Startti/nykimisongelmia AeroWagonissa
Tämä viestiketju toimii hyvänä muistilistana AeroWagonin temppuilulle, joten päivitetäänpä taas tilannetta. Tänään teki toisen kerran tuon saman tempun kuin noin vuosi sitten, mistä kaikki tämä alkoi, eli ei startannut ollenkaan. Käänsin avaimesta, valot syttyivät mittaristoon ja sidiin tuli CHECK OK, mutta mitään ei tapahtunut starttiasennossa. Sitten siirtelin vaihdekepin vapalle ja takaisin P:lle ja avot auto starttasi. Starttasi myös uudestaan kotipihassa ihan normaalisti...
EDIT: Viime vuoden huhtikuusta, jolloin temppu tapahtui ekan kerran on kertynyt kilometrejä reilut 21K. Nyt mittarissa 175K.
Eski
EDIT: Viime vuoden huhtikuusta, jolloin temppu tapahtui ekan kerran on kertynyt kilometrejä reilut 21K. Nyt mittarissa 175K.
Eski
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Haulla löytyi tämä aihe ja osittain saamaa vikaa alkoi kaksi viikkoa sitten tekeen omassa 2.3t. Startatessa ei vain lähtenyt käyntiin. Veivasin useampaan kertaan, pyöritti hyvin muttei käynnistynyt. Sulakkeet tarkastin , ei vikaa ja yritin taas käyntiin ja lähti heti. Ajoin merkkiliikkeeseen TECH2 kiinni ei mitään vikakoodeja. Maksun jälkeen ei käyntiin millään. Jätin virrat päälle ja uusi tarkastus ei koodeja. Asentaja starttasi ja heti käyntiin. Puhui jotain mahdollisesta polttoainepumpun viasta. Kaksi kertaa valoissa meinannut tyhjäkäynnillä sammahtaa. Ei ole ajossa nykinyt ja tehot tuntuu olevan tallessa. Juuri emäntä soitti ja oli startannut useampaan kertaan, eikä lähtenyt. Käskin painaa keskuslukitusta päälle ja pois. Heti hörähti käyntiin. Mistä nyt kannattaisi alkaa vaivaan syytä etsimään. Akku ja sytyskasetti on uusia Eiko auta muuta kun vaihtaa se polttoainepumppu, asentoanturi/putsaus tai ???. Miten ajonesto toimii, voisiko olla vikaa siinä??? Vielä on lähtenyt käyntiin, mutta mietityttää vain milloin ei enää lähde. Tv Ari
Asentoanturin vikaa ei välttämättä saa selville mittaamalla. Itse vertailin ehjän ja rikkonaisen anturin vastuksia, sekä kylmänä että kuumana ja molemmat olivat raja-arvojen sisällä.
Jos auto ei lähde kuumana käyntiin ja käynnistyy normaalisti moottorin hieman jäähdyttyä, voi kokeilla anturin jäähdyttämistä esim. kylmäsprayllä tai vedellä silloin kun vika on päällä.
Jos auto ei lähde kuumana käyntiin ja käynnistyy normaalisti moottorin hieman jäähdyttyä, voi kokeilla anturin jäähdyttämistä esim. kylmäsprayllä tai vedellä silloin kun vika on päällä.
9-5 Aero wagon M -04, 9000 2.3T CSE M -95, 96 2-t -65.
Kyllä suomessa on kaikki ihanan kallista, amerikoissa $ 292 = 225 eEski kirjoitti:Päivitetään nyt tähän ketjuun vielä, että tuli vaihdettua 319 euron hintainen vaihdelaatikon asentotunnistin (#5256060), joka on paras arvaus noiden satunnaisten käynnistysongelmien aiheuttajaksi. Tuossa kuva vanhasta:
Eski
Part Number 5256060
Description NEUTRALPOSSWITC
Saab Suggested List $292.00
Quantity package?
Part Code (D = discontinued)
Superseded use this new number >click link
Core Charge $ 0.00
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Asentoanturihan se temppuili ja näkyi jo Tech:ssäkin.. Auto Åstromillä Kokkolassa kustansi 181€. Ite anturi 108€. Muija meinas jo hermostua, kun aina kaupassa käynnin jälkeen sai vartin starttailla. Ois shoppailu kunnolla, että lämmöt moottorista olis kerenny laskea. Halvemmaksi tais tulla kumminkin vian korjaus. Tv. AriEski kirjoitti:Hyvin todennäköisesti vika on kampiakselin asentoanturissa.VectorKombi9-5-02 kirjoitti:Startatessa ei vain lähtenyt käyntiin. Veivasin useampaan kertaan, pyöritti hyvin muttei käynnistynyt.
Eski
Ei käynnisty
Mulla ilmeni eilen sama vika. Muijan kanssa kaupasta tultua ei saab käynnistynyt. Startti pyörittää hyvin, mutta ei lähde. hetken kun antaa jäähtyä niin toimii hyvin. Vielä en ole päässyt viemään autoa pihojen päähän, että näkis mitä vikakoodeja sieltä ilmenee.
Toinen vika tuli tossa viikko takaperin...Konehuoneesta kuskin puolelta kuuluu vihellys... Jarrun löysäyksen jälkeen jää viheltävä ääni, joka loppuu kun jarrua kevyesti painaa?????Mikähän vika toikin on?
Saab 9-5 2,3t Vector 2002
Toinen vika tuli tossa viikko takaperin...Konehuoneesta kuskin puolelta kuuluu vihellys... Jarrun löysäyksen jälkeen jää viheltävä ääni, joka loppuu kun jarrua kevyesti painaa?????Mikähän vika toikin on?
Saab 9-5 2,3t Vector 2002
Re:
Onks kellää käryy millä osanumerol löytyy kyseinen tunnistin 5-loviseen laatikkoon?valtteri kirjoitti:Kyllä suomessa on kaikki ihanan kallista, amerikoissa $ 292 = 225 eEski kirjoitti:Päivitetään nyt tähän ketjuun vielä, että tuli vaihdettua 319 euron hintainen vaihdelaatikon asentotunnistin (#5256060), joka on paras arvaus noiden satunnaisten käynnistysongelmien aiheuttajaksi. Tuossa kuva vanhasta:
Eski
Part Number 5256060
Description NEUTRALPOSSWITC
Saab Suggested List $292.00
Quantity package?
Part Code (D = discontinued)
Superseded use this new number >click link
Core Charge $ 0.00
#3272
Re: Startti/nykimisongelmia AeroWagonissa
Eikös tuo kuitenkin ole vain tomaattilootaan? En ole perehtynyt onko niitä 6 lovisena.
9-5 Aero - 00
Re: Startti/nykimisongelmia AeroWagonissa
Siihenpä. 6-lovisena ei saa mutta neliportainen on mihin sattuu tuo kyseinen osa. Oon huomena menossa yhtä pommia kattomaan missä on käynnistysongelmia ja koitan tässä vähän kartottaa paljon pitäis tinkiä hinnasta pois. Toistaseks en onnistunu löytämää mistää nettikaupasta.
#3272
Re: Startti/nykimisongelmia AeroWagonissa
Vai onko nää reistaavat asentotunnistimet vain ton 4-lovisen laatikon ongelma? Muuta hyvää ideaa miksi avainta pitää renkata 3-5 kertaa että alkaa startata?
#3272
Re: Startti/nykimisongelmia AeroWagonissa
Mahollisesti virtalukonpohja ?
Mulla 4-lovisen asentoanturin kenkkuilu ei vaikuta käynnistykseen mitenkään
Mulla 4-lovisen asentoanturin kenkkuilu ei vaikuta käynnistykseen mitenkään
9-3 2.0t AT -01 stg1