pois. Oli Civicin rassauspäivä. Käytännössä siis hiontaa, maalausta ja suojausta. Tuli hoidettua kaikki mitä pitkin, eli takalokasuojien kaaret,alahelmat, kaikki ovet ja lopuksi vielä eturoiskeläppien taustat. Se on jännä, mistä näitä sanomisen paikkoja oikein tulee. Oikean takaoven kynnyksessä oli ihme rupea maalipinnan alla sen verran, että katsoin parhaimmaksi hioa ne pois. Dremeliin 30000 kiekkaa ja hyvä tulee, on se kätevä laite. Pohjamaali ja omaa väriä päälle, tuskin tarvitsee enää miettiä tuotakaan.
Kun sain mainitut tehtyä, niin päätin vielä kurkata sen takakontin pohjan, mistä katsuri oli maininnut. En jaksanut naapuria vaivata, joten kaivelin appiukon tekemät rampit esiin ja nostin peräpäätä sen verran, että pääsi operoimaan.
Toden totta, pohja oli muuten oikein hyvän näköinen, takakontin pohjassa ja sen ympäristössä oli jonkun verran pintaruostetta. Minähän länttäsin pohjaan ja palkkien sisään niin paljon tavaraa, että vaikka koko auto ruostuisi ympäriltä, niin tuo kohta ei ruostu. Muutama puteli hupeni ja koko ukko oli yltä päältä sotkussa, mutta mitä siitä. Kuvassa vielä viimeinen kierros tuoreena kuplimassa, siitä se asettui nätiksi tummaksi pinnaksi ja kuivuttuaan muodostaa vahamaisen, joustavan pinnan.
Jousissa ja iskareissa oli vielä tarrat tallella ja pakoputkikin näytti melko uudelta, merkki oli SANKEI, joka nopealla Googlailulla on ilmeisesti OEM-putki. Se näyttää olleen edellisen omistajan agenda, tähän on laitettu vain ensiasennuslaatua tai Hondan omalla leimalla varustettua osaa. En pidä sitä pahana.
Tänään homma meni vahingossa kuten silloin aikanaan suunnittelinkin, eli olin vielä kovaa päätä hiomassa toista takalokaria, kun poika kurkisti ovesta ja arveli, että näyttää olevan kesken, kun pitäisi punttisalille lähteä. Kun tässä piti olla ylimääräinen auto että saa aina yhtä kerrallaan pajoittaa rauhassa. Käskin ottamaan Mustan. Otti, ajoi 40 km ja auto toimi moitteitta. Huomenna illalla sitten selviää, nouseeko auton huutokauppahinta sellaiseksi, että siitä pitää luopua, vai jatketaanko sen kanssa touhuilua.
Se hyöty tästä auton kauppaamisesta on ollut, että olen saanut yhteydenottoja Hondamiehiltä, jotka ovat tarjonneet osaamistaan ja vinkkejä vian selvittämiseen periaatteella, ettei yhdenkään Accordin ongelmat vielä ole jääneet selvittämättä. Jos auto jää pihaan, niin seuraavan kerran kun vikavalot syttyvät, käyn luetuttamassa koodit marmorilla Mega-Autossa. Kuulemma Hondan oma testeri löytää sellaiset koodit, joita Boschit sun muut eivät löydä. Parikin vastaavaa väärä signaali -> vaihteisto limb-moodiin ongelmaa maailmalla on selvitetty Hondan omalla testerillä ja syypää yleensä joku parinkympin moduuli. Se tärkein ja yleisin, eli solenoidin vaihto on tehty. Mutta katsotaan, kuin käy.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634