Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mussa on varmaan jotain vikaa... tuo 2000CS on pirun hyvännäköinen auto.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

:D pst seuraava vahvuus on opaskoira..!!!! :roll:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

MacTurbo kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti: Kuva
Onhan tuo sentään CS :lol:
Olis tommonen tiedossa myytäväksi asti (Suomessa siis) jos joku kiinnostuu 8)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tätä menoa ollaan Suomen Bmw klubin jäseniä.. 8O
Niin rupeaa olemaan Bmw painotteista asiaa, teknistä tietoa jaetaan
ja autojakin jo myydään... :o

Mainostetaan nyt tätä toistakin merkkiä... :P

Kuva

Ei tällaista olis kenelläkään myynnissä..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Perskeles! tutun näköinen mutta eipä tule merkki nyt mieleen... 8)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

V-M kirjoitti:Perskeles! tutun näköinen mutta eipä tule merkki nyt mieleen... 8)

V-M
Heti tunnistin auton Saab Turbo merkkiseksi, rekkarissahan tuo lukee :lol:
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Heh. Siinä vaiheessa kun alkaa oikein pahalta vaikuttamaan, niin pitänee aina mennä istahtamaan emssin penkille....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Saab04 kirjoitti:
V-M kirjoitti:Perskeles! tutun näköinen mutta eipä tule merkki nyt mieleen... 8)

V-M
Heti tunnistin auton Saab Turbo merkkiseksi, rekkarissahan tuo lukee :lol:
No Äh mä luulin että se on joku wana bee joka on siihen tommoset rekkarit lyöny... :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Ensituntumaa bemareihin (VAROITUS! PITKÄ JORINA)

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Noniin, nyt on vierailtu tuolla Sulan automyyntialueella. Ensimmäisenä kiinnostuksen kohteena ollu 540iA ei ollut koeajettavissa, akku oli aivan tyhjä ja myyjä vääntäytyi (takaisin?) työmaalle vasta klo 12, kun aukioloajat ovat 10-13. Koeajokilpiäkään ei kuulemma ollut, eli ilmeisesti tuontiautoja ei ko. liikkeestä haluta myydä lauantaisin?

Haluttu koeajo meni koeistumiseksi, ja olihan totta vieköön pientä kulumaa joka ikisessä osassa, toinen vasemmanpuoleisista valoumpioista oli halki ja takapenkillä oli paljon koirankynnen jälkiä (pieniä painaumia), siis sedanissa! Etuspoilerista puuttui toinen puoli ja helmapellissä oli painauma, joka on vaatinut jo isompaa kiveä tms - ei moinen palkki nykyautossa aivan pienestä mene lommolle. Ja mukana ollut toinen silmäpari huomioi, että kojelauta on saattanut olla irti kun sivussa oli löysälle jääneitä ruuveja. Ei siinä mitään, ärsytti vain olla hattu kourassa tutustumassa epäsiistiin autoon - ko. paikan ns. asiakaspalveluasenne oli jotain aivan hirveää..

Onneksi viereisessä autoliikkeessä oli ilmeisen tuore Hampurin-tuonti, 328 4d Sedan vm. -94, 14900,- (kallis, mutta ainakin pääsi kokeilemaan). Nuo 2.8-litraiset ovat jo harvinaisempia, 325:ia ja 320:ia kyllä olisi ollut, mutta ei tuota "isolohkoa". Koeajo oli mielenkiintoinen tapahtuma, ensimmäistä kertaa bemarin ratissa jne. Autossa oli K&N:n vapaavirtaus-suodatin ja pakoputkisto oli tehomallia (=enemmän sitä haettua mölyä).

Auto käyntiin ja menoksi! Airbag-valo vain ei sammunut ja autoon tuli nopeuden myötä kasvavaa tärinää ja suoraanhan se ei mennyt. Totta kai tuollainen suora-6:nen kuullosti mukavalta ja lähtö oli aivan erilaista 1. ja 2. vaihteella (oikein kivaa:), mutta mutta.. Ei tuo vanha T16-Saab nyt aivan huono ole, kun päästiin maantienopeuksiin (yli 80 km/h), niin samalla päästiin alueelle, jossa 15 vuotta vanhalla Saabillakin olisi edennyt ainakin samana tahtiin, ja tilavuutta on melkein ½ vähemmän!

