Paluu Saab-kantaan... ja Check Engine ihmettelyä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Jos ongelma on lähinnä tyhjäkäynnissä eikä huipputehoilla, tuskin bensapumpun tuotto voi olla syynä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Juha96 kirjoitti:Jos ongelma on lähinnä tyhjäkäynnissä eikä huipputehoilla, tuskin bensapumpun tuotto voi olla syynä.
Tyhjänkäyntimoottorin pesu tai vaihto....
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Breadfan kirjoitti:
Lambda on uusi.
Kuinka se Lambaada on liitetty? Tuossa kun keskustelin kaverin kanssa jonka Tontussa Check engine- valo paloi sitkeästi anturin vaihdon jälkeen siihen saakka kunnes johtojen liitokset oli tehty tinaamalla, mutta jättämällä liitoksesta Lambdaan päin johtojen säikeet näkyviin niin että anturi saa vertailuilmansa säikeiden välistä. Siis ei sopisi laittaa teippiä tai kutistesukkaa.

Kuulostaa itsestäkin hullulta että anturi saisi niin pienestä välistä tarvitsemaansa ilmaa, itse en ole joutunut tuohon pahamaineiseen valoon kojelaudassa tutustumaan, mutta tuli vain mieleen. :?
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juu siis tarkoitin että miten autossasi uusi Lambda on liitetty, sori, en jaksanut lukea koko ketjua läpi :oops: Mutta ilmeisesti on liitetty oikein, tuli vain äkkiseltään tämänlainen mahdollisuus mieleen juuri kun siitä oli tässä puhetta kaverin kanssa.
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Itselläni ainakin lampdan ohjeissa neuvottiin puristusliittimien lisäksi juottamaan hopealla, juotin ja laitoin kutistesukat päälle, hyvin on toiminut vaikkei ilmaa saakaan?. :?

Eikö laihialta tosiaan löydy Saabistia joka lainaisi toimivan IMMun vaikka käyttiksestään, eihän siihen menisi kuin enintään pari tuntia ja saisi varmuuden. :wink:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miulla on orggis liitokset eli valkonen/musta menee puriste liitokseen ja musta piuha sellaiseen vastakappaleeseen. eli taatusti ilmatiiviit ovat.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Breadfan kirjoitti:Taitaa olla vaasan seudun saabisteilla lähinnä turbosatkuja ja tonnareita. Mulla on tää karvalakkiedustus :)



Ja sitten siitä lambdasta. Nyt kun muistelee, niin tuo valo alkoi palamaan jatkuvasti muutama sata kilometriä lambdan vaihdon jälkeen. Ennen vaihtoa paloi sillontällöin.

Täytyy kokeilla ottaa teipit ja sukat pois, kun ei kerran mitään maksa.
Turhaa työtä teet, kun ei se mitään vaikuta !!!

Itse olen kahteen 16 tappiseen vaihtanut uuden lambdan ja sukkineen ja abikoineen....

Sinuna putsaisin ja tarkastaisin kaikkien anturien ja boxien liitinpinnat...

JA imupuolen imusarjan kolme kumiakin kannattaa vaihtaa....unohtamatta alipaineletkujen vuotoja kabiinissa...Testaus onnistuu tulppaamalla kabiiniin menevä alipaineletku..

Näillä eväillä pitäisi vika löytyä...
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Olisko kenelläkään kuvaa lucas CU14.1 ruiskun vikakoodipistokkeen sijainnista? Löytäis sen pistokkeen niin sais ruveta ottamaan vikakoodeja.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Jos LH-jetti kettuilee niin kannattaa putsata ja tarkistaa kaikki liittimet:
- suuttimet
- lämpötila-anturi
- immu
- lambaada
- läppäkulma-anturi

Jos liittimien kontaktit ovat kirkkaat niin ne eivät ole päässee hapettumaan. Ja jos ne eivät ole leviällään niin eivät ole päässeen liiasta virrasta (lämmöstä) jousivoima katoamaan.

Jos ne on hapettunut niin contact cleaneria (ei mitään normi CRC:tä joka on öljyä) ja sitten jos se suojakumi on rikki, niin teipillä korjaa.

Moottorin maadoitus pitää myös tarkistaa. Siinon kannessa yks maadotuspiste ja sitten moottorin maadoitus vaihteisto->runko.
99T-museopeli
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Frostwind kirjoitti:Olisko kenelläkään kuvaa lucas CU14.1 ruiskun vikakoodipistokkeen sijainnista? Löytäis sen pistokkeen niin sais ruveta ottamaan vikakoodeja.
Ei oo kuvaa mutta selostus löytyy: moottoritilassa vänkärin puolella sen kabiinin ilmanottokaukalon alla/maastossa mustassa suojasukassa musta liitin päässä yksinäinen kelta-valkonen johto. Näin siis allekirjotuksen S:ssä. Iteläki oli tuo piuha hukasa ko jostaki oli iskostunu päähän että siinä pitäs olla useampi johto samasa nipussa. Bosch-valmisteisa näin taitaa ollakki...?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Vastaa Viestiin