Saab 9-3 & tyyppi viat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Pilkun viilausta:
Ne tehokkaimmat halogeenit on NG900:ssa. Kun TM testasi 9-3:sen valoja, ne ihmettelivät miksi valoteho on heikentynyt. :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kumma ettei esim. Audissa, bemarissa ja mersussa ole vastaavaa "ominaisuutta". Ihmeen leväperäistä touhua Saabilta. Ongelma tiedostetaan, mutta mitään ei voida muka tehdä. :x
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Meirän Viggenissä himmenee ajovalot myös aivan hetkellisesti mielestäni kaikkien muiden valojen yhteydessä(mittaristo ym.) Automaattinen oletus oli, että johtuu ilmastoinnin kompuran käynnistymiseen..
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Juu, sama ongelma löytyy täältäkin, valot himmenee aina välillä.

Olen huomannut saman myös 95:ssa.
STCF #3
Cassu
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 07:40
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Cassu »

valoista kun ollaa keskusteltu niin voisin melkein yleistäää saman väitteen kaikkiin automerkkeihin....on tosin poikkeuksia....olisto tuulilasi vai TM testannu ajovalojen vaihdosta.....monissa se on lähes mahdotonta vaihtaa ilman työkaluja tai merkkihuollon apuu....

Mun ongelma kohdistuu lähinnä parkkivalojen vaihtoon.....en tietty oo koskaan ollu autojen kanssa sinut mutta prkl...kyl mä kaikki polttimot vaihdoin vanhaan hondaani.....ei mitään ongelmia.....en vain ymmärrä miten saisin revittyy sen polttimon irti.....katsastusaikaa alle viikko enkä haluu sen miehen alkavan valittaa mistää turhasta...mut meni niin *ituix eilinen päivä sen takii etten saanu vaihdettuu yhtä helkutin valoo....

Olisko kellää auttavaa neuvoo miten sen saa irrotettuu....pitääx sitä puristaa jotenkin et se vapautuu vai vai..miten??
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Cassu kirjoitti:valoista kun ollaa keskusteltu niin voisin melkein yleistäää saman väitteen kaikkiin automerkkeihin....on tosin poikkeuksia....olisto tuulilasi vai TM testannu ajovalojen vaihdosta.....monissa se on lähes mahdotonta vaihtaa ilman työkaluja tai merkkihuollon apuu....

Mun ongelma kohdistuu lähinnä parkkivalojen vaihtoon.....en tietty oo koskaan ollu autojen kanssa sinut mutta prkl...kyl mä kaikki polttimot vaihdoin vanhaan hondaani.....ei mitään ongelmia.....en vain ymmärrä miten saisin revittyy sen polttimon irti.....katsastusaikaa alle viikko enkä haluu sen miehen alkavan valittaa mistää turhasta...mut meni niin *ituix eilinen päivä sen takii etten saanu vaihdettuu yhtä helkutin valoo....

Olisko kellää auttavaa neuvoo miten sen saa irrotettuu....pitääx sitä puristaa jotenkin et se vapautuu vai vai..miten??
Se lähtee ihan vetämällä. En meinannut itsekään uskoa, mutta koetin toisen puolen valoa ja se oli löysempi. Taistelin n. 15 minuuttia sormet melkein verillä, mutta lähti se lopulta. Se liitin on kyllä muotoiltu hölmösti kun ne terävät kynnet pureutuu nahkaan...
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

JA aina voi ruuvat koko lamppusetin irti kun on vain kolmella ruuvilla jos ei sormet meinaa mahtua. Kyllä ne lamput irti lähtee sieltä vetämällä ilman suurempaa voiman käyttöä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

potkuhousu kirjoitti:JA aina voi ruuvat koko lamppusetin irti kun on vain kolmella ruuvilla jos ei sormet meinaa mahtua. Kyllä ne lamput irti lähtee sieltä vetämällä ilman suurempaa voiman käyttöä.
...no kun se on niin mukavaa äheltää ahtaassa paikassa... :oops:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Hauskuushan näissä tyyppivioissa on se että tehdas ei tunnusta ainuttakaan :lol:

