V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto
V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto
Pitäisi vaihtaa kannentiiviste etummaiseen kanteen. Löytyisikö ohjeita kyseiseen operaatioon?
Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto
No nyt on kansi saatu irti ja pitäisi alkaa kasaamaan niin tarvitsi vähän tietoa. Onko tässä moottorissa kannenpultit uudelleen käytettävät vai tarviiko uudet ja miten ne kiristetään?
Mikä on nokka-akselin pukkien kiristysmomentti?
Mikä on nokka-akselin pukkien kiristysmomentti?
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto
Yleensä tavannu kannenpultit uusia jos ne irti käy. En toki tiedä mikä ohje on näiden kanssa. Pääsektkö Autodataan käsiksi?Jeppe9-5 kirjoitti:No nyt on kansi saatu irti ja pitäisi alkaa kasaamaan niin tarvitsi vähän tietoa. Onko tässä moottorissa kannenpultit uudelleen käytettävät vai tarviiko uudet ja miten ne kiristetään?
Mikä on nokka-akselin pukkien kiristysmomentti?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto
En pääse, eikä ole minkäänlaista korjausopasta tähän moottoriin.timpetti kirjoitti:Yleensä tavannu kannenpultit uusia jos ne irti käy. En toki tiedä mikä ohje on näiden kanssa. Pääsektkö Autodataan käsiksi?Jeppe9-5 kirjoitti:No nyt on kansi saatu irti ja pitäisi alkaa kasaamaan niin tarvitsi vähän tietoa. Onko tässä moottorissa kannenpultit uudelleen käytettävät vai tarviiko uudet ja miten ne kiristetään?
Mikä on nokka-akselin pukkien kiristysmomentti?
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto
Minäpä katton jahka kerkeän niitä momentteja..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto
WIS:ssä lukee "Käytä uusia ruuveja"
- Vaihe 1: 25 Nm.
- Vaihe 2: Kulmakiristys 90 astetta
- Vaihe 3: Kulmakiristys 90 astetta
- Vaihe 4: Kulmakiristys 90 astetta
Sitten on vielä tietysti pulttien kiristysjärjestys. Keskeltä myötäpäivään kiertäen ulkoreunaan.
6237
5148
- Vaihe 1: 25 Nm.
- Vaihe 2: Kulmakiristys 90 astetta
- Vaihe 3: Kulmakiristys 90 astetta
- Vaihe 4: Kulmakiristys 90 astetta
Sitten on vielä tietysti pulttien kiristysjärjestys. Keskeltä myötäpäivään kiertäen ulkoreunaan.
6237
5148
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto
Kiitos.
Pitääpä hommata uudet pultit niin pääsee kasaamaan.
Pitääpä hommata uudet pultit niin pääsee kasaamaan.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: V6 3,0 bensa Kannentiivisteen vaihto
Samat sain Autodatalta.
Nokka-akseli:
hihna/hammaspyörä 50nm +60ast
kannatin/kansi 8nm
keinuvipujen kansi 8nm
Imusarja/pakosarja kanteen 20Nm
Nokka-akseli:
hihna/hammaspyörä 50nm +60ast
kannatin/kansi 8nm
keinuvipujen kansi 8nm
Imusarja/pakosarja kanteen 20Nm
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..