SID-infon eri Mode:t

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

SID-infon eri Mode:t

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

eli kiinnostaisi tietää nyt ton konversion jälkeen kun tuli noita eri modeja tonne SID-infoon, että mitä mikäkin tarkoittaa, tai ainakin tärkeemmät mitä kannattaa tarkkailla.
jos tähän joku tietävä viittis laittaa noita arvoja niin sais kerättyä hyvänkin listan.
"vanhasta" sid-infosta tällainen onkin jo...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: SID-infon eri Mode:t

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

http://trionic.mobixs.eu/T7/Trionic%207.pdf

Jossain keskivaiheilla on sid infosta tietoa.

Ja voisi tätä keskustelua jatkaa silti siinä vanhassa ketjussa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
pukkonen
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 10:00
Paikkakunta: Turku

Re: SID-infon eri Mode:t

Viesti Kirjoittaja pukkonen »

Laitetaan nyt tähän, eli tein itselleni "muistilistan" tiedoista. Keräilin niitä täältä foorumilta ja Trionic oppaista. Autossa on tollanen laminoitu läpyskä muistin tueksi ;) Modet ei välttämättä täsmää jokaisella samalla tavalla tai en minä sitä tiedä kun ole noita koodannut ;)


Valikon avaaminen/sulkeminen = paina SID:istä + ja – samanaikaisesti, selaa + ja – painikkeilla.
Mode vaihtaminen = selaa riville 21, paina SET pitkään, kun Mode numero vilkkuu vaihda + tai - napilla

Rpm = kierrosluku
Lamb = lambdasäädön suuruus. Hitaat muutokset viittaavat väsyneeseen anturiin
Tair = ahtoilman lämpötila
Teng = moottorin lämpötila
IgnA = sytytysennakko (0,1 astetta)
mAir = toteutunut (mitattu) ilmamassa mg/C, pitää vastata mReq:iä
mReq = voimassa oleva ilmamassapyyntö mg/C
Pinl = imusarjan paine 1000 = 0 bar, 2000 = 1 bar, 500 = -0,5 bar jne. (ahtopaine)
Pbef = sama ennen kaasuläppää
Amul = kertautuva polttoainesopeutus, 2500 = +25% MODE 0
nErr = vikakoodien lukumäärä
Fcod = heksana vikakoodin numero MODE 0
Ioff = sytytysennakon muutos, suuret negatiiviset arvot ahdot päällä viittaavat nakutukseen
MiFi = todelliset havaitut sytytyskatkokset, kaasu pohjassa ei välttämättä rekisteröidy joten ei kannata sokeasti luottaa, filtteröimätön Miss arvo on myös aika turha koska reagoi muissa tilanteissa turhaan MODE 0
Mlow = voimassa oleva vääntörajoitus
Meng = laskennallinen vääntömomentti
Peng = laskennallinen teho
Ca85 = Etanolin %-osuus, biopower ohjelmilla, hetkellinen lukema, Ad85 tärkeämpi MODE 7
Ad85 = Etanoliadaptaatio 750 = 75% MODE 7
Väännön arviointi: mAir jaettuna 3,1:llä jos ajetaan bensalla, tai jaettuna 2,9:llä jos ajetaan etanolilla.
Vfue = Fuel level in tank, litre. Resolution 0,1l MODE 7
Xacc = Pedal position unit % MODE 1
Aadd = Additive fuel adaptation value, resolution 0,01% MODE 0
Apur = Content of HC in the purge air, resolution is 0.1%
Fuel = hetkellinen kulutus, 0,1l MODE 1
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: SID-infon eri Mode:t

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin