Golf MK2 -90

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Golf MK2 -90

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

1.3 monipiste ruiskulla

Gloffi tietäjiä paikalla (nalleolut?)

Katsastaja rikkoin kaverin autosta takajarruputken.
Muutoin homma on amerikan temppu, mutta mikä on jarrupaineensäädin, ja miten sen olemassaolo todetaan?
Tämä olisi vitaali tieto jarruputken pituuteen nähden.

Vaihto tuskin on mitenkään kummempi muuhun tötteröön verraten?

EDIT:
Onko muistikuvaa että mikä jarrupääsylinterin lähtö menee minnekkin?
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Golf MK2 -90

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Jarrupaineen säädin viittaa mielestäni ns. kuormaventtiiliin joka jakaa enemmän jarrupainetta takapyöriin kun on paljon painoa takana. Härpäke löytyy tuon ikäisessä autossa jostain takapyörien välissä jos on olemassa. Paras kun seuraat takapyörän jarruputkia ja katsot onko siellä ko. härpäkettä.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Golf MK2 -90

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miul ei oo kokemusta muista ku ilmavehkeistä..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Golf MK2 -90

Viesti Kirjoittaja SS »

Katsastaja rikkoin kaverin autosta takajarruputken.
Se varmaan olikin ihan priimakunnossa ennen katsastusta ;) Kannattaa henkisesti varautua muidenkin putkien uusimiseen lähiaikoina.

Ainakaan saman ikäisessä 1.6-koneisessa ei ole ko. säädintä, käsittääkseni löytyy ainoastaan isommilla takajarruilla olevista malleista. Löyty sieltä taka-akselipalkin läheisyydestä jos siellä moinen on.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 985
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Golf MK2 -90

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Taka akselin ja rungon välillä, vasemmalla puolella ainakin oli yhdessä toisessa golffissa. Seuraat vain keulalta tulevia jarruputkia ja siinä se on matkan varrella. Taka-akseli ei sitten saa roikkua jarrujen ilmauksen aikana. Eli siis jos esim. nosturilla ilmaat, niin vaikka tunkilla akseli ylös.
NG9-3 Aero MY05
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Golf MK2 -90

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

ainakin -87 gt:ssä jarrupaineen säädin oli kuskin puolella lähellä taka-akselia. Siihen tulee jousi kiinni säätimen ja rungon tai tukivarren väliin.

Menihän niistä säätimeen menevistä putkista joku poikki kun irrottelin. Muuten en saanut jarruputkea irti. Toisaalta tuli siinä uusittua joku muukin kohta vaihtokunnossa oleva putki.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Golf MK2 -90

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

"Normaalisti" meni tämäkin homma.
Motonetistä hankittu lyhyempi jarruputki, jonka katsuri rikko.

Taka-akseliin vievän letkun liittimet olivat aivan hapettuneet, ei auennu.
-> Takasin motonettiin hakemaan koko jarrulinja, pitkä putki ja letku.

Ilmaus-perkeleen-nippa katkesi.
-> motonettiin hakemaan uus sylkky.


Normi setit, jälkenpääin jäi ihmetyttämään että miksi en heti hommannut koko jarrulinjaa. Jarruhommat kun ei koskaan mene niinkuin amöriikassa.

Kiitti neuvoista :)
Vastaa Viestiin