Tuolla toisessa ketjussa mainitsinkin tällaisesta rojektista. Viikon ehti olla uusi softa (T5 suite, steg 3) kiinni kun vanha T25 antautui ja joutui vähän pohtimaan vaihtoehtoja, suunnitelmissa kun oli laittaa isompi, 'oikea' turbo vasta kevät-kesällä.
Päädyin siis kokeilemaan tällaista, 400 euron halpisvehjettä, pienellä varauksella
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Kuva](http://lh4.ggpht.com/_SxeaQ8kULzM/TIYy_BK9idI/AAAAAAAAADg/-3liTOMfwxM/turbo1.jpg)
Ihan ensimmäinen mutka matkassa oli 3-pulttinen downpipen laippa joka ei toki heittämällä menisi kiinni, sekä sen alla oleva 5:n pultin reikä, joka vähän vaikutti olevan mallia 'ei-mihinkään-normaaliin-laippaan-käypä', ja tähän piti keksiä ratkaisu. Alunperin tarkoitus oli teetättää sopiva laippa turboon kiinni, mutta aikataulujen sotkeentumisen takia tehtiinkin itse downpipeen (JT:n "3-tuumainen") uusi laippa, jonka esteettisyysseikoista johtuen artisti itse ei halunnut tätä kuvattavan irtonaisena
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Alunperin varauduttiin, että flektin johtuisi mahdollisesti vaihtamaan ohuempaan, ja/tai siirtämään koko turboa hieman uudella pakosarjalla. Kumpaankaan vaihtoehtoon ei tarvinnut kuitenkaan turvautua.
Loppujen lopuksi selvittiin kovin vähillä muutoksilla. Öljy- & vesiletkut toki meni uusiksi, muuten tarvittiin käytännössä ainoastaan 51 mm 90 asteen silikoni mutka, ja 70->60 mm supistaja. Supistajan sai (lyhennettynä) suoraan kiinni vanhaan imuputkeen ja mutkaa leikkelemällä (alkuperäinenkin olisi periaatteessa käynyt..) saatiin syylarin pää orkkis-aluputkeen kiinni. Tilaakin jäi vielä reilusti, kuten kuvasta näkyy
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Kuva](http://lh4.ggpht.com/_SxeaQ8kULzM/TIY06sQnh2I/AAAAAAAAADo/NRn-9MQrbT4/turbo2.jpg)
![Kuva](http://lh5.ggpht.com/_SxeaQ8kULzM/TIY6Yq6Mm8I/AAAAAAAAADw/IJB49UJMR2A/turbo3.jpg)
Jes, ei muuta kun homma nippuun ja kokeilemaan. Ensimmäinen kauhunhetki, ei nouse yli peruspaineiden.. Selvittiin säikähdyksellä, mankkuvenan liitin oli huonosti kiinni. Tämän jälkeen alkoikin jo kovasti hymyilyttämään, auto rupesi Oikeasti liikkumaan vanhan Rusinan menoon verrattuna, eikä tarvinnut edes softaan koskea
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Seuraavana päivänä kun lähdin ajelemaan, eipä enää ahdot nousseetkaan, saappihan oli kuin vakiotehoinen
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
En saanut auton alta käsin hommaa korjattua / tutkittua enempää, seuraavaksi sitten vaan tallille ja autoa ylös, kun taas ehtii. Eiköhän tässä suht säikähdyksellä selvitä, ainoa vaan että tuskastuttaa jo valmiiksi, entisen 3:n dp:n mutterin irrottamisen sijaan nykyiset 5, tuossa ah-niin-tilavassa paikassa... Huoh.
Tästä jatketaan
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
e: typot.