Jaa, sulla oli vissiin sitten SRT Jeeppi. Pikaisesti katsottuna mikään muu ei näytä yltävän alle 6 sekan aikoihin Jeepiltä.2.3i-16 kirjoitti:Hei rauhoitutaanpas nytgeorgahti kirjoitti: eli kun jäät jalkoihin, niin viimeistään seuraavalla (ellei kyydisä ole henkilöitä, joille seliselin voi aloittaa heti) tankkauspisteellä alat selittämään, että:" se sun kiihdytys vaikka oli vaan 189% nopeempi, kulutti kuitenkin 101% enemmän löpöä kuin mun kulkine..!"![]()
Meikäläisen edellinen auto oli lähes varmasti nopeampi kiihtymään kuin tuo Insignia, painoi kuivana varmaan 500kg enemmän (en tiedä mitä opel painaa, Jeep yli 2300kg) ja söi tuplamäärän polttoainetta, joten en ole tuosta ensimmäisenä itkemässä vaikka dieseliä tällä hetkellä meidän talouden autot polttaakin![]()
9-3 on diesel lähinnä siksi, että on firman auto.
Mikä seuraavaksi autoksi?
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Ei ollut SRT vaan 5.7 osin SRT:n, osin moparin omilla viripalikoilla, tehoissa mentiin silloin luokassa 450hp, nykyisin uuden omistajan hoivissa satakunta enemmän.dimebak kirjoitti: Jaa, sulla oli vissiin sitten SRT Jeeppi. Pikaisesti katsottuna mikään muu ei näytä yltävän alle 6 sekan aikoihin Jeepiltä.
Tarkoitus oli vaan sanoa tuohon kuittiin, etten ole mikään TDI-pihistelijä vaan pystyn ajamaan myös "hiukan" älyvapaammilla vehkeillä ottamatta asiasta stressiä

Ja toki, ooppeliakin varmaan saa viritettyä.
OPC ei mielestäni ole 68t€ hintaan houkutteleva vaihtoehto. Kymppitonnin pienempi hintalappu kuulostaisi sopusointuisemmalta opelin ollessa kyseessä. Suhteutetaan tuota hintaa yt sitten vaikka siihen, että pari tonnia insigniaa halvemmalla saa kaupasta uuden Jaguar XF:n.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
E39 530d:n perässä on satavarmasti GM-5L40E. Vanhemmissa 525d-vehkeissä saattaa olla myös ZF:n tekeleitä, ilmeisesti myös vanhimmissa E39-koppaisissa. Laatikko lienee 525d:ssä ja 530d:ssä sama, hieman kestävämpi siitä asti kun 530 tuli markkinoille, näin muistelisin. Erään E39 530d:n lootan purkamista on katseltu vierestä.
Tuo laatikkohan on kuuluisa myös siitä, että on ohjelmoitu luistamaan jenkkityyliin melko paljon, enkä voi sanoa että sopisi mitenkään erityisen hyvin disukan perään. Joka tapauksessa uudemmista löytyvät 6-vaihteiset ZF:t ovat tuossa suhteessa huomattavasti käyttömukavampia.
Tuo laatikkohan on kuuluisa myös siitä, että on ohjelmoitu luistamaan jenkkityyliin melko paljon, enkä voi sanoa että sopisi mitenkään erityisen hyvin disukan perään. Joka tapauksessa uudemmista löytyvät 6-vaihteiset ZF:t ovat tuossa suhteessa huomattavasti käyttömukavampia.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Se nyt taas on vähän, että mitä vertaillaan mihinkin...Otetaan nyt vaikka suorituskyky puntariin:2.3i-16 kirjoitti: OPC ei mielestäni ole 68t€ hintaan houkutteleva vaihtoehto. Kymppitonnin pienempi hintalappu kuulostaisi sopusointuisemmalta opelin ollessa kyseessä. Suhteutetaan tuota hintaa yt sitten vaikka siihen, että pari tonnia insigniaa halvemmalla saa kaupasta uuden Jaguar XF:n.
Jaguar XF:n hinnat alkaen mallin (n. 66900€), eli 3.0D 240hv versio, tietenkin murrrhaavalla dieselin alaväännöllä. Ei likikään Insignian 325hv, neliveto jne suorituskykyä.
275hv diisseli XF maksaa 71400€, yhä 50 heppaa uupuu.
238hv tarjoileva 3.0V6 bensakone XF 71900€. Melkeen 100heppaa alitehonen.
OPC Insigniassa 325hv, neliveto jne., eli jos vähintään samoihin tehoihin ja suorituskykyyn halutaan Jaguarilla, on otettava 5,0litranen V8 vapari (385hv), hinnat alkaen n. 112000€.
Jaguarin hinnat tuolta: http://www.jaguar.fi/fi/mallisto.asp?l= ... o&malli=xf
Tämä syvä-analyysi ei sitten todellakaan ottanut huomioon Opelin ja Jaguarin statusarvoja

Kyllä minä kuitenkin mieluummin ottaisin Insignia OPC:n kun jonkun maamoottorilla olevan "Jaguarin", jos näistä kahdesta pitäisi valita ja fyffeä olisi 66-68k€ käytettävissä

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Jos hieman vajaan 70t€ hintalappuja katsellaan, niin kyllä jäisi nopeasti se sitikkakin kauppaan. Ihan sama kuinka hieno auto on, niin ei se merkki siitä mihinkään muutu.2.3i-16 kirjoitti:Tuossa insignia OPC:ssa ovat suomi-hinnat alkaen 68 000€, tuolla hinnalla ostaisin ihan jotain muuta kuin opelin vaikka periaatteessa hieno olisikin.dimebak kirjoitti:Niin, tuota. Tarkoitin tuolla Insignia OPC:n mielenkiintoisuudella vähän muuta kuin sitä miten se kiihtyy tai syö polttoainetta. Lähinnä tarkoitin mitä autossa on varusteita; voimakas moottori, neliveto jossa vakiona eLSD, brembon jarrut, kolmiasentoinen/säätöinen alusta, Recaron istuimet, 19" rillat (optiona 20"), lisäksi vielä likipitäen kaikki mitä Insigniaan saa.
Ai niin, tuolla hintaa taitaisi saada sen C6 sitikan, hieno auto ilman mulkkukuskin mainetta.
Noista kahdesta ottaisin obelixin, mutta todellisuudessa en varmaan kumpaakaan. Lähtisin varmaan Belgiaan maistelemaan oluita.

Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
No, valintojen maailmahan tämä aina on, onneksi ei olla missään Neukkulassa vaan vaihtoehtoja löytyyV.J.S kirjoitti: Kyllä minä kuitenkin mieluummin ottaisin Insignia OPC:n kun jonkun maamoottorilla olevan "Jaguarin", jos näistä kahdesta pitäisi valita ja fyffeä olisi 66-68k€ käytettävissä

Mä taas ottaisin ehdottomasti tuon Jaguarin, XF on käsittämättömän hieno auto varsinkin livenä.
Nurkkaräppäilyyn Insignia on varmasti parempi, tavallaan tämä vertailu voisi olla luokkaa edullisemmaksi käännettynä esim. Golf R32 vs. Saab 9-5. Ihan erilaisista autoista on kysymys ja kukin preferoi mitä katsoo parhaaksi


Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Totta tuokin, kuten toisessa ketjussa mainitsin, niin C6 on ainakin toistaiseksi ollut vielä kovempi tiputtamaan hintaansa kuin Saabit nykyään. Tuollaista isoa kissaa ei kannata edes koeajaa jos sellaista ei halua huomata himoitsevansaAzanovix kirjoitti: Jos hieman vajaan 70t€ hintalappuja katsellaan, niin kyllä jäisi nopeasti se sitikkakin kauppaan. Ihan sama kuinka hieno auto on, niin ei se merkki siitä mihinkään muutu.

Auton valinnassa on kuitenkin mukana muutakin kuin järkeä, toisilla enemmän toisilla vähemmän

Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
530d GM,525tds ZF laatikolla.2.3i-16 kirjoitti:E39 530d:n perässä on satavarmasti GM-5L40E. Vanhemmissa 525d-vehkeissä saattaa olla myös ZF:n tekeleitä, ilmeisesti myös vanhimmissa E39-koppaisissa. Laatikko lienee 525d:ssä ja 530d:ssä sama, hieman kestävämpi siitä asti kun 530 tuli markkinoille, näin muistelisin. Erään E39 530d:n lootan purkamista on katseltu vierestä.
Tuo laatikkohan on kuuluisa myös siitä, että on ohjelmoitu luistamaan jenkkityyliin melko paljon, enkä voi sanoa että sopisi mitenkään erityisen hyvin disukan perään. Joka tapauksessa uudemmista löytyvät 6-vaihteiset ZF:t ovat tuossa suhteessa huomattavasti käyttömukavampia.
530d:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... r_a5s390r/
525tds:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... x_a5s310z/
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Eli muistin 525d:n laatikon väärin, kiitti korjauksesta.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
http://www.iltalehti.fi/autot/2009121110754693_au.shtml2.3i-16 kirjoitti:
No, valintojen maailmahan tämä aina on, onneksi ei olla missään Neukkulassa vaan vaihtoehtoja löytyy![]()
Mä taas ottaisin ehdottomasti tuon Jaguarin, XF on käsittämättömän hieno auto varsinkin livenä.
Taidat olla hyvin sinut feminiinisen puolesi kanssa


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Mitä tarkoitat "pelkällä" M57:lla?georgahti kirjoitti:eli kattilaksi ei kelppa pelkkä M57 vaan jompikumpi jäkimmäisistä. (eli kumpi?)?
ja laatikon pitää olla mitä laatua?
haluaisin ajaa kuitenkin yhtä varmasti kuin saabillakin tuossa 300hp tuntumassa..
Moottori on todella kestävä,läpät pois,kattoo että huollot tehty ajallaan,niin ei ole ongelmia moottorin kanssa.Muut osat hajoaa ympäriltä ennen.
Laatikko on mun mielestä sama onko automaatti vai manuaali,oma valinta olis kyllä automaatti,niiden "maineesta" huolimatta.Uuden laatikon saa saksasta n.3000e hintaan,ja toisaalta ei sen korjauttaminenkaan paljoa maksa,jos rikki menee. Ja ei ne viat kuitenkaan mun mielestä niin yleisiä ole..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Kukapa sitä omaa merkkiään haluaisikaan parjata muutoin kuin mielessään.Suppari kirjoitti:Mitä tarkoitat "pelkällä" M57:lla?georgahti kirjoitti:eli kattilaksi ei kelppa pelkkä M57 vaan jompikumpi jäkimmäisistä. (eli kumpi?)?
ja laatikon pitää olla mitä laatua?
haluaisin ajaa kuitenkin yhtä varmasti kuin saabillakin tuossa 300hp tuntumassa..
Moottori on todella kestävä,läpät pois,kattoo että huollot tehty ajallaan,niin ei ole ongelmia moottorin kanssa.Muut osat hajoaa ympäriltä ennen.
Laatikko on mun mielestä sama onko automaatti vai manuaali,oma valinta olis kyllä automaatti,niiden "maineesta" huolimatta.Uuden laatikon saa saksasta n.3000e hintaan,ja toisaalta ei sen korjauttaminenkaan paljoa maksa,jos rikki menee. Ja ei ne viat kuitenkaan mun mielestä niin yleisiä ole..
Re: Mikä seuraavaksi autoksi?
Noh,katsoisin kuitenkin omaksi merkikseni Saapin,22v saabin penkillä.Saab hyvä,BMW paras.Azanovix kirjoitti:Kukapa sitä omaa merkkiään haluaisikaan parjata muutoin kuin mielessään.Suppari kirjoitti:Mitä tarkoitat "pelkällä" M57:lla?georgahti kirjoitti:eli kattilaksi ei kelppa pelkkä M57 vaan jompikumpi jäkimmäisistä. (eli kumpi?)?
ja laatikon pitää olla mitä laatua?
haluaisin ajaa kuitenkin yhtä varmasti kuin saabillakin tuossa 300hp tuntumassa..
Moottori on todella kestävä,läpät pois,kattoo että huollot tehty ajallaan,niin ei ole ongelmia moottorin kanssa.Muut osat hajoaa ympäriltä ennen.
Laatikko on mun mielestä sama onko automaatti vai manuaali,oma valinta olis kyllä automaatti,niiden "maineesta" huolimatta.Uuden laatikon saa saksasta n.3000e hintaan,ja toisaalta ei sen korjauttaminenkaan paljoa maksa,jos rikki menee. Ja ei ne viat kuitenkaan mun mielestä niin yleisiä ole..
Kohtuu läheltä noita BMW:n vikoja joutuu kattelemaan,joten uskoisin olevani kohtalaisen kartalla noiden vioista..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.