151Kw koneinen versio, ei Aero

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

151Kw koneinen versio, ei Aero

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

moro,

onko 9-3:sta ollu siis tehomalli myynnissä, joka ei ole siis Aero vaan "karvalakki" jossa vaan sama kone kuin Aerossa?

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3

tossa wikin taulukossa löytyy seuraava pata:

B204R: 280 N·m (210 lb·ft) @ 2200 rpm 200 hp (150 kW) @ 5500 rpm 9.2:1 1.00 bar (14.5 psi) 1999

jos ko. malli ollut myynnissä, niin onko siinä millainen ahdin vakiona?
-*-Elämä on-*-
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 151Kw koneinen versio, ei Aero

Viesti Kirjoittaja j-k »

Tuo taitaa olla ns. pre-aero mallin kone, eli tämä aero on pienemmillä sport-helmoilla ja puskureilla eikä uudemmilla läskeillä vastaavilla

Edit: Ja ahtimena tuossa taitaa olla Garrett T25
9-3 2.0t AT -01 stg1
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 151Kw koneinen versio, ei Aero

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On ollut olemassa, kyseessä T5 moottori jossa T25 jäykemmällä hukkiksen kellolla ja uudemmalla coolerilla (läpivirtaava). Hyvä moottori. Parempi kuin uudempi T7 Aero, ainakin luotettavuuden ja viritysystävällisyyden osalta.
Auton varustelu on sitten riippunut ostajasta, ruotsissa on tuota 200hv B204R:ää saanut melko karvalakkiinkin koriin, mutta Aeron edeltäjä Turbo Sport vastaa käytännössä varustelulta (sähkönahkat, helmat, sporttiratti jne.) täysin 2000 vuosimallin T7 Aeroa, eroina vain Aero-merkkien puute ja T5 moottori.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 877
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 151Kw koneinen versio, ei Aero

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Onhan sitä my2000 T7 mallista aeron 205 heppaisella koneella mutta muutoin perusmallin näköisenä myyty ainakin Ruotsissa, aina välillä tulee nettiautossa vastaan.

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5286697

Tai sitten ilmossa ei ole kaikki kunnossa, mutta on noita nähty ennenkin ilmoituksissa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1107
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: 151Kw koneinen versio, ei Aero

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Mulla on tollanen perus kolkin näkönen 151kw saappi.
Italian tuonti, ahdin tuossa mun yksilössä on mitsu.
Ja tuossa allekirjoituksessa tuo määritys lukee HOT SE eli high output turbo :D

Hyvää uuttavuotta vaan kaikille saabisteille!
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 151Kw koneinen versio, ei Aero

Viesti Kirjoittaja core2 »

Saab ei myynyt lainkaan Aero malleja Italiaan veroteknillisten syiden takia, mutta autoista tehtiin Aeroja maahantuojan laskuun jälkiasennuksena.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin