Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja Blade »

Saako muilla ohjelmilla kuin Tech2:lla luettua noita SPA:han liittyviä vikakoodeja? Suositelkaapas sopivaa paikkaa PK-seudulla, jossa voisi noi vikakoodit luetuttaa?
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja Blade »

YV:tä laitettu
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Jälleen kerran täytyy todeta, että ei Tech ole aina (ei kovinkaan usein käytännössä) välttämätön.
Muillakin testereillä saa vikakoodeja luettua ja nollattua kaikkialta ja kaikista laitteista saabista, myös parkkitutkasta. Nyt ei ole kyse mistään "pirkkatesteristä", näin lainatakseni erästä palstalaista. Ei saabin sielunelämäkään ole enää mitään salatiedettä.
Kyllä sitä tuolla maailmalla (idän suunnalla) osataan tehdä testeri myös saabiin.

Tervetuloa tutustumaan Ouluun.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

petrisa kirjoitti:Jälleen kerran täytyy todeta, että ei Tech ole aina (ei kovinkaan usein käytännössä) välttämätön.
Muillakin testereillä saa vikakoodeja luettua ja nollattua kaikkialta ja kaikista laitteista saabista, myös parkkitutkasta. Nyt ei ole kyse mistään "pirkkatesteristä", näin lainatakseni erästä palstalaista. Ei saabin sielunelämäkään ole enää mitään salatiedettä.
Kyllä sitä tuolla maailmalla (idän suunnalla) osataan tehdä testeri myös saabiin.

Tervetuloa tutustumaan Ouluun.
Voi olla, mutta pystyykö erillasia toimintoja aktivoimaan muilla kuin techkillä?
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tässä viestissä ei ollut kysymys jonkin toiminnon aktivoimisesta.


Jos on kyse vikakoodin luvusta tai nollauksesta ja voiko sen tehdä muulla kuin techillä niin vastaus on, KYLLÄ.
Ja vastaus kattaa kaikki alkuperäiset ohjainlaitteet.

Nykyään ko. "idän ihmeellä" pystyy saabissa myös asetusten muuttamiseen, tietyin rajoituksin.
Kukaan ei kai ole väittänytkään minkään muun laitteen vastaavan täysin techiä.
Saa nähdä milloin se tapaahtuu.

Mutta, tottakai aina kysyä kannattaa
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

petrisa kirjoitti:Tässä viestissä ei ollut kysymys jonkin toiminnon aktivoimisesta.


Jos on kyse vikakoodin luvusta tai nollauksesta ja voiko sen tehdä muulla kuin techillä niin vastaus on, KYLLÄ.
Ja vastaus kattaa kaikki alkuperäiset ohjainlaitteet.

Nykyään ko. "idän ihmeellä" pystyy saabissa myös asetusten muuttamiseen, tietyin rajoituksin.
Kukaan ei kai ole väittänytkään minkään muun laitteen vastaavan täysin techiä.
Saa nähdä milloin se tapaahtuu.

Mutta, tottakai aina kysyä kannattaa
Mielenkiitoista että alkaa aktivointi onnistumaan muillakin kun techkillä.
Mitenköhän tuo ns turvapääsy onnistuu?

Tuntuu vaan että tuo techkin käyttökin on hallussa vain harvoilla ja nekin asuvat vähän liian kaukana minusta :D

Tech on aivan siivottoman kallis laite jo itsesään + päivitykset ja muut systeemit.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Asetusten muuttaminen ja toimintojen aktivointi on hiukan eri asia.
Niissä onkin tämä ratkaiseva ero Techin hyväksi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

petrisa kirjoitti:Asetusten muuttaminen ja toimintojen aktivointi on hiukan eri asia.
Niissä onkin tämä ratkaiseva ero Techin hyväksi.
Ihan mielenkiinosta vielä.
Mitäs asetuksia voi esim 9-3 my 07:ssa muuttaa :?:
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja Blade »

petrisa kirjoitti:Jälleen kerran täytyy todeta, että ei Tech ole aina (ei kovinkaan usein käytännössä) välttämätön.
Muillakin testereillä saa vikakoodeja luettua ja nollattua kaikkialta ja kaikista laitteista saabista, myös parkkitutkasta. Nyt ei ole kyse mistään "pirkkatesteristä", näin lainatakseni erästä palstalaista. Ei saabin sielunelämäkään ole enää mitään salatiedettä.
Kyllä sitä tuolla maailmalla (idän suunnalla) osataan tehdä testeri myös saabiin.

Tervetuloa tutustumaan Ouluun.
Haluatko tarkentaa mistä "idän ihmeestä" puhut??
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tästä selvinnee kahteen edelliseen vastaukset:
http://www.x431.com/upload/testType/128 ... _18.00.pdf
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

petrisa kirjoitti:Tästä selvinnee kahteen edelliseen vastaukset:
http://www.x431.com/upload/testType/128 ... _18.00.pdf
No kyllähän tolla kuittaukset taitaa onnisttua, mutta.... ei sen enempää mulla tällä kertaa.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja core2 »

kalle37 kirjoitti: No kyllähän tolla kuittaukset taitaa onnisttua, mutta.... ei sen enempää mulla tällä kertaa.
:D Olisko sillä saatu sun sivuvalot futaamaan?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

core2 kirjoitti:
kalle37 kirjoitti: No kyllähän tolla kuittaukset taitaa onnisttua, mutta.... ei sen enempää mulla tällä kertaa.
:D Olisko sillä saatu sun sivuvalot futaamaan?
Ei :lol:
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Yhden kerran on täällä Oulussa eräs palstalainen kysellyt, josko olisi saanut alkuperäiset sumuvalot aktivoitua. Eipä saa, koska mitään "uusia" juttuja sillä ei voi koodata.
Saa nähdä saako joskus. Muuten on aina ko. laitteen kanssa pärjännyt myös Saabien kanssa puhumattakaan muista merkeistä.

Vasta tällä viikolla erään kaverini vm-99 9-5:sta tutkittiin, kun hälytin alkoi aina huutamaan. Tällä testerillä katsoin twicen reaaliaikaisia tietoja ja konepelti näytti alevan auki vaikka se oli kiinni. Vikahan löytyi tästä konepellin kytkimestä. Eli pääasiassa tällä pärjää hyvin myös Saabien kanssa. Tämän aiheen perutuustutkankin vianetsintä ei olisi tyssännyt testeriin. Uuden laitteen "naittaminen" olisi sitten ollut tekemätön paikka.

Sen sijaan valtaosaan eurooppalaisista autoista (saksalaiset ja ranskalaiset) laitteen tuki on ominaisuuksien ja toimintojen osalta huomattavan laaja.
Marginaalimerkit, kuten Saab, jäävät vähemmälle ja sen erikoisimmissa tapauksissa tarvitaan merkkitesteriä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Peruutustutkan vian selvitys - vikakoodien luku

Viesti Kirjoittaja petrisa »

On .... parempi kuin Bosch.
Näin myös tuntuu olevan monen muunkin merkin kohdalla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin