Asiakastyytyväisyysohjelma
DI-kasetin vaihto uuteen vai toiseen
Mielenkiinnolla olen lukenut näitä viestejä ja olen saanut sen käsityksen, että kasetti on vaihdettu uuteen, jos sarjanumero on "alueella" tai ongelmia on ollut.
Oma 2000 mallinen 2,0t oli juuri tarkastuksessa ja sen yhteydessä valitettiin ajoittaisesta käynnistymättömyydestä. Tiesin etukäteen sarjanumeron olevan sellainen, että vaihtoa ei tule automaattisesti. Huoltomiehen mukaan yksikkö vaihdettiin ja homma on OK. Itse kuitenkin katsoin yksikön olevan todellakin vaihdettu mutta ei uuteen vaan johonkin kolhuja saaneeseen yksikköön. Kysynkin ovatko muut saaneet uuden vai toisen yksilön?
900i16 -89
9-5 2,0t 2000
Oma 2000 mallinen 2,0t oli juuri tarkastuksessa ja sen yhteydessä valitettiin ajoittaisesta käynnistymättömyydestä. Tiesin etukäteen sarjanumeron olevan sellainen, että vaihtoa ei tule automaattisesti. Huoltomiehen mukaan yksikkö vaihdettiin ja homma on OK. Itse kuitenkin katsoin yksikön olevan todellakin vaihdettu mutta ei uuteen vaan johonkin kolhuja saaneeseen yksikköön. Kysynkin ovatko muut saaneet uuden vai toisen yksilön?
900i16 -89
9-5 2,0t 2000
Re: kasetti
Minkäs kohdan stanssasivat? Minkä vuoden auto?arska kirjoitti:Kasetti vaihdettiin. Noin 10 min operaatio stansauksieen kanssa.
Kävin vaihdattamassa oman D-sarjan kasettini Lähdemäellä Vaasassa.
Vaihtoon meni n.10min. Vanhaa kasettia eivät antaneet mukaan .
Tulppia ei tarvinnut vaihtaa uusiin vaikka olivat reilut 30tkm ajetut.
Tyhjäkäynti parani ja pieni nykiminen hävisi tuon kasetin vaihdon myötä.

Vaihtoon meni n.10min. Vanhaa kasettia eivät antaneet mukaan .
Tulppia ei tarvinnut vaihtaa uusiin vaikka olivat reilut 30tkm ajetut.
Tyhjäkäynti parani ja pieni nykiminen hävisi tuon kasetin vaihdon myötä.

Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Re:
Nyt ottaa pannuun! Tyytyväisyysohjelman mukaan uuteen vaihdettu kasetti pamahti, kesti hieman vajaan vuoden. Takuuvaihdetullehan ei tietenkään uutta takuuta saanut, koska edellinen oli jo 4 vuotta vanha, mutta mieleen jäi vaan epäily, että entäs jos tuo "riskikasetti" olisikin pelannut hamaan paalaukseen saakka...dartsiartsi kirjoitti:Menin aamulla Laakkoselle, Myyryläinen ajoi auton halliin ja ruuvasi kasetin irti, vilkaisu kasetin päähän ja kasetti romulaatikkoon. Uutta tilalle, koska vanha kuului vialliseen sarjaan, vaikka onkin toiminut moitteettomasti.
Kysyin, voisiko vanhan saada varakasetiksi peräloosteriin, ovathan jo kirjanneet autoni käyneen tarkastuksessa ja kasetin vaihdossa.
Vastaus oli: " ei missään nimessä, viallinen sarja romutetaan, eikä päästetä uudelleen kiertoon" Ymmärrettävää tietysti...
Tällä kertaa homma kävi mutinoitta, ovat saaneet ilmeisesti selkeät ohjeet kasetin vaihdosta Saabin tehtaan suunnasta...
Kyseessä on kuitenkin niin kallis osa, että aion lähestyä kuluttajaneuvojaa aiheella "laitteen oletettu elinkaari". Jos kasettia täytyy vaihtaa tiheämmin kuin tulppia, sen laatu ei kyllä vastaa sitä, mitä premium-autolta yleisesti odotetaan.
Oman käsitykseni (ja oletettavasti monen muunkin tämän foorumin lukijan) mukaan kasetin pitäisi normaalisti kestää auton eliniän. Normaaleja poikkeuksia tietysti on, eli noin 5% autoista kasetti menisi vaihtoon kerran sen käyttöaikana (esim. 300000 km ), mutta keskustelujen ja foorumilta luetun perusteella kasetin hajoaminen näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.
Kysymys kuuluu: miksi täytyisi hyväksyä tällainen laatupoikkeama?
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma
Oletko kysynyt asiaa vaihdon tehneestä liikkeestä? Kaikillä alkuperäisilla saab -varaosilla on kahden vuoden takuu. Osan maksaja tuskin vaikuttaa tuohon.
Neuvottelukysymys
Neuvottelukysymys

Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma
Foorumilla on taannoin keskusteltu erääseen toiseen osaan liittyvästä samantapaisesta ongelmasta, joten siksi ehdotankin ihan reipaasti:9-5T kirjoitti:takuu vaihto ei pidenna takuuta.
Laatupoikkeamaa ei ole pakko hyväksyä.JKen kirjoitti:Neuvottelukysymys
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma
Onkin aika hyvä kysymys että mitä ovat asiakkaan oikeudet siinä vaiheessa kun jonkun tuollaisen "ohjelman" puitteissa on ehjä osa vaihdettu sellaiseen joka sitten hajoaa alle vuoden kuluttua vaihdosta.
Entäs jos olisi vaihdettu ehjän moottorin ja vaihdelootan tilalle sellaiset kampanjatuotteet ja sitten ne päättää laueta alle vuoden päästä? Asiakkaan vikako?
Tietenkin ne aina ensiksi vetoavat siihen itse keksimäänsä "takuuseen" jolla ei välttämättä tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.
Takuun osalta on olemassa sellainen ennakkopäätös jonka mukaan takuuseen korvattavan laitteen takuu ei ala alusta vaan lasketaan sen alkup. tuotteen takuuajan alusta.

Entäs jos olisi vaihdettu ehjän moottorin ja vaihdelootan tilalle sellaiset kampanjatuotteet ja sitten ne päättää laueta alle vuoden päästä? Asiakkaan vikako?
Tietenkin ne aina ensiksi vetoavat siihen itse keksimäänsä "takuuseen" jolla ei välttämättä tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.
Takuun osalta on olemassa sellainen ennakkopäätös jonka mukaan takuuseen korvattavan laitteen takuu ei ala alusta vaan lasketaan sen alkup. tuotteen takuuajan alusta.
9000CS 2,3
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma
Minua taas askarrutti vaihdetaanko kasetti uuteen vai toisesta autosta poistettuun, siis käytettyyn. Omassa tapauksessani autoon laitettu kasetti oli kolhiintuneen näköinen, maalia pois toisesta päästä ja naarmuinen alumiini näkyvissä. Ei usko tehdasuuden kasetin olevan tuollainen.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki merkkihuolto Riihimäellä. Sefotec Tmi
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma
Lisäkysymys, johon toivon vastausta. Kuka tuon takuun myöntää alkuperäisosille, myyjäliike vai maahantuoja?.
sefon kysymykseen liittyen, ainakin omassa tapauksessani hakivat pahvilaatikon, joka oli täynnä uusia kasetteja, ja tilalle laitettiin yksi niistä. (olivat näköjään tilanneet ne jostain kertakäyttötavarafirmasta)

sefon kysymykseen liittyen, ainakin omassa tapauksessani hakivat pahvilaatikon, joka oli täynnä uusia kasetteja, ja tilalle laitettiin yksi niistä. (olivat näköjään tilanneet ne jostain kertakäyttötavarafirmasta)


ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma
omassa tapauksessani hakivat pahvilaatikon, joka oli täynnä uusia kasetteja, ja tilalle laitettiin yksi niistä. (olivat näköjään tilanneet ne jostain kertakäyttötavarafirmasta)
[/quote]
Tämähän selittänee kolhiintumisen


Tämähän selittänee kolhiintumisen

Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki merkkihuolto Riihimäellä. Sefotec Tmi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma
Kuluttajakaupassa jos tulee jälkiselvittelyjä tuotteen tai palvelun suhteen ei ole merkitystä sillä korvaako menetykset lopulta jälleenmyyjä, valmistaja, maahantuoja vai kuka. Asiakkaalla on oikeus hoitaa homma jälleenmyyjän kautta jonka asia on hoitaa sitä eteenpäin.
Hyvin usein nykyään ollaan myyjäliikkeessä tuputtamassa ties minkä maahantuojien tai pääkonttorien puhelinnumeroita koska haluavat pestä kätensä siitä valistä ja päästä valittajasta äkkiä eroon mutta asiakkaalla on oikeus saada asiansa hoidettua siellä mistä on räkkylänsä ostanut.
Hyvin usein nykyään ollaan myyjäliikkeessä tuputtamassa ties minkä maahantuojien tai pääkonttorien puhelinnumeroita koska haluavat pestä kätensä siitä valistä ja päästä valittajasta äkkiä eroon mutta asiakkaalla on oikeus saada asiansa hoidettua siellä mistä on räkkylänsä ostanut.
9000CS 2,3
Re: Asiakastyytyväisyysohjelma
Tuosta kasetin vaihdosta on kulunut alle 1,5 vuotta ja nyt tuli jo ongelmia!Pedri kirjoitti:Kävin vaihdattamassa oman D-sarjan kasettini Lähdemäellä Vaasassa.
Vaihtoon meni n.10min. Vanhaa kasettia eivät antaneet mukaan .
Tulppia ei tarvinnut vaihtaa uusiin vaikka olivat reilut 30tkm ajetut.
Tyhjäkäynti parani ja pieni nykiminen hävisi tuon kasetin vaihdon myötä.

Kävin kyselemässä Saab-huollosta uutta kasettia, että meneekö se takuun piikkiin. Takuu ei kuulemma korvaa takuuta! Ei jäänyt hyvä maku tuosta kasetinvaihdosta, kun näin nopeasti hajosi. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia asiakastyytyväisyyskasettien kanssa?