Tietenkään ei ole järkevää vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä ko. lyhyestä koeajosta, varsinkin kun ajamani 328 Sedan oli ilmeiseti vielä sporttialustalla ja muutenkin viritelty, kilometreistäkään ei mitään takuuta. Mutta kieltämättä sitä ehkä odotti liikaa, auto ei ollutkaan sellainen tykki kun isot pojat puhuvat ja sitä on niin tottunut tuon turbon ominaisuuksiin varsinkin kun antaa hiukan enemmän kaasua. Täytyy toivoa, että jos jossain vaiheessa pääsee ajamaan 540iA:ta, olisi sen tuntuma on täysin erilainen. Mitään 325:a ei oikein tee mieli, vaikka siinä on enemmän hevosvoimia (192 vs 175hv), niin vääntöä on vähemmän kuin T16-moottorissa (243 vs 273Nm) ja se vielä korkeammilla kierroksilla (4200 vs 3000rpm). Lisäksi tuo 328 omasi lyhyemmät välitykset kuin oma Aero (#8 ensiöllä tai jotain); 3000 kierroksella nopeus on 130 km/h kun bemarissa jäätiin johonkin 120 km/h-vauhtiin, mikä sinänsä tuntui hiukan oudolta ajatellen kotimarkkinoita, mihin auto ehkä kuitenkin on suunniteltu. Siis ihan hyvältähän se tuntui, vaikka hiukan kovemmalta (niin penkki kuin alustakin olivat ns. tukevia) - ajo-ominaisuuksissa ei ollut mitään vikaa, tarvittaisiin vain parempi koeajolenkki.

Tämä jatkuu vielä, nyt runosuoli pulppuaa.. :oops:

Ajatuksia. Olin katsomassa kohtuullisen kalliita käytettyjä laitteita, 11k€:n ja 15k€:n laatuautoiksi mainostettuja autoja. Kummassakin oli kuitenkin puutteita ja nuhjuisuutta, jota ei oikein odottaisi näkevänsä nykyaikaisessa autokaupassa. Aero (900 vm. -90) on liian vanha ollakseen vaihtoautona, joten se pitänee myydä yksityisesti jos siihen päädytään. Tämä taasen vaatii auton fiksailua (takapuskurin vaihto, ilmastoinnin kunnostamisen loppuunsaattaminen) että sitä voisi hyvällä omallatunnolla kaupata, sillä en minä vain kehtaisi moisia autoja myydä niillä hinnoilla mitä ko. bemarit edustivat!

Ehkä järkevintä ja todennäköisintä on jatkaa rauhassa katselua, säästää ja samalla pikkuhiljaa fiksatan Aeroa. Jos esim. sopiva M5:nen tai 540iA kiinnostaa edelleen, sitten joulukuun tienoilla lähteä tosissaan ostoksille. Sinänsä huvittavaa, että rahoituksen mainitseminenkin vei kaikki alennukset - autoliikehän vain välittää ja parhaimmassa tapauksessa saa vielä mukavan palkkion. Oston jälkeen laina on ostajan ja rahoitusyhtiön välinen asia:)

Hyvähän se oli uhrata la-aamupv Tuusulan-vierailuun. Avasi hiukan silmiä monellakin eri tavoin. Kieltämättä ajomatka takaisin Espooseen oli mukava, penkki pehmeä ja cruise hoiti puolet ajamisesta; ahtomittari vain hiukan heilui mäkien mukaan. Ainakin pintapuolisesti vanha Aero omaa vielä ihan hyviä ominaisuuksia tuollaiseen 328:iinkin verrattuna. Kyse ei nyt ole mistään Saab vs. BMW -asenteesta, vaan lähinnä siitä millaista vastetta rahalle saa.

Tästä on hyvä jatkaa. Pitäisi päästä kokeilemaan sitä 540iA:ta ja M5:sta, mutta ne ovat jo autoliikkeissä hiukan harvinaisempaa varastoa. Itse osto taitaa tulla tapahtumaan yksityiseltä, luottamus noihin autoliikkeisiin ei ainakaan noussut. Jos auto on min. parisen vuotta ollut yhdellä omistajalla, niin todennäköisesti sitä on pidetty edes kohtuuhyvin varsinkin jos omistaja kuuluu merkkikerhoon:)

