Raidetangon päät ja kumit
Raidetangon päät ja kumit
Kannattakohan noihin vanhoidin tankoihin vaihtaa kumeja ja niveliä. Vai ostaako motonetista sisäosineen uudet tangot 16 egeä/kpl.Ja kumit päälle tohon.Kyseessä 16-vuotias satku.
Jos haitarikumit on rikki, tai jos sisänivelissä on liikaa välystä, voi kannattaa vaihtaa. Vaihtotyö edellyttää ohjausvaihteen irrottamista. On se tehtävissä, mutta en lähtisi tekemään "muuten vaan".
Nuo motonetin raidetangot sopivat tehostimelliseen ohjausvaihteeseen, ei muihin. Sisäniveliä ei saa (ainakaan Motonetistä) erikseen, eikä tehostamattomiin.
Ulommat nivelet (raidetangon päät) taas ovat paljon helpommin vaihdettavat. Kannattaa vaihtaa muiden nivelten vaihdon yhteydessä varsinkin jos on seuraavaksi viemässä autoa kunnolliseen pyöräkulmien mittaukseen/säätöön.
Nuo motonetin raidetangot sopivat tehostimelliseen ohjausvaihteeseen, ei muihin. Sisäniveliä ei saa (ainakaan Motonetistä) erikseen, eikä tehostamattomiin.
Ulommat nivelet (raidetangon päät) taas ovat paljon helpommin vaihdettavat. Kannattaa vaihtaa muiden nivelten vaihdon yhteydessä varsinkin jos on seuraavaksi viemässä autoa kunnolliseen pyöräkulmien mittaukseen/säätöön.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Raidetangon päät ja kumit
Motonetista ei kannata ostella kumiosia (scantech) ellei halua tehdä samaa hommaa uudestaan vuoden sisällä. Kannattaa etsiskellä laatua muista tarvikeliikkeistä tai ostaa alkuperäiset.