9-5 Hankittu, muutama kysymys olis...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Immu
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 20:22
Paikkakunta: Leppävirta

9-5 Hankittu, muutama kysymys olis...

Viesti Kirjoittaja Immu »

Eli auto on 2.0 Wagon vm.-99, 110kW koneella, automaatti, mittarissa 185000 km.
Autoon on uusittu: Turbo, (jo 90000km paikkeilla!!!), kaasuläppäkotelo, sytytysmoduli, kampiakselin nopeustunnistin, jarrulevyt.
Otin heti öljypohjan auki, hieman oli joissain paikoissa öljypohjassa sitä kittiä muttei paljon, metallia oli jonkun verran imusihdin luona pohjassa ja imusihdissä vähän, (tasapainoakselien rattaat?). Katkaisen tuon tasapainoakselien ketjun, ja tarkistan laakerit. Laakeripukkien kiristystiukkuuksista löysin seuraavia arvoja: kampiakseli 110Nm, kiertokanget 48Nm, lieneekö oikeat?

Mistä tunnistaa onko huohotinpäivitys asennettu?
Paljonko saa olla turbossa välystä? Kokeilin käsikopelolla pakopuolen siivistä, niin arviolta alle 0,5 mm holkkui...
Mites, onko radiossa niitä turvakoodikyselyitä akun irroituksen jälkeen? Jos on niin saako sen kyselyn poistettua jotenkin? (Käyttöohjekirjaa, eikä koodeja tullut mukana, auto on tuotu ruotsista 2006).
Keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi kummallakaan avaimella, (uusin paristot),
ledi kojetaulun päällä alkaa vilkkumaan kun katkaisee virrat, mitähän paikkaa siinä pitäis alkaa tinaamaan?
Huoneistokeskuksen releen tinasin, ja valot toimii nyt. :)

Kiitoksia jo etukäteen, uskalsin auton ottaa kun on tämä hieno ja toimiva foorumi.
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
Immu
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 20:22
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 9-5 Hankittu, muutama kysymys olis...

Viesti Kirjoittaja Immu »

Mimmi kirjoitti: Kauko-ohjaimet voivat kaivata joko tahdistuksen painamalla auton vieressä ovien avaus/sulkupainiketa useita kertoja, kunnes auto vastaa.
Jollei tämä auta, niin kaket pitää naitaa TECHlla autoosi.
Autossasi ei välttämättä ole hälyä, koska em. led toimii myös ajoneston merkkivalona vilkkuen kaksoisvilkutusta avaimen poisoton jälkeen.
Juu, kaksoisvilkutusta vilkkuu led. Ei auta kaken painelu, eli pitää viedä TECH-hoitoon.
Mitä muuta kannattais sillä TECH:illä tehdä samalla kun auton sinne vie???
Onkos kukaan asentanut öljynpainemittaria näihin? Kertomuksista päätellen olis varsin tarpeellinen mittari...
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
Immu
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 20:22
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 9-5 Hankittu, muutama kysymys olis...

Viesti Kirjoittaja Immu »

Huohotinletkuissa on mm. numerosarjoja 55561208 ja 55561206, onkohan tuosta uudempia, (parempia), päivityksiä olemassa?

Autotalliin on jäänyt pyörimään Mobil ATF SHC Dexron-II E Mercon, täyssynteettistä automaattivaihteistoöljyä 6 litraa, voiko tuota käyttää Saabin automaatissa?
Purkkien kyljessä lukee: "Ylittää vaatimukset GM Dexron II E.
Vai onko varminta hakea öljy merkkiliikkeestä?
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: 9-5 Hankittu, muutama kysymys olis...

Viesti Kirjoittaja LR »

Käytä Dexron III öljyä. Esimerkiksi Mobil ATF 320. Litrahinta abaut 6,5e.

-Late
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Vastaa Viestiin