Mitä tulee näihin BMW-jorinoihin Off topic -puolella, niin kyllähän tämän viestiketjun saa poistaa jos moderaattori katsoo sen olevan saabismin vastaista tms. Kyllähän tässä tietyllä tavalla itsensä hiukan jengipetturiksi tuntee kun näin puhelee julkisesti, mutta Saabilla ei valitettavasti ole hirveästi tarjottavaa tuossa 540iA/M5 -kategoriassa. Ehkä sitä pitäisi kokeilla myös ng900 Aeroa, tasapuolisuuden vuoksi. Säästäisi rahaakin kovasti, bemuissa tuntuu olevan jonkin verran tuota preemiota hinnoissa :)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Hmm..kiinnostavaa tämä. :)

Etkö sitten ole yhtään käynyt mielessä loppuvuosien Aerotonnari..? :? Sehän on kyllä ehkä potenttisin Saab kuitenkin, ei siitä oikein pääse. Ja sopivasti (eikä kallista ole) viritettynä ilman muuta M5-killeri, kun taas bemarin virityksestä tulee PALJON kalliimpaa, johtuen ahtimen puutteesta. Hinta/laatusuhdehan on ainakin Saabeissa ylivoimainen, erityisesti tonnareissa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Hyviä keskusteluita ei poisteta sen takia että joku katsee aidan toisellekkin puolelle. Minusta on hyvä tutustua myös muihinkin merkkeihin ja verrata mitä samalla rahalla saa muiden merkkien tarjoamana. Hyvä esimerkki on 9-3 farkku aero joka maksaa 51Keur. On sen verran suuri summa että pistää miettimään tollasen rahan sijoittamisen perusteita Saabiin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mun mielestä parasta tässä topickissa oli se, että Petteri oli tänään käynyt katsomassa noita joidenkin mielestä taivaallisia bemareita, eikä ollutkaan henkeään pidätellen ihastellut näkemäänsä ja kokemaansa 8)

Onhan 51k€ paljon "pikkufarkusta", mutta kilpailijat huomioon ottaen hyvinkin sopusuhtainen. Varsinkin, kun 900/9-3:lla on pitkät perinteet testivoittaa, samoin kuin muillakin saabeilla. Se, mitä ihmiset ylipäätään arvostavat, voidaan pistää tietämättömyyden piikkiin.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itse tykkään merkistä kuin merkistä, jos pellin alta löytyy tarpeeksi jerkkua :) . Joskus tuli kuolattua M635CSi:n perään..M1:sen jos saisi, niin saappi jäis taatusti talvikäyttöön :twisted: .
Foxbody turbo
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

to4 kirjoitti:Itse tykkään merkistä kuin merkistä, jos pellin alta löytyy tarpeeksi jerkkua :) . Joskus tuli kuolattua M635CSi:n perään..M1:sen jos saisi, niin saappi jäis taatusti talvikäyttöön :twisted: .
Ihan varmasti, koska sillä bemarilla tuskin paljoa talvella tekis :lol: :lol:

Mäkin joskus tommosta coupea havittelin, kunnes koeajossa siitä irtos etupyörä. Kori meni jo kolmen-neljänkympin vauhdista niin kasaan, että etuovea ei saanut sisältä auki ja etuposki oli konepeltiin asti aivan länässä... Siinä kyllä lopahti into noihin pahvilaatikoihin.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

petteri75 kirjoitti:Pitäisi päästä kokeilemaan sitä 540iA:ta ja M5:sta, mutta ne ovat jo autoliikkeissä hiukan harvinaisempaa varastoa.
Jois nuo kaksi mallia ovat haaveena, niin suosittelisin tuota 540i:tä.
Muistan velipojan joskus puhuneen, että esim. kansiremontti noihin M5/M3-malleihin on aivan &%¤¤&%# kallista. Tuo huoltonäkökohta kannattaa kuitenkin huomioida tuollaista katsellessa. Saksassa moottorit taitaa olla kuitenkin kovemmalla rasituksella.

Velipoika on vannoutunut BMW-mies. Se hommas tässä keväällä Saksasta 528ia:n vuosimallia -97. Täytyy todeta, että oli yksi siisteimmistä tuontiautoista mitä itse olen nähnyt. Auto tuli kyllä merkkiliikkeestä Saksasta. Kyllä niitä siistejäkin yksilöitä löytyy. Pitää vain olla malttia, mikä on vaikeaa jos kuume on päällä :D
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Vastaa Viestiin