Tasapainoakselien ketjun poisto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Tasapainoakselien ketjun poisto

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Saako tehtyä alakautta helpohkosti? Koska öljypohjaan kaupataan sekä paperista että metallista tiivistettä, kysynkin kumpi on parempi ja tuleeko tiivisteen kanssa tiivistemassaa/liimaainetta? Kiitokset vastauksista.
t. 2,3 T pitkölohko
Hanaa hillitysti!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tasapainoakselien ketjun poisto

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei pitäisi olla kummoinen homma öljypohjasta käsin.

Öljypohjaan ei tiivistettä ollenkaan vaan pelkästään laadukasta tiivisteliimaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Re: Tasapainoakselien ketjun poisto

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Kiitos nopeast vastauksesta.
Hanaa hillitysti!
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Tasapainoakselien ketjun poisto

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Eilen tehtiin taas, perinteisen apukuljettajan sisälokasuojan poiston ja moottorin jakopään päädystä noston lisäksi öljypohjan irrotusta helpottaa huomattavasti öljynsuodattimen jalan poistaminen ja kääntäminen sivuun mahdollisine öljynjäähdyttimen letkuineen, jalan uudeksi tiivisteeksi kannattaa varata 3/70mm nitriilikuminen O-rengas.

Varsinaisessa ketjusta kuohinnassa kannattaa lyödä taltalla yksi jakopään puoleinen sivulevy ketjusta pois jolloin irtoavan ketjulenkin vetäminen ulos itseä kohti on helppoa. Ketju kannattaa vetää pyörimissuuntaansa etukautta alas ja ulos jolloin ei jää edes teoreettista mahdollisuutta siihen että ketju rujahtaisi kiristimensä hieman suksea muistuttavan laahaimen taakse siksakille jakopään kopan sisällä.

E: Ja tottahan miltei tärkeimmät meinasivat unohtua eli samalla avauksella öljypohjan puhdistus sisältäen loiskelevyn ja öljypumpun imuputken irrotuksen, imuputken sihdin puhdistuksen sekä imuputken O-renkaan vaihtamisen uuteen, esim. Motonet 1,35€/kpl, pitkälohkoissa myös lohkon ja öljypohjan tasopintojen välinen O-rengas on yleensä syytä vaihtaa uuteen.
Vastaa Viestiin