Kovin ovat aina tietämättömiä jos ottaa yhteyttä esim maahantuojaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
1irtep1
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 09:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 1irtep1 »

Onkos muilta hajonnut ovenkahva, sisäpuoleinen ja sieltä ovensisältä? Minulta hajos juuri, meneeköhän takuuseen vielä -01- ja 30tkm ajettu.
ainakin selvä valmistusvirhe.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

potkuhousu kirjoitti:Hauskuushan näissä tyyppivioissa on se että tehdas ei tunnusta ainuttakaan :lol:

Kovin ovat aina tietämättömiä jos ottaa yhteyttä esim maahantuojaan.
Niin taitaakin olla, että maahantuoja ei tunnusta ... :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mmo
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 10:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mmo »

peinu kirjoitti:Ainakaan uravetelyyn ei puslat auta yhtään, eikä kiihdytysvetelyynkään. Puslat lähinnä poistaa ylimääräisen löllöyden tunteen omalta osaltaan. Tarkkuutta ja jämäkkyyttä kaarteeseen ja poistaa enimmät niiaukset. Oma auto kyllä kulkee suoraan suoralla tiellä, jos ei ole kauheen isot kallistukset.
Niin olikohan siihen ura- tai kiihdytysvetelyyn muuta ratkaisuehdotusta kuin Continental-renkaat Pirellien tilalle? En oikein saanut kiinni tästä tredistä.
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S32 »

Ajo-ominaisuuksista puheen ollen on muuten 9-3 LPT yllättävän sivutuuliherkkä vehje. Mahtaako sekin johtua tuosta lulla-alustasta? Onko tietoa / kokemusta, väheneekö sivutuuliherkkyys jäykemmällä alustalla ?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kiihdytysvetelyyn pitäis auttaa raidetangon klämppi, ali normaalia kireempi puristus rintapeltiä kohti.

Mun mielestä tuossa 9-3:ssa on ongelmana nimeomaan "pintalöysyys". Uretaanipuslilla saadaan pois nuo pienet heilahdukset, mutta jäykempää pumppua tarvitaan lisäksi.

Olen päissäni päätellyt, että akselileveys - tai pikemminkin akselikapeus - suhteessa noinkin painavaan autoon aiheuttaa sen että alusta niiaa aina mutkan alussa enemmän verrattuna muihin saappeihin.

Jäykempi alusta auttaa siis aina. Paras kompromissi kokeilemistani mukavan ja keinumattoman alustan välillä on NEO 9-3:n sachsin sporttialusta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

peinu kirjoitti:Kiihdytysvetelyyn pitäis auttaa raidetangon klämppi, ali normaalia kireempi puristus rintapeltiä kohti.

Mun mielestä tuossa 9-3:ssa on ongelmana nimeomaan "pintalöysyys". Uretaanipuslilla saadaan pois nuo pienet heilahdukset, mutta jäykempää pumppua tarvitaan lisäksi.

Olen päissäni päätellyt, että akselileveys - tai pikemminkin akselikapeus - suhteessa noinkin painavaan autoon aiheuttaa sen että alusta niiaa aina mutkan alussa enemmän verrattuna muihin saappeihin.

Jäykempi alusta auttaa siis aina. Paras kompromissi kokeilemistani mukavan ja keinumattoman alustan välillä on NEO 9-3:n sachsin sporttialusta.

mulla ei vetele kiihdytyksessä , mutta kun ajaa tasaista nopeutta
niin menee välillä oikelle tai vasemmalle ,yleensä aina erisuuntaan
kun tie menee . tien kallistuksella ei niin hirveästi väliä.
tuuli kyllä vaikuttaa.
tosin alusta on vakio ja 2vuotta kärsitty , nyt pitää tehdä jotain.
kulmien säätö ei auttanut...
:roll:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Vastaa Viestiin