Ei se trippi nollaannu vaikka olisi mikä valikko valittuna, nollausta varten tarttee ottaa eSID irti. Oli tuohon myös joku toinen tapa, mutta on niin monimutkainen ettei sitä koskaan muista.
Night panel päälle niin sitten onnistuu nollata normaalisti
Pitäisi tuo omakin eSID jaksaa lähettää päivitykseen tuon lämmittimen etäkäyttömahdollisuuden takia kunhan saa Henrikin kanssa ensin sovittua siitä sähköpostilla.
Kuinkas tuo vanhan Esid2:sen päivitys onnistuu. Mietin tuon käytetyn ostamista, mutta itsellä olisi käyttöä tuolle eberin kakekäynnistykselle. Ainoa vaihtoehto lähettää Ruotsiin tai maptunille päivitykseen?
Edit. Näinhän se oli eli Ruotsiin päivitykseen ja hinta on 300 SEK. Eli kannattavampaa ostaa uusi.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Esid.se -sivuilla oli mielestäni vielä pari viikkoa sitten ohjeet siitä miten vanha murikka päivitetään uudeksi lähettämällä se Henrikille ja että mitä päivitys maksaa. Nyt kun kauppa käy enää vain jakelijoiden kautta, tuo info taitaa olla hävinnyt sen mukana. Kyselepä asiaa Henrikiltä sähköpostitse (saab.esid{aat}gmail.com), tai sitten Maptunilta.
Edit. Näinhän se oli eli Ruotsiin päivitykseen ja hinta on 300 SEK. Eli kannattavampaa ostaa uusi.
No 300SEK (noin 30€) on kyllä aika paljon vähemmän kuin uuden hinta.
Oma kävi just päivitettävänä, kirjattuja kirjeenä Henrikille (13,30€!!!) ja matkaan meni 11pv. Sen jälkeen menikin noin päivä kun Henrik päivitti palikan ja lähetti takaisin seurantakoodin kanssa. Ainakin näihin tuntuu vielä löytyvän aikaa, meiliä vaan sinne suuntaan niin homma hoituu. Maksoin tuon PayPalilla samalla kun lähetin palikan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Edit. Näinhän se oli eli Ruotsiin päivitykseen ja hinta on 300 SEK. Eli kannattavampaa ostaa uusi.
No 300SEK (noin 30€) on kyllä aika paljon vähemmän kuin uuden hinta.
Kyllä. Tässä oli siis tilanne, että olin ostamassa käytettyä, joka tulisi päivittää. Eli käytetyn hinta + päivitys + postit. Niin siksi olin uuteen kallistumassa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Tuli tuommoinen eSID2 ostettua ja heti heräs kysymyksiä eli mitä se tämmösessä 1.8t vakio mopossa pitäisi suurinpiirtein tuo turbo pressure lukema näyttää kun täyskaasulla kiihdytteleleepi menemään?
Laite itsessään toimii hyvin eli kysymys nyt ei välttämättä tähän ketjuun kuulu mutta en viitsinyt uuttakaan aloittaa.
Käyttääkö kukaan muuten sellaista OBD -läpivientiä/splitteriä tuon eSidin kanssa? ESid tulee kieltämättä aika paljon ulos ja OBD-portin suojakansi jää roikkumaan irrallaan tuon kanssa, vaikka ei kyllä ole mono siihen vielä kertaakaan osunut.
Kieltämättä ei haittaisi, jos eSid olisi paketoitu läpivientipulikkaan.
Olen kiilannut sen suojakannen eSID pulikan ja kojelaudan väliin, ei tuo ole tuossa paljoa häirinnyt. Eipä se toki haittaisi jos tuo hieman sirompi olisi...
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Ongelmana Eberin toimimattomuus, auto on 9-3SC -08 1,9Tids alkuperäinen soitin vaihdettu Pioneeriin.
Eber toimii ajon aikana, mutta ei saa päälle valikosta.
Sain lainaan tuollaisen esid pulikan jolla kellon ajan asetus onnistuu, mutta VEHICLE valikossa pvm jossakin vuodessa 2049 ja kellon aika mitä sattuu...?
Kun esim ajon jälkeen yrittää eberiä ajastaa niin kellonajan asetuksessa vain piippaa...?
-9-3 sc Aero
ex -06 9-3 sc aut e85
ex -08 9-3 sc Tids
ex -07 9-3 sc e85
Näin minullekin on kerrottu, mutta ei joko onnistu tai en osaa
Kellonajan asetus menee läpi mutta VEHICLE valikossa, pvm näyttää 2049....
Ja eberiä ajastaessa näyttää vain klo. 12.00 joka muistipaikassa ja piippaa kun yrittää muuttaa...
-9-3 sc Aero
ex -06 9-3 sc aut e85
ex -08 9-3 sc Tids
ex -07 9-3 sc e85