ng900 öljyvuoto/öljynpaineanturi?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jees
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 21:56

ng900 öljyvuoto/öljynpaineanturi?

Viesti Kirjoittaja jees »

ng900 2.0se turbo -96. Onko se öljynpaineanturi mikä on siinä lohkossa kuskin puolella sojottaen eteenpäin? Joka tapauksessa on öljyinen sen anturin ympäriltä. Eli mikä anturi se on ja saako miten helposti vaihdettua. Eli pulppuaako öljyt pihalle jos avaa? Onko miten yleistä vuotaminen? En tosin päässyt katsomaan kuin päältä eli onhan mahdollista, että on vuotanut jostain muualta siihen anturin ympärille. Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: ng900 öljyvuoto/öljynpaineanturi?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Öpa-anturi on lohkon takapuolella noin keskellä. Kuvaamassasi paikassa voisi olla kampiakselin asentoanturi. Kuskin puolen etunurkka kannen välistä on yleinen vuotopaikka, katso tuleeko vuoto sieltä? Kannen jälkikiristys voi auttaa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
jees
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 21:56

Re: ng900 öljyvuoto/öljynpaineanturi?

Viesti Kirjoittaja jees »

Kiitti. Se tosiaan on mainitsemasi kampiakselin asentoanturi jonka ympärys oli nyt kuivunut. Ehkä kun moottori eilen lämpesi niin kuivatti. Nyt kun kirkkaammin silmin katsoi niin näyttäisi kosteutta olevan sylinterikannen välistä vänkärin puolelta päädystä ja etunurkan seudulta. Myös vähän kosteutta kuskin puoleisessa etunurkassa.
Maistelin alle laittamani sanomalehden päältä ja maistui öljyltä. Jäähdytysneste vajunut paisuntasäiliöstä. Öljyn määrä ei ole vajunut. Aika paljon mahdollisuuksia mitä on tapahtunut, kun ollut kovia pakkasiakin jne. Onko suosituksia jostain pajasta pääkaupunkiseudulla jossa voisi käyttää "diagnoosissa" tai muita vinkkejä? On reilun viikon päästä reissuun lähtö niin mietityttää uskaltaako saabilla lähteä.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: ng900 öljyvuoto/öljynpaineanturi?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Sylinterikannen pulttien jälkikiristys

Holmberg http://www.suomenyritykset.fi/AUTOHUOLT ... B/9204222/
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ng900 öljyvuoto/öljynpaineanturi?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Pikaisella lukemisella en huolestuisi, jos et aio maailman ympäri sillä ajaa.
Tuo kannen jälkikiristys voisi olla hyvä, mutta tuskin akuutti toimenpide.

Oliko tuo jäähdytinnesteen vahoaminen kuinka suuri?
½ litraa, litra??
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin