
Mistä takomäntiä / Kireämpiä nokkia OG900 16v
Mistä takomäntiä / Kireämpiä nokkia OG900 16v
Mistä löytyy tai saabi ostaa sabaan takomäntiä tai kireämpiä nokkia yms. Vois vähän lootan vaihdon yhteydessä tehä muutakin kun on tulossa varmaan talveksi toista autoa ni vois vähän laitella tätä pirssiä.. 

9-5 Aero -00 Wagon
Takomännistä en tiiä, kannattaa kysellä paikallisista moottorihiomoista...
Varteen otettava vaihtoehto on myös kuplan männät. Jotkin niistä Mahlen tekeleitä (takotavaraa) ja hinta on kohdallaan. Paksummalla lakillla ja ainakin 9000 saban veiveihin menee kivuttomasti(ristitappi)... Satkusta en tiedä varmasti... Meneeköhän satkuun ysitonnisen veivit... Tonnarin veivit kuuleman mukaan parempaa tavaraa kestämään.
Tuttavapiirissä on ralli escortti jossa on fordin kampura, 9000 veivit ja kuplan männät... Konetehoa jotain 200-210... Ja puristussuhde 13 pintaan. Kannentiivisteitä on pojat polttaneet ripakopallisen, mutta männät ei ainakaan ole antaneet periksi. Katuautossa varmasti käypäset mukit.
Takomännät vaatii vain hiukan suuremman helmavälyksen, joten pientä ääntä mahdollisesti tiedossa...
Varteen otettava vaihtoehto on myös kuplan männät. Jotkin niistä Mahlen tekeleitä (takotavaraa) ja hinta on kohdallaan. Paksummalla lakillla ja ainakin 9000 saban veiveihin menee kivuttomasti(ristitappi)... Satkusta en tiedä varmasti... Meneeköhän satkuun ysitonnisen veivit... Tonnarin veivit kuuleman mukaan parempaa tavaraa kestämään.
Tuttavapiirissä on ralli escortti jossa on fordin kampura, 9000 veivit ja kuplan männät... Konetehoa jotain 200-210... Ja puristussuhde 13 pintaan. Kannentiivisteitä on pojat polttaneet ripakopallisen, mutta männät ei ainakaan ole antaneet periksi. Katuautossa varmasti käypäset mukit.
Takomännät vaatii vain hiukan suuremman helmavälyksen, joten pientä ääntä mahdollisesti tiedossa...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Pakko korja sen verran, että kuplan "tako"männissä on ollut ongelmana KISAKÄYTÖSSÄ korkealle kiertävissä vehkeissä halkeamiset laelta. Niitä on mennyt ihan järjestäen. Kadulla varmasti ihan ok.
Korkeus vaan ei ole oikein hyvä ainakaan og-satkuun (tai kaikikihan riippuu kankien pituudesta...
).
Esim. Wisecolta löytyy kaikkea kivaa, joista jotkut saa kaiken lisäksi menemään satkuun vielä ihan heittämällä...
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... 200405.htm
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... ldome.html
OT: Ja Pete tarjoo kaljat joskus kun taas linkitin teidän sivuille......

Korkeus vaan ei ole oikein hyvä ainakaan og-satkuun (tai kaikikihan riippuu kankien pituudesta...

Esim. Wisecolta löytyy kaikkea kivaa, joista jotkut saa kaiken lisäksi menemään satkuun vielä ihan heittämällä...
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... 200405.htm
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... ldome.html
OT: Ja Pete tarjoo kaljat joskus kun taas linkitin teidän sivuille......


- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Just, tuota halkeamis hommaa ei ole kantautunut meikäläisen korviin asti. Mutta hyvätietää! Ja tietty kun turbo koneeseen joutuu lakista hilpaseen pois niin sehän on kaikki pois lämmönkestosta...
Kivuttomin vaihtoehto taitaa olla hommata semmoset männät millä puristusuhde on paikallaan ilman sorvaamista.
Kivuttomin vaihtoehto taitaa olla hommata semmoset männät millä puristusuhde on paikallaan ilman sorvaamista.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814