Hei.
Minulla on 9000CSE pienpaine turbo vm96
Tänään tuli huomattua keljumainen ongelma,lähdin kiihdyttämään 3sella ja n.2500 kierroksen kohdalla nykäisi todella rajusti.Aivan kuin olisi kone sammunut hetkeksi.Samalla kuuluu kuskinpuolelta konetilasta "outoa" ääntä.. semmoista suhinan tyylistä.
Auto toimii normaali ajossa hyvin mutta jos erehdyt kuormittamaan konetta yhtään enempää niin nykäisy tapahtuu uskollisesti 2500r/min kohdalla!!!Eikös silloin lähde turbo mukaan?
Olisikohan vika DI kasettissa?
Toivoisin pikaista vastausta tähän sillä varaosaliike on enää tunnin auki.
9000 (96)CSE LPT nykäisee kiihdyttäessä??
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jatkaako auto kiihdytystä tuon nykäisyn jälkeen, vai hyytyykö meno siihen paikkaan?
Käy kaikki letkuliitokset läpi, aloita vaikka kaasuläppäkotelolta. Ne "paksut" kumiletkut, jotka on läppäkotelon kotelon ja metallisen imuputken tietämillä on helppo kiristää. Varmista, että pannat on suorassa! (nimimerkillä yhden vinoon kiristänyt
) Sitten KAIKKI silmään ottavat ohkaisemmat letkut syyniin...Kukahan se nyt oli, kun minua näin neuvoi, mutta kuitenkin: Ota ohkaista, taipuisaa letkua pätkä ja koneen käydessä kuuntele sillä imusarjan tietämiltä (tyyliin "stetoskooppi"), ja siitä sitten järjestään koko konehuoneen letkuliitokset läpi. Vuodot pitäisi alkaa löytymään. Jos ilmiö esiintyy vain ahdoilla, kannattanee keskittyä ahtopainestettuihin letkuihin...(alkaen turbon kompressoripuolelta välijäähylle, jonka kautta tuohon em. metalliseen imuputkeen ja siitä läppäkotelon kautta inmusarjaan).
Käy kaikki letkuliitokset läpi, aloita vaikka kaasuläppäkotelolta. Ne "paksut" kumiletkut, jotka on läppäkotelon kotelon ja metallisen imuputken tietämillä on helppo kiristää. Varmista, että pannat on suorassa! (nimimerkillä yhden vinoon kiristänyt

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Jaahas, vika löytyi.
Hukkaportilta turbolle menevä letku oli sitten katki!!
Eli paineet nousivat sille rajalle että pöks....
No uusi letku asennettu ja auto muuttui mopoksi
Aivan erillainen ajella nyt vakio ahdoilla...
Tai sit autosta särkyi jotain muuta..
Enää ei huomaa kun turbo tulee mukaan!!Tai ei ainakaan samalla lailla kun aikaisemmin.
Mitenkäs tuota turboa voisi testata? Jos ostan ahtopaine mittarin niin mihinkäs tyrkkään sen hetkellisesti kiinni kun testailen?
Hukkaportilta turbolle menevä letku oli sitten katki!!
Eli paineet nousivat sille rajalle että pöks....

No uusi letku asennettu ja auto muuttui mopoksi

Aivan erillainen ajella nyt vakio ahdoilla...
Tai sit autosta särkyi jotain muuta..

Enää ei huomaa kun turbo tulee mukaan!!Tai ei ainakaan samalla lailla kun aikaisemmin.
Mitenkäs tuota turboa voisi testata? Jos ostan ahtopaine mittarin niin mihinkäs tyrkkään sen hetkellisesti kiinni kun testailen?
Se on varmaankin vuotanut siellä jo hetken aikaa, ei se itsestään yht'äkkiä poikki napsahda, ja ahdot ovat sen vuoksi olleet pidempään korkealla ja kulkupuolikin luonnollisesti hieman parempi (seokset sun muut varmasti taas pielessä). Olet vain tod.näk ehtinyt tottumaan siihen ja nyt se tuntuu mopolta kun kaikki on kunnossa.Lobo_Earthworm kirjoitti:Jaahas, vika löytyi.
Hukkaportilta turbolle menevä letku oli sitten katki!!
Eli paineet nousivat sille rajalle että pöks....
No uusi letku asennettu ja auto muuttui mopoksi
Aivan erillainen ajella nyt vakio ahdoilla...
Tai sit autosta särkyi jotain muuta..
Enää ei huomaa kun turbo tulee mukaan!!Tai ei ainakaan samalla lailla kun aikaisemmin.
Mitenkäs tuota turboa voisi testata? Jos ostan ahtopaine mittarin niin mihinkäs tyrkkään sen hetkellisesti kiinni kun testailen?
Matalapaineisessa vaatii välillä kyllä hieman mielikuvitusta että huomaa turbon mukaantulon, mutta kyllä sen sieltä tuntee 2500-3000 lukemissa. Kokeile täyskaasukiihdytyksiä, pieni ilostuminen pitäisi tuntua.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5