Nyt ei taas tajua!
Nyt ei taas tajua!
Hei! Mistä ihmeestä voisi etsiä vikaa, kun oiken etupyörän ripustuksista/rakenteista kuuluu suht kova kolahdus ajettaessa pieneen terävään ulokkeeseen. Esim. päälle maalattu suojatie on sellainen. Pallonivelet, raidetangon pää, iskarin ala ja yläpää tarkastettu, ei olennaista väljyyttä. Loiva monttu esim hiekkatiellä ei tätä aiheuta.
- Kiitos neuvoista etukäteen, aina teiltä on viisaammilta vastaukset löytyneet. Autohan oli 900c vm. 90 aj.n. 260000thkm.
- Kiitos neuvoista etukäteen, aina teiltä on viisaammilta vastaukset löytyneet. Autohan oli 900c vm. 90 aj.n. 260000thkm.
Raidetangon sisäpää? Kallistuksenvakaajan puslat (jos on edes asennettu vakaajia siinä autossa)?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Joo näin on että vahva vaihto ehto on raidetanko sisäpää väljä,vaihdetaan koko raidetanko. Ei muuten tarvi olla iso välys ja ei tunnu kuin pyörät maassa kyseinen välys.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Minulla raidetanko heiluu kotelonsa sisällä, ohjausvaihteen päätyholkki lienee väljä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8930
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8930
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7775
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Vanhassa satkussa ainakin jarrusatula pääsi liikkumaan niin että se piti sen kolahduksen, ehkäpä se jarrupalojen asennussarjan mukana tuleva rautalangan pätkä on tätä nimenomaista vaivaa varten.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kaksipa vaivaa tulee mieleen omista kokemuksista;
Napamutteri löysällä tai jarrupalat ei ole asettuneet ihan välyksettömästi paikoilleen.
Sitten on vielä tuo pallonivelen kiinnityspultin paksuus, eli ne pitää olla mallia oikea. Joissain yksilöissä ei ns. tarvikepulttikaan aiheuta ääntä, mutta joissain aiheuttaa.
Napamutteri löysällä tai jarrupalat ei ole asettuneet ihan välyksettömästi paikoilleen.
Sitten on vielä tuo pallonivelen kiinnityspultin paksuus, eli ne pitää olla mallia oikea. Joissain yksilöissä ei ns. tarvikepulttikaan aiheuta ääntä, mutta joissain aiheuttaa.
Iskarin yläpään tappi. Itellä hajin vikaa ja tein turhaa remppaa kunnes tarkastin iskarinkumien kunnon. Se 10mm varsi mikä menee korinreijästä läpi, oli kuluttanut kumin rikki ja löi reijän reunaan kun iskari liikkui. Kumit näytti ehjältä päältä vaan.... Arvaa teettikö töitä hakea. Turhaan vaihdoin raidepäät jne. Aina kun kuuluu ylimääräistä ääntä , oon paikallistanut sen . Pysyy kompostori etes hiljaisena ja ei oo japanilainen "helistin" 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147