9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
Moro
Olis tarkoitus tuunailla 9-5 sedan vm. 2000 Saabia hieman. Tarkoituksena ei ole laittaa jotain alusiipeä konttiin, vaan hillitysti ja tyylikkäästi.
Kaipaisin vinkkejä, ilmiantoja saako tuohon mitään tuunausosaa. Alustapuoli tulee kuntoon oman puljun tuotteilla Eibachin jousilla+GTS:n iskareilla. Sitten onkin kaikki muu auki.
Vannepuoli on Saabiin niukkaa. Toimiiko 5*112,5 vanteet epäkeskopulteilla saabissa, onko kokemuksia? Netissä muutamat väittää sen toimivan. Vannemalleja tulee heti paljon lisää valikoimaan jos toimii.
Koriosia, jos saatavissa, niin olisin kiitollinen vastauksista. Kylkilistat ja ovenkahvat voisi maalata koriin väriin tietty, sekin muuttaa jo näköä. Umpioita ym. taitaa turha olla etsiä tuohon, esim kirkaslasisia.
Jos tuon 169KW Aeron lastuttaa niin kannattaako jo siinä vaihtaa jotain muuta osaa jolla on paljonkin merkitystä, eli ahdistaako joku paikka kovastikin tehoja, esim putki. välijäähy...
Kiitos mahdollisista vinkeistä.
Olis tarkoitus tuunailla 9-5 sedan vm. 2000 Saabia hieman. Tarkoituksena ei ole laittaa jotain alusiipeä konttiin, vaan hillitysti ja tyylikkäästi.
Kaipaisin vinkkejä, ilmiantoja saako tuohon mitään tuunausosaa. Alustapuoli tulee kuntoon oman puljun tuotteilla Eibachin jousilla+GTS:n iskareilla. Sitten onkin kaikki muu auki.
Vannepuoli on Saabiin niukkaa. Toimiiko 5*112,5 vanteet epäkeskopulteilla saabissa, onko kokemuksia? Netissä muutamat väittää sen toimivan. Vannemalleja tulee heti paljon lisää valikoimaan jos toimii.
Koriosia, jos saatavissa, niin olisin kiitollinen vastauksista. Kylkilistat ja ovenkahvat voisi maalata koriin väriin tietty, sekin muuttaa jo näköä. Umpioita ym. taitaa turha olla etsiä tuohon, esim kirkaslasisia.
Jos tuon 169KW Aeron lastuttaa niin kannattaako jo siinä vaihtaa jotain muuta osaa jolla on paljonkin merkitystä, eli ahdistaako joku paikka kovastikin tehoja, esim putki. välijäähy...
Kiitos mahdollisista vinkeistä.
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
http://www.speedparts.se
Joitain korinosia voi löytää..
Joitain korinosia voi löytää..
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
vaikeneminen on kultaa.J.N kirjoitti:Tuning pilaa autosi.
voin sanoa että tuo epäkeskopulteilla pelaaminen ei kannata.. ootko katsonut ulkomailta vanteita? kuullemma löytyy kohtuu hyvä valikoima. ja tuo mainitsemasi alustasarja kuulostaa ihan hyvältä vaikkei ole kokemusta siitä. tuskin se ainakaan pilaa autoasi.
kirkaslasi-umpioita löytyy esim. Myydän palstalta silloin tällöin (juurikin myin yhdet) tai sitten jostain varaosakeskuksesta..
Tuo ovenkahvojen ja kylkilistojen maalaus on käynyt itselläkin mielessä, mutta hopeassa autossa se voi näyttää "liian" hopealta. minkä värinen omasi on? kerro toki ihmeessä jos keksit jotain uusia ideoita

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
Sarkasmi - Wikipediascorpio_88 kirjoitti:vaikeneminen on kultaa.
#3418
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
aika huonoa sarkasmia tähän keskusteluun missä pyydetään vinkkejä jne.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
Aika huonoja ovat myös kyseenalaiset vinkit.

Myös kommentointi epäkeskopulttien käyttämisestä, tai käyttämättä jättämisestä ilman oikeita perusteluita (mielellään omakohtaisia kokemuksia) on täysin joutavaa, eikä hyödytä sellaisenaan ketään.
Eipä löydy mistään kysyttyyn ´00 vuosimalliin rihlattua kirkkaampaa, kuten facelifteissä kirkasoptiikka. >scorpio_88 kirjoitti:kirkaslasi-umpioita löytyy esim. Myydän palstalta silloin tällöin (juurikin myin yhdet) tai sitten jostain varaosakeskuksesta..

Myös kommentointi epäkeskopulttien käyttämisestä, tai käyttämättä jättämisestä ilman oikeita perusteluita (mielellään omakohtaisia kokemuksia) on täysin joutavaa, eikä hyödytä sellaisenaan ketään.
#3418
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
eipä niin, mutta jos meinaa tuunata oma autoaan niin se ruma etupuskuri pois ja esim uudemman aeron etupuskuri ja sitten nuo kirkasoptiikka umpiot. näin teki myös hän joka minulta osti nuo uudemman mallin umpiot. (tosin hän laittoi hirsch-etupuskurin, kuten on omassa autossa) itsellä ei kokemusta epäkeskoista, mutta muiden kokeiluista ja virheistä oppimalla en koskaan laittaisi omaan autoon.J.N kirjoitti:Eipä löydy mistään kysyttyyn ´00 vuosimalliin rihlattua kirkkaampaa, kuten facelifteissä kirkasoptiikka. >
ja huom. itseltä tulee ehkä myyntiin ATP:n kasattavat vanteet nätillä rosteri-huulella ja mustilla puolilla. 18" ja jako 5x110, eli ei mtn epäkeskopultti-sekoilua.
oliko sulla antaa niitä vinkkejä vai aiotko jatkaa tätä paskanjauhantaa?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
Ihan hyvin toimi Passatin vanteet omassa ysi vitosessa, pari kautta oli alla ennenkuin päätyivät takaisin VW leiriin.Perat kirjoitti:
Vannepuoli on Saabiin niukkaa. Toimiiko 5*112,5 vanteet epäkeskopulteilla saabissa, onko kokemuksia? Netissä muutamat väittää sen toimivan. Vannemalleja tulee heti paljon lisää valikoimaan jos toimii.
Ei tärinöitä, vatkailuja, kuluneita alustan osia..ainankaan vielä ole ilmaantunut

5 / 112 epäkesko pultilla olivat nuo omani.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
Jos vääriin vinkkeihin ja joutavaan huuteluun kommentoiminen on paskanjauhantaa, niin sitä aion kyllä jatkaa.scorpio_88 kirjoitti:oliko sulla antaa niitä vinkkejä vai aiotko jatkaa tätä paskanjauhantaa?
Eri jakoisista vanteista epäkeskopulteilla on tullut nähtyä ja koettua monia toimivia esimerkkejä. Ei ongelmia. Myös foorumilta löytyy useita käytännön kokemuksia epäkeskopulteista ilman mitään ongelmia.
#3418
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
mitä meinaat tällä?? Laitahan mieluummin yv:tä jos väität että vääriä vinkkejä jakelen, keskustellaan siitä sitten. no jos kerta suositellaan epäkesko-pulttien kanssa sekoilua niin anti mennä vaan. tuntuu muutenkin olevan laki ettei saabeja saa muokata oman mielen mukaiseksi.J.N kirjoitti:vääriin vinkkeihin ja joutavaan huuteluun
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
Jauhakaa yv:llä!
Mulla on 114 jaolla olevat alla epäkeskoilla, tärräävät pikkusen tosin en saanut vielä oikeita sovite renkaita niihin ja en ole varma onko ne etes suorat. Sitten kun oikeet sovite renkaat ja vanteet on koneessa todettu suoriksi ja tärräys jatkuu niin tuomitsen nuo liukukartio pultit.
Alustaan löytyy kaikenmoisia settejä esim speedpartsilta (tästä aiheesta on erillinen topikki jo) Mullakin on tollanen SP:n setti alla. Ja sitten tietty uretaani puslaa jne...
Ainakin omaan aeroon laitan ekaks tuon 3"DP ja katin... loppupään putkesta päivitän myöhemmin, se loppupää ei ahista niin paljoa. Muut osat ei taida ahistaa vasta kuin 300hp ylityksessä.
Ulkoiseen muuttamiseen en ota kantaa, jokaisella on oma maku sen osalta. Mulle kelpaa sellaisenaan.
V-M
Mulla on 114 jaolla olevat alla epäkeskoilla, tärräävät pikkusen tosin en saanut vielä oikeita sovite renkaita niihin ja en ole varma onko ne etes suorat. Sitten kun oikeet sovite renkaat ja vanteet on koneessa todettu suoriksi ja tärräys jatkuu niin tuomitsen nuo liukukartio pultit.
Alustaan löytyy kaikenmoisia settejä esim speedpartsilta (tästä aiheesta on erillinen topikki jo) Mullakin on tollanen SP:n setti alla. Ja sitten tietty uretaani puslaa jne...
Ainakin omaan aeroon laitan ekaks tuon 3"DP ja katin... loppupään putkesta päivitän myöhemmin, se loppupää ei ahista niin paljoa. Muut osat ei taida ahistaa vasta kuin 300hp ylityksessä.
Ulkoiseen muuttamiseen en ota kantaa, jokaisella on oma maku sen osalta. Mulle kelpaa sellaisenaan.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
ehdotin jo tätä.V-M kirjoitti:Jauhakaa yv:llä!
omassa on kans bilsteinin tolpat ja jotkut madallusjouset (farkku) ja on hyvässä ryhdissä, eli perä hieman korkeammalla. sitten on takana pitkittäistukivarsien etupuslat polyuretaania ja edessä kans jotain puslaa uretaanisena. sopivan jämäkkä ja hyvä ajaa. kumit tais olla 225/40-18 ja jotkut halvat kiinalaiset, eli kovaääniset ja paha tasapainottaa. putki on 3" alusta loppuun kahdella ulostulolla ja omasta mielestä on vähän liian kovaääninen. (makuasia) ja sitten on vapaavirtaussuodatin (ei suositella imm takia, ja on varmasti ihan fakta asia) vaparilla saat ainakin kovat katuäänet

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: 9-5 AERO Sedan tuunausvinkit?
Ennen kuin alkaa osia tilaamaan, niin kerrottakoon että nuo uudemman aeron valot ja puskuri ei ihan täydellisesti mene yks yhteen -00 auton kanssa.
#3272