Katin valinta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Katin valinta

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

minkä katin valitsisitte vanhaan v-88t tonnariin jos raha on Todellakin estä eli ei huvittaisi edes moista uutta laittaa mut pakkohan tuo on jos meinaan leimasta läpi päästä. auto on vakio ja sellaisena pysyy joten pauketta putkeen ei luultavasti tule. Kävin tarkistamassa arvot jotka olivat hyvät lukuunottamatta co2 160-180 jos muistan oikein.. :oops:
Eli kannattaako käytettyyn sortua jos on tosiaan raha tiukilla ja semmonen fiilis että on muutenkin viimeinen syksy tolla autolla ennen uudempaa tonnaria joka on toistaiseksi vielä päiväunissa.

ps. autossa on katti (tuonti härpäkkä) vissiin mallia california...
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Eikös tommoinen Race katti olisi ihan hyvä vaihtoehto? muistaakseni hinta taisi olla siinä 300? ..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

jep....

tohon ei nyt olis vaan varaa ja leima häämöttää kuukauden päästä.. :(
parin kuukauden päästä oliskin hintaa joten kysynkin nyt pieniä vinkkejä miten kannattaa menetellä että pääsen päästöistä läpi.. tuolta http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=822 luin muutaman mut lisää kaivataan eli kannataako aina tämmöisessä tilanteessa käydä yksityisellä säädättämässä "hyvät tulokset" jonka kiikuttaa leimakonttoriin.
ja toisekseen, autoni on v-88 jolloin kattia ei ollut suomi peleissä, eli onkohan katsastusmies niin rutinoitunut ettei huomaa vähäpäästöisyyttä, tai huomaa mut tarkistaako sen sitten jo valmiista printistä.

Anteeksi kaikki leimamiehet,naiset ja muut jotka eivät kuulu kahteen ensimmäiseen ryhmään. hankin kyllä sen katin... :roll:
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Katin valinta

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

9000tfor4ever kirjoitti:minkä katin valitsisitte vanhaan v-88t tonnariin jos raha on Todellakin estä eli ei huvittaisi edes moista uutta laittaa mut pakkohan tuo on jos meinaan leimasta läpi päästä. auto on vakio ja sellaisena pysyy joten pauketta putkeen ei luultavasti tule.

ps. autossa on katti (tuonti härpäkkä) vissiin mallia california...

Onko rekisteriotteesa maininta "vähäpäästöinen"?

Käytetyllä katilla pääset halvinmmalla...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Mulla on -92 muuttoautossa katti, mutta katastuksessa todettiin ettei sitä tarvitse olla ja päästöarvot määrätty katittoman mukaan. Ihmetyttää, jos -88 vaaditaankin katti. (En tunne lainsäädäntöä kovin perusteellisesti)
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

juu rekisteriotteessa on merkitty vähäpäästöinen. Jos olen oikein ymmärtänyt, siitä on saanut verohelpotusta joskus 90-luvun aikana kun auto on rekistöröity vähäpäästöisenä. Tosta niin sanotusta "california" katalysaattorista en tiedä mitä eroa niin sanottuun tavalliseen kattiin. joskus joku sanoi et california katti on tehty vielä tiukemmille arvoille jotka vaadittiin jenkkilässä jossain osavaltioissa.

On se kummaa et jarruttomalla autolla saa kuukauden ajoaikaa mut paskana olevalla katilla et... no kerron miten tässä käypi...
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Mulla oli -89 pajero 3,0 v6 bensa jossa oli katti,mutta katsastuksessa huomattiin että se ei enää toimi katsastus mies sano että viskaa pois koko pönttö ja anto leiman.Oteessa luki jotain katista ja lyijyttömästä bensasta mutta ei vähäpäästönen.Eli jos on testi vähäpäästönen taitaa olla niin että katti pitää toimii.
Mutta voiskohan ton ikäsen saabin "muutoskatsastaa" katittomaksi????
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Jos on vähäpäästöinen rekisteriotteessa siitä ei pääse pois millään, tästäkin on ollut juttua muutamilla topiceilla.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

nyt olis katteja muutamakin tiedossa suht huokealla ja pienillä kilsoilla ja siksi kysynkin.

toinen katti olisi v-96 CSE tonnarista, miten on sopivuus eli luulisi että katalyyttinen tapahtuma on sama, on se sitten 88 tonnarista tai 96 vuosimallin vehkeestä. vai onko noissa CSE tonnareissa enemmän kuin yksi katti? koon puolesta mun säkällä ei varmaan sovi mut sit hitsataan.

mihis kaikki viri miehet hukkaa alkuperäisen kattinsa kun niiitä race malleja autoihinsa laittavat? vai onko se just näitä leima juttuja varten tallessa :lol:
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000tfor4ever kirjoitti:nyt olis katteja muutamakin tiedossa suht huokealla ja pienillä kilsoilla ja siksi kysynkin.

toinen katti olisi v-96 CSE tonnarista, miten on sopivuus eli luulisi että katalyyttinen tapahtuma on sama, on se sitten 88 tonnarista tai 96 vuosimallin vehkeestä. vai onko noissa CSE tonnareissa enemmän kuin yksi katti? koon puolesta mun säkällä ei varmaan sovi mut sit hitsataan.

mihis kaikki viri miehet hukkaa alkuperäisen kattinsa kun niiitä race malleja autoihinsa laittavat? vai onko se just näitä leima juttuja varten tallessa :lol:
-96 mallissa on katti etuputkessa, eli tuskin ihan "heittämällä" sopii vm -88:in. Varmaksi en osaa sanoa...tulo-ja lähtöputkien luulisi kuitenkin olevan saman kokiset, eli kaippa tuon uudemmankin saa "hienosäätötyökaluilla" (rälläkkä ja hitsipilli) istumaan...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

JEP eli katti tuli vaihdettua jonka ostin valtterin välittämästä 9000 2.3 T cde -95 tonnarista. Katti sopi paikalleen heittämällä eli olivat identtiset toisiinsa nähden. Mitä nyt minun vanhasta katista sisuskalut Hervannan valtaväylällä. Hintaakin tuli vähän vähemmän kuin tuo 300 euroa :D

Pakokaasut kävin mittaamassa tampereella pakokaasu analyysissa jossa pojat tekivät nätin lapun jahka katti lämpesi hiukan. Katsastus konttorissa oltaisiin jo varmaan annettu hylsy pakokaasuista. Eli nyt tonnarini on taas vähäpäästöinen :D Täytyy kyllä kehua tota paikkaa koska ekan kerran kun menin sinne paskana olevan katin kanssa niin ukko sano et tuu seuraavan kerran ehjän katin kanssa ni velotetaan sitten. eli mittas ilmaseks.

Leimasta tosin en päässyt läpi koska käsijarru ei ottanut oikeaan takapyörään ollenkaan mut sekin selvis jumiutuneella jousella joka pitäisi liikkua käsijarrua vedettäessä. Tämä on ensimmäinen auto minulla jossa on levyt takana eli käsijarrun käyttö silloin tällöin ei varmaankaan ole pahasta jollei jopa suositeltavaa näissä peleissä.

Korjaus huomautus tuli myös lampun väärästä kuviosta josta toinen leimamies naureskeli toiselle virkaintoiselle leimamiehelle. (Hatanpään leima konttori) . Onko kellään kokemusta leimamiehestä joka katsoo kolmesta eri paikasta runkonumeron? minulla on,Hatanpää...

Mites muuten kun toi APC:kin on katti mallinen niin mitä siinä on ajettu takaa? pienempiä päästöjä? Eli jos sen modaa, puuttuuko autosta aina ne 15hp normaaliin cc -88 tonnarin 175hp vastaan? koska tossa california mallissa on ne 160 josta muutama kesälaitumilla.
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

Mites muuten kun toi APC:kin on katti mallinen niin mitä siinä on ajettu takaa? pienempiä päästöjä? Eli jos sen modaa, puuttuuko autosta aina ne 15hp normaaliin cc -88 tonnarin 175hp vastaan? koska tossa california mallissa on ne 160 josta muutama kesälaitumilla??

anteeksi, mut aattelin et hyviä veikkauksia otetaan vastaan tosta 15 hepan erosta jos jollain ei nippeli tietoa.. :oops: ?
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
Vastaa Viestiin